Auteur Topic: Negatieve ervaring met BMW garage  (gelezen 666 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Negatieve ervaring met BMW garage
« Gepost op: woensdag 05 april 2017 - 23:20:53 »
Mijn BMW zal weldra verkocht worden, ik heb geen nood aan twee voertuigen. Ik laat nog wel wat parkeerschade herstellen (via omnium). Omdat ik thuis te weinig plaats heb om twee voertuigen te stallen bracht ik mijn BMW 5 naar mijn moeder in afwachting. Onderweg is de achtervering volledig ingezakt. De wagen is getakeld en bij BMW heeft men het probleem vastgesteld. De compressor van de luchtvering achteraan is blijkbaar kapot.
Nu blijkt echter ook dat de twee luchtbalgen van de achtervering al vervangen zijn. Tijdens een onderhoud bijna 2 jaar geleden heeft men de linkerkant vervangen. Een drietal maanden geleden zakte hij regelmatig bij stilstand door zijn rechter achtervering. Toen heeft men mij nog verteld dat het enkel een aansluiting op de luchtdrukleidingen was dat kapot was. Op de factuur staat dat de herstelling 1,05 euro heeft gekost, blijkbaar de prijs van een clipje op een leiding.
Men heeft mij nooit verteld dat de luchtbalgen vervangen waren. Nu moet natuurlijk de compressor vervangen worden wat een prijzige herstelling is (900 euro). Ik heb het vermoeden dat de compressor de geest heeft gegeven door een luchtvering die niet naar behoren werkte en wat men blijkbaar weet bij BMW, anders had men daar niet zo geheimzinnig over gedaan. Hoe dan ook, ik ga proberen het, op zijn minst gedeeltelijk, in garantie te laten oplossen. Bij de garage vond men het blijkbaar totaal geen probleem dat een wagen van minder dan 5 jaar oud zomaar door zijn vering zakt. Ik ga nog wat googlen, maar ik verwacht dat dit een serieuse designfout van BMW is.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Negatieve ervaring met BMW garage
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 06 april 2017 - 10:48:34 »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I