Auteur Topic: Minder bussen en trams in Antwerpen?  (gelezen 1385 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Minder bussen en trams in Antwerpen?
« Gepost op: dinsdag 06 december 2016 - 09:29:39 »
Dat is alvast wat er in De Standaard staat!  :o

http://www.standaard.be/cnt/dmf20161206_02610664

Ze zouden (tijdelijk) minder bussen en trams laten rijden omdat ze te weinig chauffeurs hebben, omwille van ziektes en loopbaanonderbrekingen. Die loopbaanonderbrekingen moeten op voorhand aangevraagd worden. Dit is dus een drogreden. Als je ziet dat je personeelsbestand zal afnemen dan moet je hierop inspelen. Ook die ziektes is een drogreden. Elk jaar in oktober november, december heb je meer zieken in een firma. De Lijn zal hier zeker statistieken over hebben. Misschien kan men door een gericht controlebeleid een aantal zieken 'genezen', zodat het tekort afneemt.
Het kan alvast niet dat het openbaar vervoer wordt beknot door een mank HR-beleid van De Lijn. Zeker nu men iedereen in het openbaar vervoer wil jagen!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Minder bussen en trams in Antwerpen?
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 06 december 2016 - 15:38:35 »
Ze willen de frequentie verlagen van 1 rijtuig om de 8 minuten naar 1 rijtuig om de 10 minuten. Dus van 5 naar 4 rijtuigen op 40 minuten. De reizigers van dat 5de rijtuig moeten dus bijgeperst worden in die 4 overblijvende rijtuigen, dus voor elk van die rijtuigen 25% meer reizigers. Lolbroeken!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Minder bussen en trams in Antwerpen?
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 06 december 2016 - 15:44:55 »
Ik heb enkele weken geleden het openbaar vervoer gezien in de grote voorbeeld stad nl. Zürich. Daar rijden de trams om de 5 minuten en zitten ze in de spits stampvol. Fietsen op de fietsparkings liggen dikwijls letterlijk op een hoop. Dit lijkt me ver van een ideaalbeeld.
Geef mij maar het comfort van een auto i.p.v. overvol openbaar vervoer. Als het nog niet lukt in Zürich zal het hier ook niet lukken.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Minder bussen en trams in Antwerpen?
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 07 december 2016 - 10:20:43 »
En vandaag in de krant: De Lijn wil alleen al voor Antwerpen rap-rap 400 extra bestuurders aanwerven.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Experts over ons openbaar vervoer: “We lijken wel een ontwikkelingsland”
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 07 december 2016 - 16:58:49 »
Citaat van: GVA
Experts over ons openbaar vervoer: “We lijken wel een ontwikkelingsland”

http://www.gva.be/cnt/dmf20161207_02612902/experts-over-ons-openbaar-vervoer-we-lijken-wel-een-ontwikkelingsland[/qoute]
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Minder bussen en trams in Antwerpen?
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 07 december 2016 - 17:33:27 »
Maar de oplossingen die Herman Welter voorstelt :

Citaat
Volgens mobiliteits­expert Herman Welter is het niet verwonderlijk dat een heel aantal reizigers weer voor de auto kiest. “Er wordt bespaard en dat voelt de reiziger. We lijken op een aantal vlakken wel een ontwikkelingsland. Bussen en trams staan nog altijd massaal voor rode lichten. Zorg voor een groene golf en je hoeft geen extra voertuigen in te leggen, geen extra chauffeurs op te roepen en de reizigers komen stipter aan. Dit soort doortastende maatregelen blijven uit en dat is een schande.”

Hoeveel rijstroken zijn er al omgetoverd in een busstrook of BOB ?  Hier op de A12, verdwijnt nagenoeg overal de parkeerstrook om er een soort BOB van te maken.  Elders moet koning auto weer wijken voor de tram. 

Dus zeg nu niet dat er voor het openbaar vervoer geen moeite gedaan word, meneer Welter.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Minder bussen en trams in Antwerpen?
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 07 december 2016 - 19:39:55 »
En anders doen we het toch gewoon >>> zo mss ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Minder bussen en trams in Antwerpen?
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 08 december 2016 - 14:05:49 »
En anders doen we het toch gewoon >>> zo mss ?

Ik vrees dat dat in bergop niet echt meevalt...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Minder bussen en trams in Antwerpen?
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 08 december 2016 - 19:31:59 »
En anders doen we het toch gewoon >>> zo mss ?

Ik vrees dat dat in bergop niet echt meevalt...
En steil bergaf ook niet...  :D