Auteur Topic: En dan krijg je dit ...  (gelezen 918 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
En dan krijg je dit ...
« Gepost op: dinsdag 11 april 2017 - 09:52:53 »
Moest het niet zo om te schreeuwen zijn, zou ik dit het liefst in de "Humor"-sectie zetten ...
((Ik ga verder op de tekst, het filmpje opent niet bij mij))

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/3130281/2017/04/11/Was-het-nu-50-of-70-Een-ding-is-zeker-het-is-niet-90.dhtml?show=art


Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: En dan krijg je dit ...
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 11 april 2017 - 10:50:24 »
Per ongeluk al geplaatst en omdat ik mijn eigen bericht blijkbaar niet kan verwijderen dan maar als een reactie erop ...
"Bewerken" kan ook maar hou ik niet van, dan liever een nieuw maken.


Dus...
(...)
Maar dat is dagelijkse kost op de Antw-Ring, daar zit ook zo'n golven in.
Beter zoals tijdens de heraanleg van de Antw-Ring 70 zetten gans de lengte tussen pakweg Kennedytunnel en Sportpaleis.
Nooit zo vlot in spitsverkeer gereden als die tijd, zowel op Ring als op de Singel !


Als men het aantal verkeersborden wil reduceren om het toch o zo overzichtelijk te maken, kan men volgende onpopulaire maatregelen nemen :

-aan elke ingang van de effectief bebouwde kom achter de F1a/F1b (begin bbk) of administratieve grens (geel bord met rode rand met naam in) een duidelijk zichtbaar begin-zonebord F4a (50) zetten
-aan elke uitgang dan de tegenhanger van die verkeersborden zetten
-AL de rest van de snelheidsborden WEG , geen uitzonderingen of speciallekes : WEG !
-ENKEL aan de SCHOOLzones nog een duidelijk (!) aangeven zone 30, en enkel in de straat van die school met maximum 200m voor en na de school-in/uitgang, of tussen de kruispunten voor en na die in-/uitgang, geen halve wijk ervoor en erna mee omvormen
-in woonerven de F12a en F12b zoals reeds voorzien ...

En waarom eigenlijk niet ...  "trager is veiliger" zegt men, niet ?   :)
-achter de F1a/b een F12a/b plaatsen (en bij de uitgang de tegenhangers), daar er per definitie in de bebouwde kom voor het overgrote deel gewoond wordt ...
-dan kunnen gelijk ook alle verkeerslichten weg, men mag toch maar 20 km/uur ...
 

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: En dan krijg je dit ...
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 11 april 2017 - 13:42:00 »
-AL de rest van de snelheidsborden WEG , geen uitzonderingen of speciallekes : WEG !
:o :( >:( :'( :-X

Ik hoop dat je uitleg sarcastisch bedoeld was

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: En dan krijg je dit ...
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 13 april 2017 - 11:39:26 »
Echt niet sarcastisch ... want gans die bbk is dan 1 grote zone 50 zonder uitzondering, behalve de schoolzones en de woonerven.
Dan kan men de ogen meer op de weg en de weggebruikers houden ipv naar snelheidsborden te zoeken.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: En dan krijg je dit ...
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 13 april 2017 - 11:43:24 »
Echt niet sarcastisch ... want gans die bbk is dan 1 grote zone 50 zonder uitzondering, behalve de schoolzones en de woonerven.
Dan kan men de ogen meer op de weg en de weggebruikers houden ipv naar snelheidsborden te zoeken.
Nee, dan kan men nog meer met allerhande dingen bezig zijn behalve autorijden

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: En dan krijg je dit ...
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 13 april 2017 - 11:47:12 »
Nee, dan kan men nog meer met allerhande dingen bezig zijn behalve autorijden
Akkoord, maar dat gebeurt nu ook en is niet de bedoeling ...