Auteur Topic: Asociaal rijgedrag: “Bestuurders gaan niet meer opzij voor ambulance”  (gelezen 1619 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Asociaal rijgedrag: “Bestuurders gaan niet meer opzij voor ambulance”
« Gepost op: vrijdag 21 oktober 2016 - 10:25:58 »
Citaat van: GVA
Asociaal rijgedrag: “Bestuurders gaan niet meer opzij voor ambulance”

Asociaal rijgedrag leidt er almaar vaker toe dat ambulanciers moeilijk tot bij een ongeval geraken.

http://www.gva.be/cnt/dmf20161021_02531857/asociaal-rijgedrag-bestuurders-gaan-niet-meer-opzij-voor-ambulance

Er overlijden dus mensen louter door asociaal rijgedrag. Een uiterst bedroevende evolutie van de maatschappij.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Asociaal rijgedrag: “Bestuurders gaan niet meer opzij voor ambulance”
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 21 oktober 2016 - 10:49:10 »
Vind het nog meer bedroevend dat de meeste niet deftig met zo'n ambulance kunnen rijden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Asociaal rijgedrag: “Bestuurders gaan niet meer opzij voor ambulance”
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 22 oktober 2016 - 02:54:45 »
Vind het nog meer bedroevend dat de meeste niet deftig met zo'n ambulance kunnen rijden.

Meer bedroevend? Zij doen, ondanks een mogelijk gebrek aan rijvaardigheden, hun best om zo snel mogelijk bij het slachtoffer te geraken. Dit in tegenstelling tot de bestuurders die hun best doen opdat de ambulance zo laat mogelijk bij het slachtoffer aankomen, en meestal nog minder rijvaardigheden hebben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Asociaal rijgedrag: “Bestuurders gaan niet meer opzij voor ambulance”
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 22 oktober 2016 - 15:17:44 »
Ik zou het veeleer onkunde noemen. "Oei, help een prioritair rijdend voertuig ..... wat nu ?"   terwijl de oplossing soms oh zo simpel is om de doorgang snel, efficiënt en veilig vrij te maken.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Asociaal rijgedrag: “Bestuurders gaan niet meer opzij voor ambulance”
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 22 oktober 2016 - 16:18:35 »
Jozef, meer bedroevend, als ze terug zoals vroeger gingen rijden zou je minder van die stomme stoten van de gewone automobilisten zien denk ik.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Asociaal rijgedrag: “Bestuurders gaan niet meer opzij voor ambulance”
« Reactie #5 Gepost op: zondag 23 oktober 2016 - 13:34:14 »
Jozef, meer bedroevend, als ze terug zoals vroeger gingen rijden zou je minder van die stomme stoten van de gewone automobilisten zien denk ik.

Dat geloof je nu toch zelf niet, jo. De flikken die prioritair rijden om frieten of pizzas te halen, hebben er aldus zelf voor gezorgd dat velen niet gehaast zijn om een prioritair politievoertuig door te laten, alhoewel je nooit weet waar ze naartoe rijden. Maar mensenlevens in gevaar brengen door een ambulance te hinderen, dat valt toch nooit goed te praten, hoe slecht die ambulancier ook rijdt.

Hier bij ons heeft onlangs een noodarts een andere wagen ingehaald. In plaats van te vertragen, vond een tegenligger het beter om met dezelfde snelheid te blijven rijden, tot hij in de gracht moeten rijden is om een frontale aanrijding te vermijden. De tegenligger werd 100% aansprakelijk gesteld.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Asociaal rijgedrag: “Bestuurders gaan niet meer opzij voor ambulance”
« Reactie #6 Gepost op: zondag 23 oktober 2016 - 14:22:41 »
Zou het ook niet komen omdat al die sirenes hetzelfde klinken? Plus dat de gemiddelde automobilist niet eens meer weet dat er een achteruitkijkspiegel in de auto zit?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Asociaal rijgedrag: “Bestuurders gaan niet meer opzij voor ambulance”
« Reactie #7 Gepost op: zondag 23 oktober 2016 - 17:24:45 »
Zou het ook niet komen omdat al die sirenes hetzelfde klinken? Plus dat de gemiddelde automobilist niet eens meer weet dat er een achteruitkijkspiegel in de auto zit?
Beter geluidsisolatie en radio?

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Asociaal rijgedrag: “Bestuurders gaan niet meer opzij voor ambulance”
« Reactie #8 Gepost op: zondag 23 oktober 2016 - 17:31:13 »
Ik geloof dat wel Jozef. als je die ziet rijden tegenwoordig vraag ik me zelfs af of die een gewoon rijbewijs hebben. Mijn zoon van 16 heeft betere wagenbeheersing dan menig van die mannen-vrouwen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Asociaal rijgedrag: “Bestuurders gaan niet meer opzij voor ambulance”
« Reactie #9 Gepost op: zondag 23 oktober 2016 - 17:34:59 »
Ik geloof dat wel Jozef. als je die ziet rijden tegenwoordig vraag ik me zelfs af of die een gewoon rijbewijs hebben. Mijn zoon van 16 heeft betere wagenbeheersing dan menig van die mannen-vrouwen.
Reden te meer om ervoor opzij te gaan.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Asociaal rijgedrag: “Bestuurders gaan niet meer opzij voor ambulance”
« Reactie #10 Gepost op: zondag 23 oktober 2016 - 17:58:40 »
 ::) :o ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien