Auteur Topic: Na de E-auto doorbraak uit de USA, nu ook de vrachtwagens?  (gelezen 5325 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Na de E-auto doorbraak uit de USA, nu ook de vrachtwagens?
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 07 december 2016 - 13:00:46 »
Vertrekken levert zonder de creep-stand geen problemen op. De creep-functie is handig tijdens het manoeuvreren voor automaat rijders. Ik zou het bij mij ook aanzetten, al was het maar voor mijn vrouw. Geef per ongeluk een beetje te veel gas bij het manoeuvreren en je knalt ergens tegen. Ik ben ervan overtuigd dat je rijden zonder creep kan gewoon geraken, maar hoeft dat?
Trouwens er zijn nog andere zaken in de Tesla die daar zitten omdat klassieke wagens ze ook hebben. Bv. waarom gas/rem en stuur? Kan dat ook niet met een joystick?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Na de E-auto doorbraak uit de USA, nu ook de vrachtwagens?
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 07 december 2016 - 13:25:04 »
Citaat
Tesla keuze-instelling standaard en low, mss dat latere software meer keuze-instellingen biedt

De enige reden waarom die "low" erbij staat, is omdat automaat rijders het niet gewoon willen worden om  de "one pedal driving" techniek toe te passen. Ik zie ook het nut er niet van in. Waarom zou je minder energie willen recupereren?

Hetzelfde geldt voor de "Creep mode". Die was er niet, maar nadat automaat rijders geklaagd hadden dat hun wagen niet vooruit rijdt als ze niets doen (en wat is daar dan de logica van?) heeft Tesla een software update gedaan waarbij de creep mode gesimuleerd wordt. Het is het eerst wat ik afzet wanneer ik in een andere Tesla zit. Je kan immer perfect exact 1km/u rijden in een Tesla indien nodig.

Het is toch helemaal van de pot gerukt dat Tesla hun wagens moet uitrusten met onlogische functies omdat automaat rijders niet willen veranderen en verwachten dat een elektrische wagen exact hetzelfde rijdt als hun oude verbrandingswagen. Daar kan ik echt niet bij...

Tesla is natuurlijk een wereldwijd product, en zolang men functies kan aan- uitschakelen naar persoonlijke behoefte is er niets aan de hand.
Vooral Amerikanen en ... zullen moeilijk afgeraken van hun oude comfortgewoontes neem ik maar aan...
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Na de E-auto doorbraak uit de USA, nu ook de vrachtwagens?
« Reactie #17 Gepost op: woensdag 07 december 2016 - 17:06:59 »
Het is toch helemaal van de pot gerukt dat Tesla hun wagens moet uitrusten met onlogische functies omdat automaat rijders niet willen veranderen en verwachten dat een elektrische wagen exact hetzelfde rijdt als hun oude verbrandingswagen. Daar kan ik echt niet bij...

Tesla  moest dat hoegenaamd niet doen. Je moet alleen weten wat je wil in het leven. Men zegt soms dat een zelfstandige zijn eigen baas is, doch niets is minder waar, zijn baas zijn zijn klanten. De klant is koning zolang hij betaalt. Wil je een meerwaarde verwerven met auto's te verkopen? Dan moet je ze leveren zoals de klant ze wil. Wil je de fles op gaan? Dan moet je ze leveren zoals jij ze wil.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline steve

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 130
Re: Na de E-auto doorbraak uit de USA, nu ook de vrachtwagens?
« Reactie #18 Gepost op: woensdag 07 december 2016 - 18:45:52 »
@Jozef: toch 1 duidelijke bemerking bij die redenering is dat klanten vaak niet weten wat ze nodig hebben. Ze vragen iets, maar hebben eigenlijk iets anders nodig. In de IT is dit vaak heel duidelijk. En een bodyshopper gaat de klant geven wat hij vraagt. Een consultant geeft de klant wat hij nodig heeft.

Apple was een toonvoorbeeld van dit. Niemand vroeg naar een touchscreen, maar Apple wist wel dat dit de toekomst was. Dus heeft het de klant bijgestuurd en "demand" gecreëerd.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Na de E-auto doorbraak uit de USA, nu ook de vrachtwagens?
« Reactie #19 Gepost op: donderdag 08 december 2016 - 22:23:49 »
Een consultant geeft de klant wat hij nodig heeft.

 ;D

Ik heb jarenlang een leidinggevende functie gehad bij de centrale IT-afdeling van één van de grootste Belgische banken.

Op een dag gaf de bank een team van 3 externe consultants de opdracht om een optimale procedure uit te werken voor het automatisch updaten en upgraden van de PC software. Het team had prachtig werk geleverd, maar de IT-verantwoordelijke was razend en zei: "Jullie kunnen dat rapport steken waar ik denk. Want blijkbaar hebben jullie niet verstaan dat ik een rapport wil dat aantoont dat wat ik hier doe het beste is." Ze hebben hun huiswerk kunnen herbeginnen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."