We wisten al een tijdje dat hij dit wilt invoeren, het was alleen nog niet officieel. Misschien protesteerden sommigen van zijn ambtenaren en dat ze dit daarom nu pas bekend maken.
Het lijkt mij ook beter om de maneuvres op een apart terrein te doen. Inderdaad omdat de voorwaarden voor iedereen gelijk zijn en er geen ongelukken kunnen gebeuren.
Anderzijd vind ik die maneuvres zoals ze nu zijn ook een beetje een grap.
De meeste rijinstructeurs leren je bij het achteruit inparkeren dat je gewoon aan jouw stuur mag draaien tijdens de maneuvre omdat de referentiepunten dan makkelijker zijn

Die keermaneuvre vind ik weinig realistisch. Zeg nooit nooit maar ik zie dat in de praktijk niet op die manier gebeuren. In de praktijk draai je via de berm gewoon naar de andere baan. Als je in een wat rustigere buurt bent dan kan je in 3 fasen keren; beetje naar voren en links, beetje naar achter en rechts en verder naar voren en links. Dit zijn de 2 realistische vormen van keren. Je hebt zelden zo'n inham waar je gebruik van kan maken zoals bij de maneuvre op het oefenterrein.
Zoals ik het zie zou je met maneuvres vooral gevoel voor het sturen en het gecontroleerd rijden op de slippende koppeling moeten leren. Geen truucjes met referentiepunten en onreële situaties.