@Jozef: inderdaad een goeie typfout
Wat betreft je zogenaamde "woekerprijzen", daar sla je de bal mis, want dit zijn standaard tarieven die bij publieke laadpalen ook gelden. BlueCorner rekent ook €16/u voor snelladen (en dat betekent nog een pak minder dan superchargen), dus dat komt overeen qua prijs. En dit is ook ongeacht of je nu nog aan het laden bent of niet. Zolang de kabel er aan hangt, blijf je betalen, net als het systeem dat Tesla nu uitrolt.
EV-Point rekent ook per uur aan voor DC charging en dat komt ook op €19,20/u. Dus tesla zit recht in die markt en dan wil ik nog wel een rechter zien die dit gaat aanvechten. Je maakt gebruik van een dienst van Tesla en daar betaal je voor. Dit is gewoon economie, want zolang je aan de kabel hangt, ga je een heel klein beetje stroom krijgen om de systemen te monitoren en op tijd en stond nog een beetje bij te laden om het verlies te compenseren (maar dan moet je er al ganse dag aanhangen).
Vaak wordt er wel aangerekend per kWh dat je laadt en niet per tijdseenheid. Dat is meestal bij de tragere laders, waar je toch een ganse dag moet staan om volgeladen te geraken. Maar het komt beiden voor.