Auteur Topic: MA *** JOZEF TOCH!  (gelezen 4750 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
MA *** JOZEF TOCH!
« Gepost op: zondag 03 juni 2007 - 22:52:46 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: MA *** JOZEF TOCH!
« Reactie #1 Gepost op: maandag 04 juni 2007 - 15:30:34 »
De vader van die Jozef was inderdaad geen rustige lesgever.

Ik zal met genoegen het fragmentje nog eens bekijken als ik opnieuw een breedband internetverbinding heb. Mijn Telenet kabelverbinding ligt uit sedert 27 mei. Morgen komt er nog maar eens iemand langs die ze bij Telenet "een technieker" noemen, maar elders een hansworst. Intussen is het surfen via de analoge telefoonlijn van Belgacom (download 45 kbps, upload 33 kbps) tegen 5,68 Euro per uur tijdens de piekuren en 2,39 Euro tijdens de daluren via een zonaal inbelnummer van Telenet.

Nog even geduld tot ik een ADSL-verbinding heb, dan kan Telenet met hun rommel de pot op en de boom in.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: MA *** JOZEF TOCH!
« Reactie #2 Gepost op: maandag 04 juni 2007 - 15:55:59 »

Offline Peter318d

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 64
Re: MA *** JOZEF TOCH!
« Reactie #3 Gepost op: maandag 04 juni 2007 - 16:18:17 »
Nog even geduld tot ik een ADSL-verbinding heb, dan kan Telenet met hun rommel de pot op en de boom in.

Belgacom ADSL is lang niet beter... Hier kan ik je een boek over schrijven, ik sukkel al ruim 2 maanden met een instabiele connectie... Maar dat zou te ver offtopic gaan ;-)

Heb ik ook eens een tijdje gehad.  Belgacom heeft dan 2 dagen in de straat gelogeerd, de weg opengesmeten, 2 mooie opritten van buren opengebroken en door een andere firma laten dichtsmijten, allerlei kabels vervangen, in de centrale enkele zaken geupgraded naar een nieuwe versie enzoverder.  Alles zonder resultaat.  Na 2 dagen kwam één van die pipo's op het lumineuze idee om mijn ADSL-modem eens te vervangen.  En kijk daar... problem solved.  ;D  Op die manier creëer je werk.  8)

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: MA *** JOZEF TOCH!
« Reactie #4 Gepost op: maandag 04 juni 2007 - 22:57:16 »
Tragisch :'(
Ik ben geen technicus maar zelfs ik zou op het idee komen om eerst naar de modem en de kabels in huis te kijken en dan pas de oorzaak buiten huis zoeken, zeker als de buren wel verbinding hebben.
Geen wonder dat een breedbandverbinding in België zo veel duurder kost als in Nederland.

Citaat
2 mooie opritten van buren opengebroken en door een andere firma laten dichtsmijten
Hebben ze de opritten weer fatsoenlijk terugaangelegd of liggen die nu schots en scheef zoals ze dat vaak met de troitoirs doen?
« Laatst bewerkt op: maandag 04 juni 2007 - 22:59:31 door BBB »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: MA *** JOZEF TOCH!
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 05 juni 2007 - 00:03:23 »
Citaat van: BBB
Geen wonder dat een breedbandverbinding in België zo veel duurder kost als in Nederland.

Geen wonder dat een breedbandverbinding in België zo veel duurder kost DAN in Nederland.

Man toch, wanneer ga je nu eindelijk eens Nederlands leren?

De technische bekwaamheid van de providers is ongetwijfeld niet de oorzaak van de prijsverschillen tussen Nederland en België. In België zijn er maar twee grote spelers: Belgacom en Telenet. Telenet creëert moedwillig tarieven die nauwelijks nog vergelijkbaar zijn met die van Belgacom, en de schijn wekken dat ze heel wat goedkoper zijn, maar dat in feite maar in zeer beperkte mate zijn, en gepaard gaan met een erbarmelijke service. De kleinere spelers moeten helaas inzake kwaliteit onderdoen. Belgacom is nu eenmaal begrijpelijkerwijze niet echt gehaast als Versatel hen vraagt om de uitbating van een koperpaar te mogen overnemen.

Citaat
Hebben ze de opritten weer fatsoenlijk terugaangelegd of liggen die nu schots en scheef zoals ze dat vaak met de troitoirs doen?

Wat de kabel betreft, kan ik jou antwoorden. Een allochtoon had het kastje van de kabelaansluiting voor mij en mijn drie buren omvergereden, en vervolgens vluchtmisdrijf gepleegd. Ja, de lokale politie kwam ter plaatse, en besliste terecht dat het wel degelijk om een vluchtmisdrijf ging, gezien het een Noordafrikaanse bestuurder betrof. Het kastje werkte nog, maar toch had ik de kabelmaatschappij in kennis gesteld. Ja, er werd een nieuw kastje geplaatst. Neen, de oprit trekt sindsdien op niets meer.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: MA *** JOZEF TOCH!
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 05 juni 2007 - 08:33:14 »
Citaat
???
Man toch, wanneer ga je nu eindelijk eens Nederlands leren?
Flauw hoor :(
Één stijlfoutje en jij doet alsof het niveau van mijn nederlandse taalvaardigheid ver beneden het gemiddelde ligt ???
Ik vind het merkwaardig dat je mij direct de les leest terwijl je er bij andere leden niets van zegt. Ik zal maar geen namen noemen.

