Auteur Topic: Smartphone gebruik achter het stuur opsporen  (gelezen 1316 keer)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Smartphone gebruik achter het stuur opsporen
« Gepost op: donderdag 27 oktober 2016 - 09:49:24 »
Ik rijd sinds enige tijd vrijwel dagelijks met de moto en dan vooral in het spitsuur. In de files geraken de automobilisten snel verveeld en gaan ze hun smartphone gebruiken. Ik heb de indruk dat ik de laatste tijd minder bestuurders zie met de GSM aan het oor. Helaas is dit nu vervangen door bestuurders die op hun smartphone zitten te prutsen. Als motorijder zie je dit gemakkelijk. Je zit wat hoger dan een gemiddelde bestuurder en bij het filefilteren kan je makkelijk binnenkijken in de wagens omdat je dichter bij de wagens passeert. De bestuurders weten dat ze verkeerd bezig zijn want verstoppen de smartphone ergens onder het stuur.

Uit deze observatie heb ik een tip voor de politie. Zet anonieme motorijders in om deze mensen in het verkeer te betrappen. Zet een kleine helmcamera op de helm en je hebt onmiddellijk onomstotelijk bewijs! De meeste corpsen hebben al enkele moto's, laat er ééntje niet in politiekleuren spuiten en klaar. Er is geen dure infrastructuur nodig en je hebt onmiddellijk een positief resultaat op de verkeersveiligheid.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline e49Memling

• Meer dan expert
Re: Smartphone gebruik achter het stuur opsporen
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 28 oktober 2016 - 14:08:56 »
Zoals je (heel) vaak leest bij (zware frontale) ongevallen: bestuurder week om onverklaarbare reden af van zijn rijstrook...

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: Smartphone gebruik achter het stuur opsporen
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 28 oktober 2016 - 17:14:39 »
Zoals je (heel) vaak leest bij (zware frontale) ongevallen: bestuurder week om onverklaarbare reden af van zijn rijstrook...

Juist. Of die andere klassieker: de controle over het stuur verloren.

Een oom van mij die dronken tegen een boom gereden was, was daarover eerlijk: "Mijn stuurwiel is afgebroken en ik ben tegen een boom gereden, maar ik weet niet in welke volgorde die feiten zich hebben voorgedaan." Hij beweerde ook over kop gegaan te zijn. We zeiden dat dat niet kon omdat het dak van de wagen niet beschadigd was. "Neen," zei hij, "de wagen is niet over kop gegaan, maar ik als ik uitgestapt ben".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."