Auteur Topic: handsfree bellen verviervoudigt risico op ongevallen  (gelezen 4099 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: handsfree bellen verviervoudigt risico op ongevallen
« Reactie #15 Gepost op: donderdag 24 november 2016 - 20:20:45 »
En ik lees ook dit:
Citaat
[...] Ze besefte dat dit haar zoontje moest zijn[/u] en rende er naartoe. Ze wist hem op te pakken en voor er een andere auto overheen kon rijden naar de vluchtstrook te brengen.

Het 1-jarig kind op de rijbaan had dus een veel erger ongeval kunnen# veroorzaken# (omdat het kind niet in zijn kinderzitje zat)

Dus elke mens -ook dier of voorwerp- dat uit de auto geslingerd wordt bij een 1e ongeval -omdat het niet voldoende aangegordeld/beveiligd was- kan een 2e ongeval veroorzaken. (ladingverlies -door onvoldoende vastgemaakt te zijn- hoort daar ook bij)

# En hieronder is het ook echt gebeurd, een tweede ongeval met als zeer wslk oorzaak niet aangegordeld geweest:
Citaat
http://blaulichtreporter-karlsruhe.de/2015/11/14/a8-mutter-und-kinder-schleudern-aus-auto-mutter-ueberfahren-2224/

Kurz vor 22 Uhr kam es am Freitag, dem 13. November 2015, auf der A8 zwischen Karlsbad und Pforzheim zu einem schweren Unfall: Ein BMW wechselt die Spur und gerät ins Schleudern, prallt gegen die rechte Schutzplanke und überschlägt sich mehrfach – die 28-jährige Beifahrerin wird mit ihren Kindern aus dem Fahrzeug geschleudert. (1e ongeval BMW tegen vangrails en overkop)

# Ein Mercedes-Benz, der hinter dem BMW unterwegs war, schaffte es nicht mehr rechtzeitig zu bremsen oder auszuweichen und erfasste die auf der Straße liegende Frau (2e ongeval)#. Für sie kam jede Hilfe zu spät, während der Fahrer und die 7-jährige Tochter schwere Verletzungen und der 2-jährige Junge leichte Verletzungen erlitten.

Die Polizei berichtet, dass es sehr unwahrscheinlich ist, dass die Mutter und ihre Kinder die Sicherheitsgurte angelegt hatten.

Het gaat dus in beide gevallen idd. om verdere gevolgen van een ongeval ....  Dat die verdere gevolgen er niet zouden zijn geweest, mocht men correct de veiligheidsgordel gedragen hebben, zal ik uiteraard niet ontkennen.  (Dus géén misverstanden aub : ik wil hier geenszins het nut en belang van een correct gedragen veiligheidsgordel ontkennen).
« Laatst bewerkt op: donderdag 24 november 2016 - 20:23:35 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: handsfree bellen verviervoudigt risico op ongevallen
« Reactie #16 Gepost op: donderdag 24 november 2016 - 22:19:26 »
Als een vrachtwagen achteraan op een file inrijdt en er daardoor 4 personenwagens tegen elkaar gedrukt worden, zijn dat volgens jou 4 ongevallen. Voor mij niet.
Tiens, had ik nochtans nergens geschreven.

Voor mij ook niet, dat is één kettingbotsing.

Als een inzittende uit de auto vliegt en daardoor overreden wordt, zie je dat als een nieuw ongeval. Maar als een wagen achteraan aangereden wordt en daardoor tegen zijn voorligger botst, zie je dat slechts als één ongeval.

Welk criterium hanteer jij dan om van een nieuw ongeval te spreken?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."