Auteur Topic: Sabotage, nog maar eens...  (gelezen 7875 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Sabotage, nog maar eens...
« Reactie #15 Gepost op: zondag 14 mei 2017 - 19:16:10 »
Ja, als je het stuk metaal er uittrekt, is de kans groot dat de lucht uit de band ontstnapt.

Hopen dat de band nog hersteld kan worden. Bij mijn BMW dealer weigeren ze om een rubberen stop in dat gat te persen, want bij hoge snelheid kan die eruit vliegen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 25 oktober 2017 - 11:11:25 »
Weer lek! Deze keer is het de voorband van de moto. Het is natuurlijk nog niet zeker of het effectief sabotage is. Ik ga morgen wel eens naar de lokale bandenboer. Gelukkig waren de banden toch bijna aan het einde van hun leven en het is niet verkeerd met het winterweer dat op komst is om nieuwe banden te plaatsen. Indien winterbanden mogelijk zijn ga ik daar zeker voor kiezen.
Als iemand een bepaald merk/type wil aanraden dan hoor ik het graag!

Gelukkig herkende ik heel snel de symptomen van een te platte voorband. De moto begint een beetje te zwalpen en wringt echt tegen in de bochten. Gelukkig liep hij niet heel snel leeg. De laatste km naar huis heb ik kunnen halen door de band aan een tankstation op te pompen. Met een rustig tempo heb ik de laatste 5 km naar huis kunnen rijden. Hij stond toen nog niet volledig plat. Ik heb een motozaak op 1,5 km van de deur waar men ook banden plaatst. Normaal moet ik dat kunnen halen zonder risico te lopen en anders wandel ik de moto wel tot daar!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #17 Gepost op: woensdag 25 oktober 2017 - 16:55:09 »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #18 Gepost op: woensdag 07 februari 2018 - 10:30:46 »
Mijn vrouw kloeg dat de remmen van haar fiets nauwelijks werkten. Ze rijdt met een goedkope fiets en de remmen zijn niet echt van goede kwaliteit waardoor ik ze regelmatig wat moet bijregelen. Tijdens het bijregelen zag ik dat de achterste remkabel doorgeknapt was.
Het schadepatroon lijkt zeer fel op wat ik aan de gaskabel van mijn moto terug vond een jaar geleden. Een remkabel kan beschadigd geraken, maar deze fiets is niet zo oud en meestal knappen deze kabels op een plek waar de kabel tegen iets schuurt, dat is hier niet het geval.
Gezien de herhaalde sabotages aan voertuigen ben ik geneigd dit ook aan sabotage toe te schrijven. De remkabel is bijvoorbeeld niet uitgerafeld maar gewoon doorgeknapt.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #19 Gepost op: woensdag 07 februari 2018 - 11:23:12 »
Stalen remkabel steken, die rekt zo hard niet als inox.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #20 Gepost op: woensdag 07 februari 2018 - 13:03:21 »
Stalen remkabel steken, die rekt zo hard niet als inox.

Neen, maar hij kan even goed doorgeknipt worden.

Joeri toch, vreselijk als je met zo iemand in je buurt moet leven. Het gaat niet om de prijs van een remkabel, maar over de ongerustheid over wat die crimineel wanneer de volgende keer gaat uithalen.

In dit filmpje, van 03:15 tot 06:15, zie je een ongewone vorm van sabotage: er werd een gat in het motoroliecarter geboord.

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #21 Gepost op: dinsdag 03 april 2018 - 09:14:36 »
Het kan natuurlijk toeval zijn, maar er staat weer een band van mijn auto lek. Zoals verwacht, achteraan en ja, er zit weer een schroef in. Deze schroeven zien er telkens als nieuw uit, het zijn dus geen schroeven doe al een tijdje op de weg liggen en die ik ergens heb opgepikt.

Deze morgend praatte ik even met een buurvrouw, zij heeft hetzelfde problem, meerdere lekke banden aan hun overtuigen en telkens nieuwe schroeven.

Zucht, het stopt niet. Een camera zou kunnen helpen, maar in de gemeenschappelijke ruimte schept dit legale problemen. Een buurman gaat hier gegarandeerd direct op springen. Bovendien gebeurt het niet zo frequent en zou ik nu enkele dagen tot weken video moeten terugkijken. Vorige week dacht ik dat ik een licht 'geklop' hoorde aan één van de wielen, maar ik kon niets vinden. Wellicht zit de schroef er van toen al in.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #22 Gepost op: dinsdag 03 april 2018 - 22:01:40 »
Vreselijk.

