Auteur Topic: man loopt achter eigen auto ..... op de autosnelweg  (gelezen 2622 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
man loopt achter eigen auto ..... op de autosnelweg
« Gepost op: woensdag 21 december 2016 - 20:35:34 »
>>> klik

 :o


Krankzinniger kan ik het alvast niet meer bedenken .....  (of zou het weer zo'n getruceerde stunt zijn ?)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: man loopt achter eigen auto ..... op de autosnelweg
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 21 december 2016 - 20:56:58 »
>>> klik

 :o


Krankzinniger kan ik het alvast niet meer bedenken .....  (of zou het weer zo'n getruceerde stunt zijn ?)

Lijkt waar te zijn (Zwitserse politie):
Citaat
http://nieuws.vtm.be/moet-je-zien/212331-man-loopt-wagen-achterna-op-snelweg

27/10/2016 - 17:19
Het is wellicht de nachtmerrie van elke bestuurder: je wagen die uit zichzelf plots begint te rijden. Voor deze Zwitser werd het werkelijkheid. Zijn wagen die op de pechstrook stond geparkeerd langs de snelweg, begon plots te rijden, terwijl de man er langs stond.

De man weet niet wat hem overkomt wanneer hij plots zijn wagen de snelweg in Colombier in Zwitserland ziet oprijden en loopt achter de wagen aan. Hij probeert hem in te halen maar zonder succes. De wagen rijdt recht op de vangrails af, raakt ze , en zet zijn weg verder richting een verkeersbord.

Uiteindelijk komt de wagen tot stilstand wanneer het tegen het verkeersbord botst. “Het is ongelofelijk dat niemand gewond raakte bij dit incident”, aldus de politie. Hoe het komt dat de auto zonder bestuurder begon te rijden, is onduidelijk. De man kwam er gelukkig met de schrik van af.

Handrem onvoldoende/niet/... aantrekken lijkt me voldoende, ik zie dat die snelweg daar wat *bergaf loopt.

Als je goed kijkt (vergroten) in het begin van het filmpje, na 1-2 sec gaat plots het portier open en dicht -van die stilstaande vrachtwagen- en het lijkt wel of de vrachtwagenbestuurder achter die wagen holt die wslk ervoor op de pechstrook stond...

(volgens Googleview en *controle lineaal/hoogtemeters van Google Earth loopt de snelweg daar ~ 3 % bergaf)
« Laatst bewerkt op: woensdag 21 december 2016 - 21:32:33 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: man loopt achter eigen auto ..... op de autosnelweg
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 22 december 2016 - 11:57:12 »
Is dat dat 'kruip-effect' van een automaat? Dat de Amerikaanse autorijders zo misten bij elektrische auto's?
Hier bewijst het wel zijn nut(sic).

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: man loopt achter eigen auto ..... op de autosnelweg
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 22 december 2016 - 15:47:47 »
Is dat dat 'kruip-effect' van een automaat? Dat de Amerikaanse autorijders zo misten bij elektrische auto's?
Hier bewijst het wel zijn nut(sic).
Beetje heel snel voor een kruipsnelheid...

Een Tesla heeft alleszins een creepfunction, maar daar kan men ze ook uitschakelen (ieder zijn keus).
Wel zeer handig voor zeer langzaam te parkeren bvb zeer enge ruimtes:
https://forums.tesla.com/forum/forums/does-anyone-actually-use-creep-setting

Moderne automaten (DKG/DSG/S-Tronic...) van klassieke wagens hebben altijd een kruipfunctie, namelijk in D en van rem en gas blijven:
Citaat
http://www.gute-fahrt.de/rat_tat/audi/a3---kriechfunktion-s-tronic/a3260.html

Die Funktion der Creep-Regelung (Kriechen) bei Audis S-Tronic und VWs DSG bewirkt, dass bei Motorleerlauf und eingelegter Fahrstufe ein definiertes Schleifmoment an der Kupplung eingestellt wird, welches zum Kriechen des Fahrzeuges führt. Dies ermöglicht Rangiervorgänge wie etwa beim Einparken ohne Betätigung des Gaspedals und erhöht so den Fahrkomfort. Dem Motor wird also weniger Moment abverlangt, die Kupplung ist dabei weiter geöffnet, gleichzeitig wird auch die Kupplung mit maximaler Kühlleistung gekühlt. Die Doppel-Kupplungseinheit hält normalerweise ein ganzes Fahrzeugleben lang.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: man loopt achter eigen auto ..... op de autosnelweg
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 22 december 2016 - 15:54:37 »
Dat kruipen helpt ook om de wagen uit de sneeuw te schommelen (meermaals van vooruit naar achteruit en omgekeerd schakelen).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: man loopt achter eigen auto ..... op de autosnelweg
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 23 december 2016 - 10:40:42 »
Dat kruipen helpt ook om de wagen uit de sneeuw te schommelen (meermaals van vooruit naar achteruit en omgekeerd schakelen).
Gemakkelijk(er) met manuele versnellingen, even gas, ontkoppelen zodat hij terugzakt, weer wat gas, een paar cm verder, weer ontkoppelen, enzovoort dan schommel je er zo uit. (meestal)  ;)
« Laatst bewerkt op: vrijdag 23 december 2016 - 10:46:13 door e49Memling »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: man loopt achter eigen auto ..... op de autosnelweg
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 23 december 2016 - 15:38:10 »
Dat kruipen helpt ook om de wagen uit de sneeuw te schommelen (meermaals van vooruit naar achteruit en omgekeerd schakelen).
Gemakkelijk(er) met manuele versnellingen, even gas, ontkoppelen zodat hij terugzakt, weer wat gas, een paar cm verder, weer ontkoppelen, enzovoort dan schommel je er zo uit. (meestal)  ;)

Dan duurt het veel langer, omdat je de achteruitversnelling niet gebruikt. En als het wat lang duurt, begint de koppeling te smoren.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: man loopt achter eigen auto ..... op de autosnelweg
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 23 december 2016 - 21:28:13 »
Een beetje droog materiaal voor de wielen strooien kan ook al helpen.  Zand, zagemeel, .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: man loopt achter eigen auto ..... op de autosnelweg
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 24 december 2016 - 13:39:07 »
Een beetje droog materiaal voor de wielen strooien kan ook al helpen.  Zand, zagemeel, .....
En de meeste mensen hebben altijd zagemeel mee, maar je moet het eerst uit hun hoofd krijgen...  ;D ;D ;D

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: man loopt achter eigen auto ..... op de autosnelweg
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 24 december 2016 - 13:41:27 »
Dan duurt het veel langer, omdat je de achteruitversnelling niet gebruikt. En als het wat lang duurt, begint de koppeling te smoren.  :D

Ik heb geen automaat; en als je het goed doet lukt het best zonder je koppeling te beschadigen.