Auteur Topic: muur van containers houdt stof tegen, maar al 2x dodelijk ongeval door zelfmoord  (gelezen 1748 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
muur van containers houdt stof tegen, maar al 2x dodelijk ongeval door zelfmoord
« Gepost op: maandag 24 oktober 2016 - 10:46:28 »
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161023_02535664?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Ik vraag me toch af wat dergelijke lieden bezielt om zo'n muur van containers zo dicht tegen de rijbaan te plaatsen.  En zo op het eerste gezicht zie ik bitter weinig manieren om die containers onderling aan elkaar vast te zekeren. 

Nu heb ik als jonge gast een tweetal jaar als bediende gewerkt in een depot waar zo'n containers hersteld en verkocht werden.  Ik kan je garanderen: zo'n alleenstaande stack lege containers : da's levensgevaarlijk !  Geloof het of niet : maar een stevige rukwind van de verkeerde kant, kan volstaan om zo'n 40 ' container naar beneden te doen donderen.  Ik heb het daar in die twee jaar tijd twee keer gezien hoe meerdere containers tegen de vlakte lagen na een stormachtige nacht.  En éénmaal er eentje gaat, sleurt die in z'n val vaak ook nog 's 1 of meerdere andere containers mee.    En ook de concullega-depots bleven zeker niet altijd gespaard.  Zo zijn we 's tijdens een middagpauze gaan kijken in de buurt van kaai 730, waar een volledige stack omver gedonderd is.  Sommige containers dreven zelfs in het water.  De chaos was toen niet te overzien.

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: muur van containers houdt stof tegen, maar al 2x dodelijk ongeval door zelfmoord
« Reactie #1 Gepost op: maandag 24 oktober 2016 - 15:28:16 »
Als die containers kunnen omkippen, is dat inderdaad niet verantwoord om die daar op elkaar te stapelen.

Maar ze zijn niet omgekipt. Het gaat om twee gevallen van zelfdoding, die hadden anders wel een ander obstakel gevonden.

En de containers staan op 3 meter van de rijbaan; hier bij ons staan de rotsen niet zo ver van de rijbaan. In de winter bevriest het water in de spleten tussen de rotsen, waardoor het tot een barst komt en er zo nu en dan eens een rotsblok op de weg terecht komt. Ik heb zo al eens geluk gehad, ongeveer 200 meter voor mij donderde een rotsblok van tientallen tonnen op de rijbaan. Het leven zoals het is in de bergen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: muur van containers houdt stof tegen, maar al 2x dodelijk ongeval door zelfmoord
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 28 oktober 2016 - 14:14:18 »
Als die containers kunnen omkippen, is dat inderdaad niet verantwoord om die daar op elkaar te stapelen.

Maar ze zijn niet omgekipt. Het gaat om twee gevallen van zelfdoding, die hadden anders wel een ander obstakel gevonden.

En de containers staan op 3 meter van de rijbaan; hier bij ons staan de rotsen niet zo ver van de rijbaan. In de winter bevriest het water in de spleten tussen de rotsen, waardoor het tot een barst komt en er zo nu en dan eens een rotsblok op de weg terecht komt. Ik heb zo al eens geluk gehad, ongeveer 200 meter voor mij donderde een rotsblok van tientallen tonnen op de rijbaan. Het leven zoals het is in de bergen.
Of gaan spookrijden...

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: muur van containers houdt stof tegen, maar al 2x dodelijk ongeval door zelfmoord
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 28 oktober 2016 - 17:05:56 »
Als die containers kunnen omkippen, is dat inderdaad niet verantwoord om die daar op elkaar te stapelen.

Maar ze zijn niet omgekipt. Het gaat om twee gevallen van zelfdoding, die hadden anders wel een ander obstakel gevonden.

En de containers staan op 3 meter van de rijbaan; hier bij ons staan de rotsen niet zo ver van de rijbaan. In de winter bevriest het water in de spleten tussen de rotsen, waardoor het tot een barst komt en er zo nu en dan eens een rotsblok op de weg terecht komt. Ik heb zo al eens geluk gehad, ongeveer 200 meter voor mij donderde een rotsblok van tientallen tonnen op de rijbaan. Het leven zoals het is in de bergen.
Of gaan spookrijden...

Inderdaad. En spookrijden is op zich al gevaarlijk, maar als spookrijders elkaar dan ook nog gaan inhalen, dan is het hek helemaal van de dam.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."