Auteur Topic: Met de fiets ben je 15 min sneller in Antwerpen  (gelezen 639 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Met de fiets ben je 15 min sneller in Antwerpen
« Gepost op: donderdag 15 december 2016 - 14:17:08 »
Uit De Standaard:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20161215_02627752

Natuurlijk ben je met de fiets sneller in Antwerpen en al zeker als je uit de richting van Lier komt. Ondertussen meer dan 10 jaar geleden heeft men Mortsel zo goed als onmogelijk gemaakt voor de auto. Zelfs voor ritten tot 12 km blijkt de fiets sneller. Dit toont aan hoe triestig het met de mobiliteit gesteld is rond Antwerpen. Zelfs als je uit gaat van een gemiddelde fietssnelheid van 20 km/u is dit nog altijd 36 min fietsen! Die 20 km/u gaat zeker niet iedereen halen, iemand die wat ouder is en niet elektrisch rijdt zal hier al snel 45 min of meer over doen.

Geef mij maar de moto! Ik rijd 's morgens zo'n 30 km tot op het werk en doe daar minder dan 25 min over. Er is een fietssnelweg die zelfs voor de deur van het werk loopt, maar de 24 km die ik via de fietssnelweg zou moeten doen kosten mij minstens het dubbel!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519