Auteur Topic: Hoe Tesla je dakpannen omvormt tot zonnepanelen  (gelezen 1441 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Hoe Tesla je dakpannen omvormt tot zonnepanelen
« Gepost op: donderdag 22 december 2016 - 15:51:41 »
Citaat van: hebbes.be
Hoe Tesla je dakpannen omvormt tot zonnepanelen

http://www.hebbes.be/artikel/hoe-tesla-je-dakpannen-omvormt-tot-zonnepanelen?utm_medium=content&utm_source=gva&utm_campaign=home

Vanaf welke hellingsgraad zou de sneeuw daar afschuiven?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Hoe Tesla je dakpannen omvormt tot zonnepanelen
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 23 december 2016 - 10:34:17 »
Uw huis staat tegen de zuidhelling van een berg, tegen het bos aan, zou je veel uren zon vangen buiten de zomer Jozef?

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Hoe Tesla je dakpannen omvormt tot zonnepanelen
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 23 december 2016 - 16:26:04 »
Uw huis staat tegen de zuidhelling van een berg, tegen het bos aan, zou je veel uren zon vangen buiten de zomer Jozef?

Neen, die helling is helaas de noorderkant, en dat bos zorgt ervoor dat we zelfs in de zomer te weinig zon krijgen.

Aan de westkant heb ik al 27 bomen weggekregen. Ik zal er nog eens ene van het Forstamt een briefje in zijn pollen moeten steken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Hoe Tesla je dakpannen omvormt tot zonnepanelen
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 24 december 2016 - 13:49:53 »
Uw huis staat tegen de zuidhelling van een berg, tegen het bos aan, zou je veel uren zon vangen buiten de zomer Jozef?

Neen, die helling is helaas de noorderkant, en dat bos zorgt ervoor dat we zelfs in de zomer te weinig zon krijgen.

Aan de westkant heb ik al 27 bomen weggekregen. Ik zal er nog eens ene van het Forstamt een briefje in zijn pollen moeten steken.
Ik bedoelde eigenlijk dat aan de zuidkant van je huis je een berg en een bos hebt, het is inderdaad de noordflank van de berg.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Hoe Tesla je dakpannen omvormt tot zonnepanelen
« Reactie #5 Gepost op: zondag 25 december 2016 - 18:17:48 »
Een dak op het westen geeft ook goede opbrengst voor zonnepaneel.
Mijn dak staat pal op het zuiden, grote voordeel is dat de panelen dan het properste blijven.
Mijn helling is ongeveer 40graden, daar schuift de sneeuw bijna altijd af, ik schat dat bij 30 graden hij gewoon blijft liggen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Hoe Tesla je dakpannen omvormt tot zonnepanelen
« Reactie #6 Gepost op: maandag 26 december 2016 - 15:54:22 »
Mijn helling is ongeveer 40graden, daar schuift de sneeuw bijna altijd af, ik schat dat bij 30 graden hij gewoon blijft liggen.

Hangt sterk af van de soort sneeuw. Er zijn enorme verschillen tussen de diverse soorten sneeuw. De dichtheid bijvoorbeeld varieert tussen 30 en 300 kg per m³.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Hoe Tesla je dakpannen omvormt tot zonnepanelen
« Reactie #7 Gepost op: maandag 26 december 2016 - 18:07:54 »
En hoe dik hij ligt speelt ook een rol
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline steve

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 130
Re: Hoe Tesla je dakpannen omvormt tot zonnepanelen
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 21 februari 2017 - 12:10:55 »
Solar roof gaat ook verwarmd zijn, dus gaat geen sneeuwopbouw hebben ;-)
En dat zo nog altijd "strongly net positive" zijn