Een simpele suggestie zou voldoende zijn ipv op de man te spelen, dat is waarschijnlijk nog effectiever ook ;).
« Laatst bewerkt op: dinsdag 05 juni 2007 - 08:35:44 door BBB »

Offline Peter318d

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 64
Re: MA *** JOZEF TOCH!
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 05 juni 2007 - 08:49:16 »

Citaat
2 mooie opritten van buren opengebroken en door een andere firma laten dichtsmijten
Hebben ze de opritten weer fatsoenlijk terugaangelegd of liggen die nu schots en scheef zoals ze dat vaak met de troitoirs doen?

't Valt nog mee, maar een heraangelegde oprit is zelden even mooi als de eerste keer. 

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: MA *** JOZEF TOCH!
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 05 juni 2007 - 11:56:03 »
Citaat
???
Man toch, wanneer ga je nu eindelijk eens Nederlands leren?
Flauw hoor :(
Één stijlfoutje en jij doet alsof het niveau van mijn nederlandse taalvaardigheid ver beneden het gemiddelde ligt ???
Ik vind het merkwaardig dat je mij direct de les leest terwijl je er bij andere leden niets van zegt. Ik zal maar geen namen noemen.

Een simpele suggestie zou voldoende zijn ipv op de man te spelen, dat is waarschijnlijk nog effectiever ook ;).

Eén foutje?  :D

Ik stel blijkbaar te hoge verwachtingen aan de zorg die een toekomstige titularis van een doctoraat in de genees-, heel- en verloskunde aan zijn taal besteedt.  Sorry daarvoor, BBB. Doe maar op, jij kiest hoe je wil overkomen. ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: MA *** JOZEF TOCH!
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 05 juni 2007 - 13:05:58 »

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: MA *** JOZEF TOCH!
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 05 juni 2007 - 22:24:24 »
Citaat
???
Man toch, wanneer ga je nu eindelijk eens Nederlands leren?
Flauw hoor :(
Één stijlfoutje en jij doet alsof het niveau van mijn nederlandse taalvaardigheid ver beneden het gemiddelde ligt ???
Ik vind het merkwaardig dat je mij direct de les leest terwijl je er bij andere leden niets van zegt. Ik zal maar geen namen noemen.

Een simpele suggestie zou voldoende zijn ipv op de man te spelen, dat is waarschijnlijk nog effectiever ook ;).
Ik stel blijkbaar te hoge verwachtingen aan de zorg die een toekomstige titularis van een doctoraat in de genees-, heel- en verloskunde aan zijn taal besteedt.  Sorry daarvoor, BBB. Doe maar op, jij kiest hoe je wil overkomen. ;)
Suggesties zijn altijd welkom wanneer ze niet gepaard gaan met iemand af te zeiken. ::) ;)

Speciaal voor jou:
Citaat
Ik ben geen technicus maar zelfs ik zou op het idee komen om eerst naar de modem en de kabels in huis te kijken en dan pas de oorzaak buiten huis zoeken, zeker als de buren wel verbinding hebben.
Geen wonder dat een breedbandverbinding in België zo veel duurder kost als in Nederland.

Ik ben geen technicus maar zelfs ik zou op het idee komen om eerst te kijken naar de modem en de kabels in het huis. Pas daarna zou ik de oorzaak buiten huis zoeken.
Dit geldt des te meer wanneer de buren wel verbinding hebben.
Is het zo beter?

PS, dit forum heeft ook nog een PB-functie ;)
« Laatst bewerkt op: dinsdag 05 juni 2007 - 22:32:20 door BBB »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: MA *** JOZEF TOCH!
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 06 juni 2007 - 22:54:07 »
Suggesties zijn altijd welkom wanneer ze niet gepaard gaan met iemand af te zeiken. ::) ;)

Ik kan jou oprecht bevestigen dat het niet mijn bedoeling was jou af te zeiken. Als dat desondanks toch zo overgekomen is bij jou, dan spijt me dat, en bied ik jou hiervoor bij deze mijn welgemeende verontschuldigingen aan. Ik doe dit niet via PB, doch hier, om jou recht te doen tegenover de andere forumleden.

Mijn ongelukkige lapsus gaf bovendien niet weer wat ik bedoelde. In tegenstelling tot een ander verkeersforum, wordt hier geen discriminatie van bepaalde deelnemers geduld door naar een zo gering mogelijke drempel met andere deelnemers te streven, en onder meer niet op basis van de taalvaardigheid. Er mag hier gewoon voor niemand ook maar enige drempel zijn.

Wel vraag ik in de forumetiquette aan de deelnemers om, in hun eigen belang en uit respekt voor de anderen, zorg te besteden aan hun taalgebruik. Dit uiteraard ieder naar zijn vermogen en in een redelijke mate (dit is geen taalwedstrijd).

Ik bedoelde dan ook veeleer dat ik ervan overtuigd bent dat jij net iets beter kunt, als je dat zou willen.

Citaat
Speciaal voor jou:
Citaat
Ik ben geen technicus maar zelfs ik zou op het idee komen om eerst naar de modem en de kabels in huis te kijken en dan pas de oorzaak buiten huis zoeken, zeker als de buren wel verbinding hebben.
Geen wonder dat een breedbandverbinding in België zo veel duurder kost als in Nederland.

Ik ben geen technicus maar zelfs ik zou op het idee komen om eerst te kijken naar de modem en de kabels in het huis. Pas daarna zou ik de oorzaak buiten huis zoeken.
Dit geldt des te meer wanneer de buren wel verbinding hebben.
Is het zo beter?

Als ik heel eerlijk mag zijn, verkies ik de eerste versie.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: MA *** JOZEF TOCH!
« Reactie #12 Gepost op: donderdag 07 juni 2007 - 00:06:16 »