Ben geswitched van Tesla een paar maanden geleden, met bijna exact 2 jaar tussen. Tesla claimt ongeveer 20 verbeteringen per week toe te passen. Dit is niet alleen in de wagen, maar ook in het orderproces, het proces voor de suppliers, nieuwe robots, software, hardware, etc.
Heb de beide wagens nog een paar weken gehad voordat ik een trade-in deed en kon ze dus goed naast mekaar vergelijken. En er zijn wel heel wat verbeteringen in kwaliteit te vinden in die 2 jaar tijd. Maar als we heel eerlijk zijn, naar afwerking hebben de Amerikanen nog veel te leren van de Duitsers.
@Jozef: je hebt gelijk en de Tesla-rijders zijn inderdaad labratjes. Maar daar kies je zelf voor of je dat wil zijn of niet. Indien niet, dan wacht je gewoon tot het wel een volwaardig getest platform is. Maar er zijn altijd mensen die het bewust wel willen zijn (zoals ik), en dan neem je de mankementen en mindere afwerking erbij in ruil voor de spitstechnologie die de wagen biedt.
Het grote probleem is wanneer iemand zich niet genoeg informeert of niet genoeg geïnformeerd wordt, toch een Tesla koopt en verwacht dat het een zelfrijdende wagen is, met een perfecte afwerking en waar ook geen stuur meer in hoeft (echt gebeurd). Dat zijn de gevaarlijke klanten, want die weten niet wat ze kopen en gaan dus ook niet tevreden zijn, of de technologie teveel vertrouwen en onnodige ongevallen en gevaarlijke situaties creëren. Ergens ben ik er voorstander van om potentiële kopers eerst te screenen voordat ze de wagen mogen kopen ;-). Maar ja, dat is dan weer niet goed voor de winst uiteraard...