Auteur Topic: Handsfree bellen verviervoudigt kans op ongeval: minister Weyts wil geen verbod  (gelezen 1889 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Handsfree bellen verviervoudigt kans op ongeval: minister Weyts wil geen verbod
« Gepost op: maandag 21 november 2016 - 12:39:07 »
Citaat van: GVA
Handsfree bellen verviervoudigt kans op ongeval: minister Weyts wil geen verbod

http://www.gva.be/cnt/dmf20161121_02582647/handsfreekit-verviervoudigt-kans-op-ongeval

Bij mij is het eenvoudig: ik zet de wagen aan de kant zodra het veilig kan. Heeft de oproeper een boodschap ingesproken, dan bel ik terug. Heeft hij geen boodschap ingesproken, dan ga ik ervan uit dat hij niets te zeggen had, en heb ik hem ook niets te zeggen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

• Meer dan expert
Re: Handsfree bellen verviervoudigt kans op ongeval: minister Weyts wil geen verbod
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 25 november 2016 - 10:45:38 »
Ik reageer afhankelijk van de situatie. Is de verkeerssituatie te druk, negeer ik de oproep; anders antwoord ik wel, maar zeg dat ik rij, en dus misschien niet altijd direct antwoord.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: Handsfree bellen verviervoudigt kans op ongeval: minister Weyts wil geen verbod
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 25 november 2016 - 17:20:37 »
Ik reageer afhankelijk van de situatie. Is de verkeerssituatie te druk, negeer ik de oproep; anders antwoord ik wel, maar zeg dat ik rij, en dus misschien niet altijd direct antwoord.

Maar de situatie kan zich op minder dan één seconde totaal wijzigen. Bijvoorbeeld als er op een rustige autosnelweg 200 meter voor jou plots twee tegen elkaar rijden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 25 november 2016 - 21:59:21 »

Maar de situatie kan zich op minder dan één seconde totaal wijzigen. Bijvoorbeeld als er op een rustige autosnelweg 200 meter voor jou plots twee tegen elkaar rijden.
Inderdaad, je kan niet op alles voorbereid zijn, maar je kan, als ervaren bestuurder, wel inschatten wat veiliger- of minder veilige momenten zijn. Op de bijna 3 jaar dat ik deze wagen heb, heb ik misschien 5 keer rijdend (handsfree) gebeld. Als ik, bijvoorbeeld, tussen Oberschönau en Königssee aan het rijden zou zijn,  ;) dan beantwoord ik geen telefoon tot ik een plaatsje zou vinden om veilig te stoppen.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 25 november 2016 - 22:04:06 door e49Memling »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 26 november 2016 - 17:16:48 »
Als ik, bijvoorbeeld, tussen Oberschönau en Königssee aan het rijden zou zijn,  ;) dan beantwoord ik geen telefoon tot ik een plaatsje zou vinden om veilig te stoppen.

Gelijk heb je. Volgens de verzekeraars zijn de chauffeurs met een BGL- of BGD-plaat (Berchtesgadener Land) de slechtste van Bayern: te snel, te weinig afstand, geen voorrang verlenen en met 2 promille rijden zijn hier schering en inslag.

November was hier weer, zoals ieder jaar, de flitsmaand. Dan krijgen de Polizisten hier op hun donder van Mücnhen dat ze dreigen dit jaar hun verplicht aantal snelheidscontroles niet te halen. En in november zijn er hier vrijwel geen toeristen, want daar leven we van, die mag je dus het leven niet verzuren. Ze gaan dan altijd op dezelfde plaatsen staan die iedereen hier kent, en wel zo dat je al zwaar moet overdrijven om ze niet tijdig gezien te hebben.  :D