Ok, laten we dat ook nog meerekenen. Hoeveel keer gaat hij dan zoal uit eten ? En wat is de prijs, verbonden aan dat éne speciale streekbiertje dat hij dan wel 's dronk ?
Laat ons zeggen, dat ik zéker niet de pretentie heb om een krak te zijn in rekenen. Maar ik blijf érgens toch wat kritisch. Ik zou toch graag die berekening eens precies zien, hoe hij aan die 1.000 euro komt.
Ik zou het niet weten.
Maar waarom zou hij liegen?
meer dan 1000 € op 4 maand is overigens + 57,7 € per vrijdag, moest hij enkel vrijdag alcohol drinken. €250 per maand/ 4,3333(*52w/12)= 57.69 €
Maar aangezien hij ook bij elk etentje meestal een lekkere rode wijn drinkt, rekent dat lekker door.
Nemen we aan tot 1 keer per week lekker eten en een lekkere fles wijn van 0,75 l of x-glazen dat is al rap boven 20 € per etentje, en een redelijk goede fles rode wijn kan ook +30 € de fles kosten.
Dan kun je die 57,7 euro of afgerond 60 € al gemakkelijk opdelen in 40 € + 20 € als je er ook nog af en toe een paar duurdere streekbiertjes bijtelt.
(overdrijf ik?).
Of beter 45 € (bieren) + 15 € (wijn)bvb € 60 x ... dagen in die 4 maand = ....... €. Zelf in te vullen. Op 4 maand zijn er gemiddeld 17,33333 vrijdagen... (52 weken per jaar gedeeld door 3 want 4 maanden)En een vb van iemand die vrijdag en zaterdag op stap gaat, en elke zondagavond gaat eten + 2 glazen wijn heb ik niet.
Maar ik heb nog een drankkaart van 2016 uit Stad Antwerpen, een zogezegde betere brasserie:
http://www.plaasj.be/plaasj-srna-bar-grill-drankkaart/
€ 3,20 gewone Maes Pils 0,25 cl van ´t vat
€ 4,50 Duvel 33 cl
€ 5 glas gewone rode huiswijn (22 €/fles 0,75 ?)
Naar keus rode wijnen € 23,50 à € 41,50 fles standaardmaat 0,75 ?).
© 2016 Plaasj Kaffee Food&Drinks - Plaasj @SRNA Bar&Grill
Maar iemand die wat langer doorhangt kan mss een wat goedkopere café nemen, waar het pintje duidelijk minder dan 3 € kost.