Auteur Topic: Sabotage, nog maar eens...  (gelezen 7041 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Sabotage, nog maar eens...
« Gepost op: woensdag 18 januari 2017 - 19:50:58 »
Ik heb hier al meermaals gemeld dat ik last heb van een saboteur. Ik heb een lekke band om de 30 000 km, fietsbanden staan regelmatig plat, remmen van de fiets worden gesaboteerd, ...

In het praatcafé beschreef ik al dat de gaskabel van mijn moto was geknapt. Deze namiddag heb ik de moto naar de garage gebracht en daar is men formeel: sabotage. De beschermende buis waardoor de kabel loopt is doorgesneden of gezaagd. Het is wel stuntelig uitgevoerd maar niettemin, het is geen normale slijtage. Deze garage met zeer veel ervaring, trouwens ook bij dit specifieke mototype hadden dit probleem nog nooit gezien. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn had hij bv. de remmen gesaboteerd! Dit samen met het stuntelig uitvoeren doet me dan ook vermoeden dat het iemand is met weinig kennis van moto's en misschien maar gelukkig.

Ik ga aangifte doen bij de politie en hopelijk heb ik die gore klootzak snel te pakken!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Sabotage, nog maar eens...
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 18 januari 2017 - 20:04:44 »
Binnenkort zullen de nacht-jacht camera's weer in de ALDI liggen denk ik,ga er mij zo ene kopen, heb hier last van ene met lange vingers, vanalles los uit mijn tuin verdwijnt, ook mijn brandhout, moet niet ver zoeken wie maar heb het nog niet kunnen vaststellen, die gaat bleiten als ik die pak. Misschien ook zoiets omhoog hangen?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Sabotage, nog maar eens...
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 19 januari 2017 - 07:45:27 »
Het lijstje is té lang geworden.  Bovendien : je garagist van je motorfiets had wellicht géén weet van de eerdere incidenten waarvan je al het slachtoffer was.  En toch komt hij al snel tot deze éénduidige conclusie :
sabotage.

Dit kan geen toeval meer zijn ..... 

Laat hem mss zijn bevindingen op papier zetten, trek eventueel wat foto's als bewijs van de opzettelijke sabotage.  Mocht je dan ooit de dader te pakken hebben, dan heb je mss toch al iets of wat overtuigende aanwijzingen ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Sabotage, nog maar eens...
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 19 januari 2017 - 08:35:28 »
Kijk in ieder geval maar bij ieder vertrek je remleidingen na.

Even proberen te remmen volstaat niet. Er zijn gasten die de achterste remleiding afkoppelen en er een plug in steken. Je hebt voldoende remdruk tot je eens krachtig moet remmen, dan vliegt de plug er uit en heb je geen remdruk meer.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage, nog maar eens...
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 19 januari 2017 - 11:05:34 »
Dat is pure moordpoging.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage, nog maar eens...
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 19 januari 2017 - 12:53:26 »
Kijk in ieder geval maar bij ieder vertrek je remleidingen na.

Even proberen te remmen volstaat niet. Er zijn gasten die de achterste remleiding afkoppelen en er een plug in steken. Je hebt voldoende remdruk tot je eens krachtig moet remmen, dan vliegt de plug er uit en heb je geen remdruk meer.

Het wordt te gek! Elke keer ik vertrek met de auto ga ik kijken of er geen schroeven achter de banden zitten. De moto inspecteer ik altijd kort voor ik vertrek. Ik heb natuurlijk een sterk vermoeden wie het is en ik weet dat die persoon gaan kaas heeft gegeten van techniek. Het probleem met de remleiding zal niet snel voorkomen.
Ik ga nu een hoes over de moto hangen die op slot kan. Zo moet er al meer moeite gedaan worden om aan de moto te geraken. Als de hoes stuk is dan kan je al wel iets vermoeden.

Ik heb de garage de opdracht gegeven om de moto zeer grondig na te kijken. Hij had trouwens toch een groot nazicht nodig.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Sabotage, nog maar eens...
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 19 januari 2017 - 13:52:33 »
Geen kaas gegeten van mechanica.  Maar GVD blijkbaar wél leep genoeg om het vooralsnog te doen zonder betrapt te worden, de gladde paling.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage, nog maar eens...
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 11 februari 2017 - 10:11:19 »
De moto is terug thuis  ;D.

Ik heb ineens een groot onderhoud laten uitvoeren, dat was nodig!

