Auteur Topic: 240 extra zones met trajectcontrole  (gelezen 812 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
240 extra zones met trajectcontrole
« Gepost op: maandag 26 december 2016 - 15:33:59 »
Citaat
240 extra zones met trajectcontrole

Tegen 2018 zullen er trajectcontroles zijn op bijna het hele snelwegnetwerk in Vlaanderen. Daarvoor komen er 240 plaatsen nieuwe camera’s.

http://www.gva.be/cnt/dmf20161226_02645253/240-extra-zones-met-trajectcontrole
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: 240 extra zones met trajectcontrole
« Reactie #1 Gepost op: maandag 26 december 2016 - 16:45:16 »
Snelheidsvervolging blijft voortduren! De voor de hand liggende oorzaken van ongelukken echter niet: voorrangsnegatie, niet-handsfree gsm gebruik, gordeldracht, ... Het resultaat zal dan ook quasi nul zijn. De ongevallen op de snelwegen zijn al niet talrijk en diegene die er gebeuren met dodelijke gevolgen zijn niet te wijten aan sneller rijden dan de snelheidslimiet. Gaan ze er bijvoorbeeld de kop-staart aanrijdingen mee uit sluiten? Ik dacht het niet, ik verwacht er zelfs meer. De vrachtwagen in het einde van de file oplossen? Neen, ook niet.

Ben Zwets dik gebuisd kerel!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: 240 extra zones met trajectcontrole
« Reactie #2 Gepost op: maandag 26 december 2016 - 18:07:47 »
een voorloper van het rekeningrijden, wacht maar af

De kracht van verandering !

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: 240 extra zones met trajectcontrole
« Reactie #3 Gepost op: maandag 26 december 2016 - 19:23:53 »
Gezien het rekeningrijden een vervanging is van de  verkeersbelasting hoop ik er nog enkele jaren onderuit te komen met mijn (bestelde) e-wagen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519