en krijg je dan een nieuwe batterij als ze na 2 jaar nog minder dan de helft van de oorspronkelijke hoeveelheid energie kan bevatten ?
Hoe kom je nu daarbij? (kijk niemand dwingt iemand een goed batterijsysteem te kopen, wslk koop ik er ook geen, maar wel een E-wagen)
Tesla geeft bvb 10 jaar garantie op zijn powerwall, men zal dus de garantievoorwaarden moeten lezen, die zijn zeker te vinden op een pdf.In de regel definieeert men een batterijpack als "versleten" onder de 80 % capaciteit van zijn orgineel, maar dat is wel voor moderne E-auto-accupacks, bron kan ik geven. Die van de BMW i3 zouden bvb 20 jaar kunnen meegaan tot ze die 80 % bereiken, dit door een labosimulatie.
Eigenlijk zijn ze dan nog altijd zeer goed bruikbaar, en dat nog jarenlang vb ombouwen naar een powerwall.
Ik heb al veel nare ervaringen gehad met batterijen, jij niet dan ?
Eigenlijk niet. Zelfs positieve ervaringen met Li-ions van mijn al redelijk oude grasmaaier, ik denk dat die al 8 jaar is en de simpele luchtgekoelde batterijen (incl lader) natuurlijk ook.
Vandaag zijn er batterijsystemen die wslk 20 jaar (Li-ion (1)) à 30 jaar of > 1 miljoen kms (LiFePO4 (2) ) lang meegaan, bronnen kan ik geven, of heb ik al gegeven.
Nog eens:
http://www.bauer-office.eu/wp-content/uploads/2014/12/ADAC.pdf
(1) 20 Jahre? Woher wissen Sie das so genau?
Man kann Simulationen in Testreihen fahren.
Ist die Lebenszeit-Prognose zuverlässig?
Die ist sehr zuverlässig. Das kann man bis auf einen Monat genau nachweisen. Die Lebenszeit ist
genaugesagt 20,9 Jahre. End of Life heißt, der Akku lässt sich dann noch bis 80 Prozent seiner
ursprünglichen Kapazität aufladen.
http://www.sonnewindwaerme.de/photovoltaik-pressemitteilung/elektroautos-byd-fenecon-startet-verkauf-e6
(2) BYD ist weltgrößter Hersteller von Lithium-Eisenphosphatbatterien und verfügt über lange Erfahrung der Technologie unter anderem im Einsatz in stationären Stromspeichersystemen. Daher garantiert der Hersteller auch 4.000 Ladezyklen bis zu einer Restkapazität von 75 Prozent. Das ist rechnerisch ausreichend für eine Fahrleistung von bis zu 1,4 Millionen Kilometer. Die Garantie auf das Fahrzeug selbst liegt bei zwei Jahren oder 150.000 Kilometern.
Hier zelfs een reusachtig 5 MW batterijpark Li-Ions met 20 jaar garantie:
http://www.wemag.com/ueber_die_wemag/presse/pressemeldungen/2013/04_29_younicos-Batteriespeicher-Schwerin.html
Ab Mitte 2014 soll der Großspeicher mit einer Kapazität von 5 Megawattstunden in Betrieb gehen. Er soll mit einer Leistung von 5 Megawatt helfen, die Netzfrequenz auf der Übertragungsnetzebene zu stabilisieren und Wind- und Sonnenstrom sicher in das bestehende Netz zu integrieren. Das koreanische Unternehmen Samsung SDI garantiert die Leistung der verwendeten Lithium-Ionen-Zellen 20 Jahre lang.
(Moderne batteijsystemen zoals een powerwall-powerpack-Eauto-accu... zijn dus altijd vloeistofgekoeld ook om de *levensduur te verhogen, ik neem aan dat jij geen ervaring hebt met vloeistofgekoelde moderne batterijsystemen... )
*Lange levensduur
Het vloeistofkoelingssysteem* reguleert de interne temperatuur van Powerwall om de batterijprestaties onder alle omstandigheden te maximaliseren.
En is de productie van die dingen echt zo milieuvriendelijk dan ?
Als de productie en recycling van Li-ions op 100 % groene stroom# gaat gebeuren ken ik niets milieuvriendelijker, jij wel?
#
http://uk.businessinsider.com/tesla-gigafactory-facts-2016-9?r=US&IR=T/#everything-will-be-recycled-8Hoe denk jij stroom op te slaan van zonnepanelen voor ´s nachts te gebruiken?
Of hoe zou men overtollige groene stroom van windmolens en zonnepanelen - bij veel wind en zon - kunnen opslaan of bufferen zonder het net over te belasten?
Heb jij trouwens aandelen bij Tesla ?
Nope, en nu staan ze te hoog om te kopen net dat ik wat geld over heb. En SpaceX zit niet op de beurs, en Solarcity is overgenomen door Tesla.
Heb jij iets tegen Tesla of überhaupt andere merken die electrische voertuigen gaan verkopen?
Ben jij pro afhankelijkheid van olie uit het Midden-Oosten of uit Rusland?
Hoewel, het lijkt wel een sekte op den duur.
Een sekte die zich wereldwijd uitbreid, de electrische wagen, er moeten al zowat 35 electrische automodellen bestaan.
Chinezen op kop, wegens hun vervuilde steden.
Iedereen zijn batterijpack thuis, ik zie het nog niet zo direkt gebeuren.
Ik ook niet. Ik heb ook nergens over iedereen gesproken.
Had meer dan 10 jaar geleden ook al de discussie met iemand over de electrische auto. Die zei toen dat we binnen 10 jaar (nu dus) allemaal electrisch gingen rijden. Yeah right, zo snel gaat het allemaal niet, een beetje nuchterheid doorziet dat dan ook.
Ik zie geen nadeel aan electrisch rijden in de nabije toekomst zeker niet als de keus nog groter en goedkoper wordt, pakweg 2020.
Dat de emissienormen van fossiele wagens dubbel zo streng worden zal ook feit worden in 2020-2021 (Europees, andere verder ontwikkelde landen hebben ze al)
En voor groene stroom op te slaan zullen de meeste voor moderne batterijsystemen (willen) kiezen, studies voorspellen een enorme toename, bijna
x 10:
http://www.iwr.de/news.php?id=31960
25.08.2016, 12:33 Uhr
Studie: Speichermarkt wächst rasant
London – Einer aktuellen Studie zufolge, wird der Markt für Batterie-Speicher in den nächsten Jahren rasant wachsen. Besonders die USA spielen dabei eine Rolle.
Das Research-Institut Global Data, ein Forschungsinstitut mit einem Hauptsitz in London, hat in einer neuen Studie den globalen Energiespeichermarkt untersucht. Das Unternehmen geht davon aus, dass die installierte Kapazität von Batterie-Energiespeichersysteme (BESS) bis 2020 auf über 14.000 Megawatt (MW) ansteigen wird.
Speichkapazität wird sich bis 2020 verzehnfachen
Bis 2020 soll die weltweit installierte Leistung von BESS um das Zehnfache von derzeit rd. 1.500 MW auf 14.000 MW ansteigen. Zu diesem Ergebnis kommt die Studie „Grid Connected Battery Energy Storage System – Market Size, Competitive Landscape, Key Country Analysis and Forecasts to 2020” von Global Data. Gegenwärtig sind viele Speichersysteme geplant, die bis 2020 fertiggestellt sein werden.
USA auch in den nächsten Jahren Marktführer [...]
Huidige:
https://en.wikipedia.org/wiki/Battery_storage_power_station