Middenstrookklevers...
Toen ik de laatste keer terugkwam van Schweinfurt, reed er ene gezapig op de linker rijstrook, ik schat tegen 130 à 140 km/h, terwijl de middenste en de rechter rijstrook volkomen vrij waren.
Ik kwam aangereden tegen iets meer dan 200 km/h, en enkele flitsen met de Xeon grootlichten overtuigden hem ervan om op zijn gemakske naar de middenste rijstrook te verhuizen. Ik ben hem dan ook voorbij gezoefd toen hij nog niet helemaal op de middenste rijstrook was.
Doch intussen kwam er achter mij een wagen aan die véél sneller reed dan ik. Naar de middenste rijstrook gaan kon ik niet meer, daarvoor was ik al te kort bij de wagen die ik ging inhalen. Ik stak al vooraf mijn rechter richtingsaanwijzers aan om de achteropkomende bestuurder te kennen te geven: je hoeft niet veel af te remmen, want zodra ik die taffelaar hier voorbij ben, verlaat ik de linker rijstrook.
De achteropkomende bestuurder had evenwel blijkbaar geen zin om wat te vertragen, en suisde dan maar de taffelaar over de rechter rijstrook voorbij, net toen ik hem op de linker rijstrook voorbij zoefde.
De taffelaar is daardoor mogelijk met een bruine onderbroek thuisgekomen en zal beide bestuurders die hem inhaalden wel als wegpiraten beschouwd hebben. Maar had hij op de rechter rijstrook gereden, dan had ik hem op de middenste rijstrook kunnen inhalen, en mijn achterligger mij op de linker rijstrook. Dan was er geen probleem geweest.
Ik ben eigenlijk helemaal geen sportieve chauffeur, maar ik heb nu toch ook geen BMW gekocht om tegen 150 km/h over de autosnelweg te slenteren.