Dit geven de Belgen toe (de werkelijke cijfers zullen dus wel nog heel wat hoger liggen);
(...)
Hallucinante cijfers die behoorlijk boven het Europees gemiddelde liggen.
Inderdaad, hallucinante cijfers. Cijfers, die in werkelijkheid idd wss nog hoger zullen uitpakken omdat er nog een aantal zullen zijn die ofwel welbepaalde fouten niet zullen toegeven of erger: zelfs niet eens inzien.
Je ziet de zotste dingen op de Belgische wegen. Ik rijd nu met een wat hogere wagen en kan dus makkelijker in andere wagens binnenkijken. Ik zie heel dikwijls mensen gewonen zitten prutsen op hun smartphone. Ze zijn geen sms-jes aan het sturen, ze zitten gewoon op facebook te kijken e.d. Hoe is het mogelijk dat er in Belziek zoveel gereden wordt met die smartphone in de hand? Er wordt gewoon niet op gecontroleerd. Gezien het gevaar dat het opleverd moeten de boetes omhoog, ik dacht zelfs aan een rijverbod voor bv 1 week. Misschien dat het dan stilaan gaat doordringen dat dit zeer gevaarlijk is.
Om dat te snappen, moet je niet eens rondrijden.
Gewoon sommige social media checken, kan al volstaan. Er moet maar ergens een ferm ongeval gebeurd zijn, liefst nog met een gekantelde vrachtwagen .... en de foto's en filmpjes verschijnen al op facebook. Soms nog voordat de hulpdiensten ter plaatse zijn.
"Want ik wil dit als eerste kunnen posten ....".https://nieuws.vtm.be/vtm-nieuws/binnenland/boetes-voor-filmen-ongevalWraakroepend om twee redenen. Zoals in het nieuwsitem te zien is, is het idd. vaak dat de bestuurder zélf die een opname maakt met z'n smartphone of z'n dashcam wat beter richt op het ongeval. Het ongeval als éérste kunnen posten op social media, lijkt soms belangrijker dan het stuur vasthouden en de ogen iets of wat op de weg te houden. Nog erger dan de zogenaamde kijkfiles die we al langer kennen. Zo is het nog niet langer geleden dan gisteren, dat in de buurt van de Liefkenshoektunnel richting Stabroek alles potvast zat. Er was daar een ongeval met een vrachtwagen gebeurd. Toen ik de tunnel in de rijrichting uitkwam, heb ik gezien hoe ook de beide parallelwegen met de snelweg tussen de Liefkenshoektunnel en de Beverentunnel muurvast zaten door weer àndere ongevallen. Maar liefst vier (!) heb ik er zo geteld, allen bij een rijstrookwissel, of waar er een vermindering van het aantal rijstroken was. Ik ben geen helderziende, dus ik maak nog enig voorbehoud. Maar ik zou er niet van verschieten mocht het gaan om gevalletjes "
hem er nog nét tussenwringen", en de tegenpartij even afgeleid door een eerder gebeurd ongeval. Oeps, ... BENG !
Maar eveneens wraakroepend, omdat men heel vaak weigert in te zien hoe het moet zijn voor de betrokkenen en/of nabestaanden. Een beetje leedvermaak over 1 of andere klojo die zich plompverloren vastrijdt in een weide of bos, tot daar toe. Maar wat met ongevallen die een (mogelijks) akelige afloop kennen ? Ik mag er niet aan dénken, dat iemand het voertuig van een dierbare herkent op sociale media, nog vóórdat hulpdiensten de kans kregen een nare mededeling op een iets of wat menswaardige manier over te maken. En gegarandeerd : vroeg of laat gebeurt zoiets. Hoe gruwelijk moet dat zijn ?
- Meneer, mogen we even binnenkomen, we hebben slecht nieuws
- Ja, ik het al gezien op facebook
- ....