Auteur Topic: Een stapje dichter bij de Duitse nationaliteit  (gelezen 1473 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Een stapje dichter bij de Duitse nationaliteit
« Gepost op: maandag 15 mei 2017 - 12:21:39 »
Vandaag heb ik het resultaat gekregen van mijn examen Duits niveau B2: geslaagd met de gezamelijke beoordeling "goed".

Voor het bekomen van de Duitse nationaliteit is een niveau B1 vereist, doch ik ben ineens maar voor een B2 gegaan. Wat het niveau B2 inhoudt, kun je met deze video vernemen.

Op nu naar niveau C1 en C2 en het GDS (Großes Deutsches Sprachdiplom, het hoogste niveau, de taal vrijwel zo goed kennen als iemand die ze als moedertaal heeft).  Ik hoop het GDS binnen 2 à 3 jaar te behalen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Een stapje dichter bij de Duitse nationaliteit
« Reactie #1 Gepost op: maandag 15 mei 2017 - 12:31:35 »
Proficiat daarmee !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Een stapje dichter bij de Duitse nationaliteit
« Reactie #2 Gepost op: maandag 15 mei 2017 - 12:45:25 »
Proficiat!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519