Ook al heb je dan geen waterdicht bewijs: kan de wijkinspecteur eens niet met die man gaan praten?

Offline mmd

• Starter
  • *
« Reactie #23 Gepost op: vrijdag 06 april 2018 - 22:55:24 »
Maken dat er een camera staat of meerdere. Niets van aantrekken dat u een stukje van de openbare weg filmt. Zolang de beelden maar alleen bekeken worden door u en de politie / rechtbank.
Gezien u blijkbaar niet de enigste in de buurt bent die problemen heeft - daar ook een camera 'laten' plaatsen.
Hopelijk hebt u van alle vorige feiten aangifte gedaan bij politie. Een schroef in loopvlak is redelijk raar.
Sneden in zijvlak is zo wie zo vernieling van roerend goed.
De remleiding van fiets en moto hadden zeker als bewijs kunnen gebruikt worden om type van snijmateriaal te bepalen.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #24 Gepost op: zaterdag 07 april 2018 - 08:00:15 »
Het is in ieder geval verwerpelijk.

Waarom doet hij zoiets ?  Wat wil hij jullie duidelijk maken ?  Zelfs dààr heeft iedereen het raden naar, als ik het goed begrijp ?

Niet dat 't dan ook maar iets of wat goed te praten zou zijn.  Maar nu zijn z'n daden niet enkel duur voor jullie, vervelend (en soms zelfs ronduit gevaarlijk !).  Ze zijn bovendien dan ook nog 's zinloos, want geen zinnig mens kan begrijpen wat hem nu eigenlijk dwars zit.

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #25 Gepost op: zaterdag 07 april 2018 - 10:10:15 »
Er zijn nu eenmaal mensen die er plezier in scheppen om anderen het leven zuur te maken. Maar er moet daar uiteindelijk toch eens op één of andere manier paal en perk kunnen aan gesteld worden.

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #26 Gepost op: dinsdag 24 juli 2018 - 22:20:25 »
Nu heeft een andere buurman een schroef in zijn achterband gevonden. Het stopt niet! Trouwens weer rechts achter, gezien de plaats waar hij parkeert is dit de plek waar de kans om gezien te worden het kleinst is. Van de 10 bewoners die hun wagen op de binnenkoer zetten zijn er nu al 4 het slachtoffer geworden van de vijzensteker. Gezien dit spelletje al een tiental jaren duurt kunnen we gaan elimineren, ervan uitgaande dat de vijzensteker geen vijzen in zijn eigen banden steekt. Trouwens, de 3 andere slachtoffers wonen hier nog geen 10 jaar en dan zou ik het zijn, ik ben de enige van de 4 die hier al meer dan 10 jaar woont (> 17 jaar ondertussen). Van de bewoners die er 10 jaar geleden woonden en die geen slachtoffer zijn geworden zijn er nog maar 3 over! De persoon die ik het meest verdenk zit bij die drie!

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #27 Gepost op: woensdag 25 juli 2018 - 11:26:55 »
Het is meer dan hoog tijd dat die kerel opgepakt wordt!

Offline mmd

• Starter
  • *
« Reactie #28 Gepost op: woensdag 25 juli 2018 - 12:12:49 »
Gezien privé terrein kan u toch een camera plaatsen vb in uw appartement richting staanplaatsen.
Dit om te zien of er geen gras tussen de stenen groeit.

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #29 Gepost op: woensdag 25 juli 2018 - 17:26:35 »
Gezien privé terrein kan u toch een camera plaatsen vb in uw appartement richting staanplaatsen.
Dit om te zien of er geen gras tussen de stenen groeit.

Dat zou kunnen, maar het zicht op de binnenkoer vanuit mijn ramen is beperkt door een aantal bomen en struiken. Bovendien heb ik via de syndicusvergadering gevraagd om een camera te plaatsen, maar de stemming hierover was negatief. Ik had dit advies gekregen van de politie. Ik verwacht van enkele bewoners dat ze een probleem zullen maken over deze camera's in het kader van privacy. De beelden van deze camera's zouden trouwens niet veel oplossen omdat het soms lang kan duren vooraleer je merkt dat er een schroef in je band zit. Ik vrees dat we de persoon op heterdaad moeten betrappen!