Auteur Topic: LEZ in Antwerpen: Nederlanders en Fransen moeten niet betalen  (gelezen 3695 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: LEZ in Antwerpen: Nederlanders en Fransen moeten niet betalen
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 28 maart 2018 - 10:34:04 »
Wie daarentegen wél moet betalen, is een onschuldige burger ..... omdat de stad stomweg verkeerde gegevens gebruikt.

Citaat van: HLN
“Auto voldoet en toch LEZ-boete!”
STAD REGISTREERT FOUTE EURONORM MERCEDES

ANTWERPEN Benjamin Berghmans uit Ekeren rijdt met een Mercedes A Klasse met euronorm 4, maar kreeg toch een LEZ-boete van de stad. De reden? Een foutieve registratie in de LEZ-database door de stad Antwerpen. Of die boete achteraf wordt kwijtgescholden, hangt af van de goodwill van de GAS-ambtenaar van dienst. “Pure kafka”, meent Benjamin.

https://www.hln.be/regio/antwerpen/-auto-voldoet-en-toch-lez-boete~a9e0164a9/

1. Foute gegevens gebruiken
2. Op basis van die foute gegevens een onterechte boete versturen
3. Daarvan in kennis gesteld worden, en de foute gegevens corrigeren
4. De boete niet kwijtschelden omdat de onwetende burger bovenop de gemaakte melding (mét bewijsstukken !) de boete ook nog per aangetekend schrijven had moeten verweren.
5. De onschuldige, doch onwetende burger nog opzadelen met bijkomende kosten voor een deurwaarder ook nog

De schaamte wel héél ver voorbij allemaal.
« Laatst bewerkt op: woensdag 28 maart 2018 - 10:38:30 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: LEZ in Antwerpen: Nederlanders en Fransen moeten niet betalen
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 28 maart 2018 - 17:06:32 »
De burger moet opdraaien voor het geklungel van de overheid. Dank je wel, Bart De wever, doe weer maar alsof je neus bloedt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."