Auteur Topic: Bestuurder redt een leven door hem af te stoppen met eigen wagen.  (gelezen 2724 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Bestuurder redt een leven door hem af te stoppen met eigen wagen.
« Gepost op: donderdag 16 februari 2017 - 18:46:54 »
Op de A8-autobahn.

https://www.merkur.de/lokales/muenchen-lk/garching-ort28709/spektakulaere-rettung-auf-a9-tesla-stoppt-wagen-ausser-kontrolle-7399151.html

Toevallig een Tesla bestuurder die de spookwagen afremde.
Bestuurder van de spookwagen had een hartaanval en lag voorovergebogen op zijn stuur.

De man stelt het inmiddels goed, ook door de snelle eerste hulp van de moedige bestuurder en de snelle hulpdiensten.

Aja, Tesla (Musk) kwam het te weten en vergoedt de opgelopen schade, pakweg 2000 € (zie foto´s, ook tekst),
peulschil voor de gratis reklame dat online ging.

Citaat
http://teslamag.de/news/nach-rettungsaktion-a9-muenchen-tesla-12540

Nach Rettungsaktion auf der A9 bei München: Tesla will Reparaturkosten übernehmen
Posted on 16. Februar 2017



foto uit: http://www.sueddeutsche.de/muenchen/spektakulaere-hilfe-fuer-mich-war-klar-dass-es-keine-alternative-gibt-1.3378714#redirectedFromLandingpage

(want ik denk niet dat de verzekering een zelfverschuldigd "noodongeval" volledig vergoedt, evtl stijging bonus malus)

Nieuws ging online:
Citaat
http://jalopnik.com/heroic-driver-sacrifices-his-tesla-to-save-unconscious-1792349590

Heroic Driver Sacrifices His Tesla To Save Unconscious Man In Runaway Volkswagen


Goed nieuws mag ook eens vet in de media staan.  8)  :)
« Laatst bewerkt op: donderdag 16 februari 2017 - 18:56:46 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Bestuurder redt een leven door hem af te stoppen met eigen wagen.
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 17 februari 2017 - 12:20:41 »
Waar zijn hier de kotszakjes? Ik vind het meer dan wansmakelijk om de tragedie van een dergelijk gebeuren uit te buiten om reclame te maken voor een automerk. Alsof de betrokken bestuurder niet hetzelfde zou kunnen doen hebben met om het even welke wagen. Typerend voor de grenzeloze arrogantie van Musk.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline steve

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 130
Re: Bestuurder redt een leven door hem af te stoppen met eigen wagen.
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 17 februari 2017 - 16:34:33 »
Het staat de CEO van Ford, BMW, Mercedes, ... ook vrij om de kosten te vergoeden van hu wagens wanneer een eigenaar dit doet. Meer is er ook niet gebeurd. Musk maakt er geen reklame rond van "hé kijk eens wat een Tesla kan". Hij is gewoon dankbaar dat die bestuurder die actie heeft genomen. That's it en meer moet je er ook niet achter lezen.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Bestuurder redt een leven door hem af te stoppen met eigen wagen.
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 17 februari 2017 - 17:44:50 »
Zoals Michel schreef: een peulschil voor de gratis reclame die online ging.

Hoe komt de reclame over? "Een Tesla is een zo fantastische wagen, hij beïnvloedt de mentale gesteldheid van zijn bestuurder dermate, dat deze zowaar overgaat tot heldendaden."

En verder gewoon het kankergezwel van de media om bepaalde merken te citeren en andere niet. "BMW veroorzaakt zwaar ongeval." Als het een Ford of een Opel geweest was, had met merk er niet bijgestaan. Maar het moet toch in de verf gezet worden dat alle BMW-rijders gevaarlijke bestuurders zijn. En het werkt nog ook: het is opvallend hoe velen je met rust laten en uit de weg gaan als je met een BMW rijdt.