- gaskabel vervangen
- remblokken vervangen
- balhoofd bijgeregeld
- probleempje met voor vering opgelost
- oliewissel
- oliefilter
- luchtfilter
- nieuwe ketting
- nieuwe tandwielen
- nieuwe bougies

Allemaal redelijk standaard zaken. Wel heeft die garage twee weken moeten wachten op de tandwielen. Dat begrijp ik niet. Ik rijd met een standaard moto waar ze er daar veel van verkopen in de garage, ze zijn trouwens Kawasaki verdeler. Hoe komt het dat ze die niet in stock hebben en hoe komt het dat ze zo lang moeten wachten. Wat gespeur via jaarrekeningen e.d. leert mij dat de garage in slechte  papieren zit. Daarom dat ik mijn moto daar zo snel mogelijk wilde weghebben. Dit leverde me wel een ritje op in de sneeuw. De wegen waren nog vrij en mits aanpassing van de rijstijl hoeft dat geen probleem te zijn.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Sabotage, nog maar eens...
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 11 februari 2017 - 13:03:03 »
Voor mijn Honda van 87 had ik tandwielen en ketting op een paar dagen binnen,  japparts.nl
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage, nog maar eens...
« Reactie #9 Gepost op: zondag 30 april 2017 - 21:10:26 »
Het was te verwachten, de Model X werd het slachtoffer van sabotage! Achterband werd in de flank gestoken, ik vermoed een mes met kartels. En dan te denken dat ik daarstraks nog 240 km/u heb gereden. Zoveelste gevalletje van sabotage!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Sabotage, nog maar eens...
« Reactie #10 Gepost op: zondag 30 april 2017 - 22:20:22 »
Het was te verwachten, de Model X werd het slachtoffer van sabotage! Achterband werd in de flank gestoken, ik vermoed een mes met kartels. En dan te denken dat ik daarstraks nog 240 km/u heb gereden. Zoveelste gevalletje van sabotage!

Ach nee...

Hij heeft wellicht nog niet zoveel kilometers gereden, zodat je kunt volstaan met die ene band te vervangen. En je bent uiteraard omnium verzekerd.

Als het geen run flat tyre is en hij begeeft het bij 240 km/h, dan heb je wel stalen zenuwen, uiterste precisie bij het sturen en een flinke portie geluk nodig om veilig aan de kant te geraken.

Het is nu toch al meer dan tijd dat het eindelijk eens ophoudt met die baldadigheden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Sabotage, nog maar eens...
« Reactie #11 Gepost op: maandag 01 mei 2017 - 09:59:52 »
Dit kan toch niet meer ...  :o
De hoeveelste keer is dat al intussen ?

Ik weet niet hoe je woont, maar is 't mogelijk om zo'n "wild life camera" verdekt op te hangen ?
Eventueel een bewakingscamera vanaf een raam bij jou naar de auto gericht ?
Die kunnen zonder probleem dag en nacht foto's/filmpjes maken.

Of een dashboard camera (voor en achter) installeren ? (ook handig onderweg bij ongelukken of agressie)

Wat zegt de politie ?
Is het mogelijk om de signalen van de aanwezige gsm's te vergelijken op al die dagen van de voorbije sabotages ?
Kan men mogelijk al een selectie maken van "die gsm-signalen waren er al zeker op die sabotage-dagen", in de hoop dat je niet in een druk(ker) bevolkt gebied woont.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage, nog maar eens...
« Reactie #12 Gepost op: maandag 01 mei 2017 - 23:50:39 »
Ik ben net thuisgekomen van Duitsland. Omwille van de schade aan de achterband heb ik de snelheid in Duitsland beperkt, dat scheelt dan gelukkig weer wat in laadtijd. Mijn moto stond thuis op de binnenkoer en ik heb die daarstraks al een eerste oppervlakkige inspectie gegeven, voor zover dat kan met een zaklamp. Mijn remleidingen van de schijfremmen vooraan lijken in orde. Deze zijn echter bevestigt met clipjes op het spatbord. Dit heeft niet direct een functioneel nut. Enkele weken geleden heb ik de moto nog een grondige poetsbeurt gegeven en ik weet zeker dat de clipjes toen nog vastzaten. Dit is immers iets wat je eigenlijk niet kan missen. De clipjes zijn in de 14 maanden dat ik de moto heb nog nooit losgekomen. Deze avond heb ik beide clips los gevonden. Het is een kwestie van ze gewoon terug vast te klikken op het spatbord.
Morgen volgt een grondige inspectie voor ik naar het werk vertrek. Misschien zie ik spoken, maar je kan niet voorzichtig genoeg zijn. Iemand deinst er niet voor terug om het leven van mijn gezin in gevaar te brengen. Bovendien doet hij dat ook met een andere bewoner van de blok hier. Hopelijk krijg ik hem snel te pakken!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Sabotage, nog maar eens...
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 02 mei 2017 - 02:30:18 »
De kerel heeft wellicht geprobeerd om je remleidingen los te trekken. Een persoon die banden en remleidingen beschadigt, is een gewetenloos en gevaarlijk iemand. Ik vrees dat je met een psychopaat te doen hebt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage, nog maar eens...
« Reactie #14 Gepost op: zondag 14 mei 2017 - 18:08:53 »
De Tesla staat nu bijna 2 maanden voor de deur. De volgende beschadiging aan de banden is een feit. In de achterband zit een schroef of een spijker. Ik zal wel weer eens bij de bandenboer passeren om het na te kijken. Ik durf het stuk metaal er niet uit te trekken, kans is zeer groot dat de band volledig leeg loopt! 6000 km en een serieuze snede in de flank en een schroef/spijker in het loopvlak! Toeval? Ik dacht het niet!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519