Auteur Topic: nieuwe weg 1 dag opengesteld : 9 voertuigen moeten getakeld worden uit de berm  (gelezen 1787 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
nieuwe weg 1 dag opengesteld : 9 voertuigen moeten getakeld worden uit de berm
« Gepost op: zaterdag 19 november 2016 - 10:32:23 »
Citaat
Nieuwe weg 1 dag open, 9 auto’s in de berm

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161118_02580081?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Hoewel er reflectorpaaltjes en een verkeersbord staan, moeten automobilisten er blijkbaar hard aan wennen dat de weg geen parkeerstrook meer heeft, maar een onverharde berm. En dus komen ze vast te zitten in de modder, en doen de takelaars goede zaken.

Mss ben ik wel weer te hard.  Maar als ge 't mij vraagt : er zijn toch gatlompe mensen, ja !  Zelfs op die kleine foto in de krant, zie je toch duidelijk het slijk liggen, zeker ?  Dan zie je toch dat daar geen verharde ondergrond (meer) is.  Ook al was dat vroeger dan mss wél het geval .... 

Als je dan ook nog weet dat dit een pas heraangelegde weg is, en er nogal wat regen gevallen is de laatste dagen .... Dan blijf je daar toch weg uit die berm zekers ?   ::)

Of zijn die mensen écht zo voorgeprogrammeerd dat daar altijd een verharde ondergrond gelegen heeft voordat die weg heraangelegd is, en is de ondertussen gewijzigde situatie naar een zachte berm nog niet in database van 't koppeke ?  En dus rijden ze daar stoemelings in ?  Dan kunnen ze evengoed geblinddoekt gaan autorijden.  Gewoon een béétje uit hun doppen kijken doen ze blijkbaar toch niet.

Naja .... de takelfirma's (en met een beetje pech de carrossiers) kunnen er maar wel bij varen, zeker ?

« Laatst bewerkt op: zaterdag 19 november 2016 - 10:42:13 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: nieuwe weg 1 dag opengesteld : 9 voertuigen moeten getakeld worden uit de berm
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 19 november 2016 - 14:06:09 »
Anderzijds kan men zich afvragen waarom daar zo nodig een onverharde berm moest komen. Vindt men het dan zo veilig dat een defekt voertuig op de rijbaan moet blijven staan? Hoe verloopt het kruisen met een uitzonderlijk (breed) vervoer daar?

Een takelwagen betalen om een wagen uit de modder te trekken... dat doet hier geen mens. Hier bel je naar een boer, en 10 minuten later is hij ter plaatse met zijn tractor. Je geeft hem 10 Euro, en de man springt een gat in de lucht.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: nieuwe weg 1 dag opengesteld : 9 voertuigen moeten getakeld worden uit de berm
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 19 november 2016 - 14:29:50 »
Anderzijds kan men zich afvragen waarom daar zo nodig een onverharde berm moest komen. Vindt men het dan zo veilig dat een defekt voertuig op de rijbaan moet blijven staan? Hoe verloopt het kruisen met een uitzonderlijk (breed) vervoer daar?

Of déze aanleg nu meteen de boeken in moet als de meest verstandige oplossing daar, is idd. een ander paar mouwen.  Maar da's nog geen reden om er dan maar stoemelings in te rijden, toch ? 

De enige reden waarom ik 't zou doen, zou bvb de keuze zijn tussen vastrijden in de berm of te pletter rijden tegen een spookrijdende tegenligger of zo.

Een takelwagen betalen om een wagen uit de modder te trekken... dat doet hier geen mens. Hier bel je naar een boer, en 10 minuten later is hij ter plaatse met zijn tractor. Je geeft hem 10 Euro, en de man springt een gat in de lucht.

Hmm, hier in Antwerpen staat den Boerentoren ook midden in de stad.  Zonder te veralgemenen, kom je daar ook aardig wat boeren tegen.  Alleen hebben zij doorgaans géén tractor ....   :'(
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: nieuwe weg 1 dag opengesteld : 9 voertuigen moeten getakeld worden uit de berm
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 19 november 2016 - 18:11:10 »
En de gelijkgrondse berm is toch om op te parkeren zekers.
Ik zou zelf ook wel doorrijden als ik die modder zie.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: nieuwe weg 1 dag opengesteld : 9 voertuigen moeten getakeld worden uit de berm
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 22 november 2016 - 12:46:45 »
Hoe dan ook, de vernieuwing van de weg heeft ze vooral minder veilig gemaakt lijkt me...

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: nieuwe weg 1 dag opengesteld : 9 voertuigen moeten getakeld worden uit de berm
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 22 november 2016 - 12:56:53 »
Anderzijds kan men zich afvragen waarom daar zo nodig een onverharde berm moest komen. Vindt men het dan zo veilig dat een defekt voertuig op de rijbaan moet blijven staan? Hoe verloopt het kruisen met een uitzonderlijk (breed) vervoer daar?

Wordt meer en meer gedaan.
Steenweg hier in de buurt is vorig jaar ook zo aangepast.  Geen parkeerstrook meer, als er iets te doen is in de buurt trek je maar je plan, moet je keren of wil je om een of andere reden ff stoppen, zoek het uit ...  Vrachtwagens die heel ff te ver uitweken hebben er de eerste weken ook meermaals in vast gezeten, want breed zijn de rijstroken ook niet echt ...

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: nieuwe weg 1 dag opengesteld : 9 voertuigen moeten getakeld worden uit de berm
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 22 november 2016 - 18:08:20 »
Wordt meer en meer gedaan.
Steenweg hier in de buurt is vorig jaar ook zo aangepast.  Geen parkeerstrook meer, als er iets te doen is in de buurt trek je maar je plan, moet je keren of wil je om een of andere reden ff stoppen, zoek het uit ...  Vrachtwagens die heel ff te ver uitweken hebben er de eerste weken ook meermaals in vast gezeten, want breed zijn de rijstroken ook niet echt ...
Wordt misschien gedaan omdat sommigen het fietspad+berm gebruiken om langs rechts tragerrijdende auto's voorbij te steken, als tegenverkeer het links niet toelaat, soms met zware (dodelijke) gevolgen.