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline steve

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 130
Re: Bestuurder redt een leven door hem af te stoppen met eigen wagen.
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 17 februari 2017 - 17:47:39 »
OK, dan begrijp ik je reactie. Maar hoe vaak komt Tesla niet negatief in het nieuws met "Tesla veroorzaakt ongeval" of "zelfrijdende auto veroorzaakt ongeval"? BMW is niet alleen, maar heeft inderdaad een hardnekkige connotatie. Waarschijnlijk wel verdiend in een bepaalde periode, maar dat blijft hangen natuurlijk.

Aan de andere kant is het wel frappant dat wagens die superchargers blokkeren door er onnodig te parkeren, tot nog toe 90% ervan BMW's zijn. Moet wel iets van kloppen dan ;-)

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Bestuurder redt een leven door hem af te stoppen met eigen wagen.
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 17 februari 2017 - 18:44:30 »
Citaat
http://www.br.de/nachrichten/oberbayern/inhalt/waghalsiges-manoever-autofahrer-102.html

Nach Heldentat auf der A9
Tesla übernimmt die Reparaturkosten
Über dieses Manöver spricht die ganze Welt: Unter Einsatz seines eigenen Autos - eines Tesla - hat ein Mann auf der A9 bei Garching das Leben eines bewusstlosen Autofahrers gerettet. Jetzt hat der Tesla-Chef persönlich angekündigt, die Reparaturkosten zu übernehmen.

Die Nachricht vom waghalsigen Manöver des 41-Jährigen hatte sich schnell bis in die USA herumgesprochen. Und bis ins Silicon Valley zu Elon Musk, dem Gründer des Unternehmens Tesla.

Musk schrieb auf dem Kurznachrichtendienst Twitter: "Als Anerkennung übernimmt Tesla alle Reparaturkosten - schnell und kostenlos". Von anderen Twitter-Usern gab es daraufhin ebenfalls große Anerkennung - für den A9-Helden und den Tesla-Chef. Der bei der filmreifen Heldentat entsandene Gesamtschaden beläuft sich auf etwa 2.000 Euro.

Von: Jochen Eichner und Michael Bartmann
Stand: 16.02.2017

Toch heel logisch dat Tesla op zo´n wereldwijd positieve berichtgeving reageert na 2 dagen (het ongeval gebeurde maandagavond 13/2, dinsdag ging het  via de lokale pers enz... sociale media facebook enz... de wereld rond, Tesla/Musk reageerde woensdagavond laat:
Citaat
Elon Musk ✔ @elonmusk
In appreciation, Tesla is providing all repair costs free of charge and expedited. http://jalopnik.com/heroic-driver-sacrifices-his-tesla-to-save-unconscious-1792349590
22:05 - 15 Feb 2017

Het zou nogal dwaas zijn dat dan niet te doen...

Eens wat anders dan al die negatieve berichtgeving die zelfs dikwijls mee opgezet wordt door de olielobby.
Er moest maar een Tesla verongelukken of er was eens een batterijbrand het stond breed uitgesmeerd in de media.
Dat 1e "autopilot"-dodelijk ongeval haalde zelfs wekenlang de media


Natuurlijk gaat Tesla hier ook niet meer langer als een bang konijn stilzitten en gaat al enkele jaren in de tegenaanval:
https://cleantechnica.com/2015/11/01/tesla-lining-broadside-attack-auto-industry-lobbying/
« Laatst bewerkt op: vrijdag 17 februari 2017 - 18:54:37 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Bestuurder redt een leven door hem af te stoppen met eigen wagen.
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 18 februari 2017 - 08:21:44 »
Maar hoe vaak komt Tesla niet negatief in het nieuws met "Tesla veroorzaakt ongeval" of "zelfrijdende auto veroorzaakt ongeval"?

Ik denk dat dit niet zozeer tegen Tesla gericht is, doch tegen de zelfrijdende auto in het algemeen. Velen staan er immers nog skeptisch tegenover, net als diegenen die het slechtst schakelen, meestal voorstanders zijn van een handbediende versnellingsbak. Toen de zelfrijdende Google auto een aanrijding had, kwam hij ook in het nieuws.

Citaat
BMW is niet alleen, maar heeft inderdaad een hardnekkige connotatie. Waarschijnlijk wel verdiend in een bepaalde periode, maar dat blijft hangen natuurlijk.

Daarvoor zie ik inderdaad enkele oorzaken.

Vroeger was een BMW voornamelijk een sportieve wagen, nu is het een comfortable sportieve wagen. Dikwijls wordt er met een BMW wat sneller gereden. Daar werd vroeger door de reclame van BMW toe aangezet ("De anderen zien meestal de achterkant van uw BMW", enz.). Zoals ik soms zelf zeg: "Als je nooit een boete voor een snelheidsovertreding krijgt, waarom heb je dan een BMW gekocht?"  ;D

Nu ben ik zelf geen sportieve chauffeur, maar een BMW nodigt er gewoon toe uit om vlot te rijden. Toen ik destijds met mijn Volvo S60 tegen 180 km/h reed, liet hij duidelijk voelen dat het stilletjesaan genoeg was, want dat hij het nu wel moeilijk kreeg. Met mijn huidige BMW, ondanks de basismotorisatie van 2.0 liter diesel, draait de motor bij 180 km/h slechts 3.000 toeren per minuut, en bij die snelheid is hij nog altijd geruisloos en perfect stabiel en reageert hij nog feilloos op het stuurwiel. Je beseft gewoon niet dat je zo snel rijdt. Enkele weken geleden liet ik het gaspedaal los toen ik tegen 220 km/h reed en het stickertje van de winterbanden "max. 210 km/h" in het oog kreeg.  :D  Maar dergelijke snelheden zien anderen niet altijd even graag. Wijlen mijn moeder kreeg op een keer in de mot dat ik tegen 200 km/h aan het rijden was. "Zijt gij zot? Zodadelijk stap ik uit" zei ze. Net op dat ogenblik werd ik voorbijgesuisd door een nog veel snellere wagen. Ik zei haar: "Zie je, mama? Ze rijden hier snel, ik zo niet, maar de anderen. Maar wacht even om uit te stappen tot ik op de volgende parking stil sta, want als je het nu doet, lig je op je smikkel."

Komt daarbij dat wagens zoals een BMW en een Mercedes-Benz niet echt goedkoop bij de aanschaf zijn. In Duitsland is dat geen probleem. Hier ziet men zo een auto als een degelijke wagen voor wie het zich kan veroorloven, en vraagt men zich niet af waar je het geld voor zo een wagen vandaan gehaald hebt. In België daarentegen hebben velen het er moeilijk mee als je een duurdere wagen hebt. Een chauffeur van een Rolls-Royce heeft me verteld dat, terwijl hij voor een rood verkeerslicht stond te wachten, overstekende voetgangers op de voorrruit kwamen spuwen en met hun paraplu op het koetswerk slaan.

Citaat
Aan de andere kant is het wel frappant dat wagens die superchargers blokkeren door er onnodig te parkeren, tot nog toe 90% ervan BMW's zijn. Moet wel iets van kloppen dan ;-)

Het is inderdaad helaas zo dat sommigen, omdat ze zich een BMW kunnen veroorloven, denken dat ze zich in het verkeer wat meer dan anderen mogen veroorloven. Zo de BMW-rijder die op een parkeerplaats voor gehandicapten stond. Twee Polizisten stonden rond de wagen te draaien, doch zagen nergens een gehandicaptenkaart in de wagen. Toen de bestuurder bij zijn BMW kwam, vroeg één van de Polizisten hem beleefd of hij misschien gehandicapt was. Waarop de bestuurder antwoordde: "Ik gehandicapt? Heeft U zichzelf al eens bekeken?" Dom, want dat kost in Duitsland een boete met 4 cijfers.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Bestuurder redt een leven door hem af te stoppen met eigen wagen.
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 18 februari 2017 - 08:35:28 »
Nog even een anecdote ter aanvulling.

De verkoper van mijn BMW had enkele opvattingen die mij troffen.

Hij legde mij de verschillende rijmodi uit ("Eco", "Normal", "Sport", enz.). Daarna fluisterde hij in mijn oor: "U moet ervan uitgaan dat "Sport" eigenlijk de normale stand is. De stand "Normal" is eerder bedoeld voor al wat oudere dames."

Verder zei hij dat de wagen niet meer verbruikt als je snel optrekt, en dat verklaarde hij als volgt: "Je hebt een bepaalde hoeveelheid energie nodig om bijvoorbeeld van 0 tot 100 km/h op te trekken. Die hoeveelheid energie is dezelfde, ongeacht of je dat nu op 10 of op 30 seconden doet. Maar als je het op 10 seconden doet, rijd je minder lang in de lagere versnellingen, waarin de wagen meer verbruikt."
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Bestuurder redt een leven door hem af te stoppen met eigen wagen.
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 18 februari 2017 - 13:37:58 »
Onze eenvoudige-DSG zit op vlakke weg bij 65 kmh al snel in 7e versnelling, dit bij eco gas geven in de D-stand.
Aangezien bij die snelheid al het maximum koppel begint (1550 t/min in 7e bij ~70-tacho) de zuinigste rijwijze en de minste emissies.
Van 70 naar 100 kmh normaal versnellen zal dus al in 7e zijn.

In de S-stand of "sport-stand" blijft de DSG -bij dezelfde gasstand- duidelijk langer in de lagere versnellingen hangen (+500-1000 t/min), gepaard met meer onnodig geluid, en natuurlijk hoger verbruik.

Geven we brutaal gas dan zal de DSG dus veel langer de lage versnellingen aanhouden waardoor het verbruik zeker meer dan verdubbelt.

De S-stand bij de kleine DSG´s van de VW groep is eigenlijk totaal overbodig zelfs in bergachtig gebied (getest in Oostenrijk), want in de D-stand schakelt hij ook perfect aan de hand van de belangrijkste parameters. (hellingsgraad, belasting, al dan niet bocht enz..).
Daarnaast is er nog de manuele stand + - die heb ik ook enkele keren getest maar in feite ook overbodig, tenzij men er plezier aan beleeft zelf het moment te kiezen om te schakelen.
Wil men echt de topsnelheid eens testen -op het vlakke- moet men wel de S-stand nemen, want de 7e versnelling is te lang.

Bij de 6-manuele versnellingsbakken is de 6e trouwens ook te lang:
vb VW Polo:
http://www.angurten.de/is/motoren/178-Polo+V/949  Getriebe-/Achsübersetzung
« Laatst bewerkt op: zaterdag 18 februari 2017 - 14:00:43 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Bestuurder redt een leven door hem af te stoppen met eigen wagen.
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 18 februari 2017 - 16:10:51 »
Geven we brutaal gas dan zal de DSG dus veel langer de lage versnellingen aanhouden waardoor het verbruik zeker meer dan verdubbelt.

Als ik snel van 0 naar 100 km/h optrek, dan zal hij weliswaar niet op een laag toerental opschakelen. Maar na 10 seconden ben ik aan 100 km/h, zodat ik slechts 8 à 8 seconden in lagere versnellingen gereden heb.

Als ik niet zo snel van 0 naar 100 km/h optrek, dan zal hij weliswaar op een laag toerental opschakelen. Maar hij is pas na 20 seconden aan 100 km/h, zodat hij pakweg 16 seconden in lagere versnellingen gereden heeft.

Citaat
De S-stand bij de kleine DSG´s van de VW groep is eigenlijk totaal overbodig zelfs in bergachtig gebied


Bij mijn BMW is de S-stand zeker niet overbodig. Hij trekt dan wel degelijk veel sneller op, maar het verbruik ligt ook heel wat hoger.

Citaat
Daarnaast is er nog de manuele stand + - die heb ik ook enkele keren getest maar in feite ook overbodig, tenzij men er plezier aan beleeft zelf het moment te kiezen om te schakelen.

+ - gebruik ik in de bergen om in bergaf voldoende op de motor te kunnen remmen.

En ja, met die + - kunnen diegenen die liever zelf schakelen dat doen (maar geen enkele doet het eens hij een automaat gewoon is).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."