Dat is niet thuis opladen, hé Michel.
Indien je echt thuis niet kunt parkeren bedoel je. Dan vraag je een laadpaal aan waar je "thuis" parkeert.
https://www.eandis.be/nl/klant/duurzame-mobiliteit/laadpalen/een-laadpaal-aanvragenhttps://www.infrax.be/nl/Mijn-premies/vragen-over-laadpalenhttps://www.antwerpen.be/nl/info/57431acfaea8a784ee8b4683/vraag-uw-elektrisch-oplaadpunt-aantientallen links, elke grote stad of gemeente heeft er wel een.
Juist. Die nieuwe Tesla heeft een maximum rijbereik van 345 km. Dat is dus maximum 276 km als je hem 80% oplaadt.
De basisTesla 3, en het is voorlopig
minimum 345 km, en niet Europese cyclus maar US-cyclus, dus realiteit.
Een #Chevrolet Bolt EV of Ampera E basis 60 kWh haalt 383 km EPA, zij maar zeker dat Tesla model 3 basis (60 kWh) dat zeker ook haalt, Musk kennende zeker zal overschrijden.
# https://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do?action=sbs&id=38187 238 miles total range
Een Duitse serieuze test bevestigde die waarde van de Opel Ampera e, 340 à 400 km:
http://www.autozeitung.de/opel-ampera-e-test-186748.html
Der Opel Ampera-e (2017) ist ein alltagstaugliches Elektroauto, wie der Reichweiten-Test vom ADAC zeigt. Es setzt sowohl bei der Reichweite als auch in puncto Sicherheit einen neuen Maßstab - so das Fazit der Testingenieure. Mit fünf Sternen im ADAC EcoTest bekommt der Stromer auch die bestmögliche Umweltvisitenkarte ausgestellt. Eine volle Batterie bringt im strengen, realitätsnahen Testverfahren des Clubs 340 Kilometer Reichweite. Bei ruhiger und vorausschauender Fahrweise, möglichst unter 120 km/h, sind um die 400 Kilometer möglich.
Leg je wat bij heb je ook een Tesla model 3 die zowat 500 km in realiteit haalt (wslk 75 kWh versie)
En als je die ergens in de toekomst in ca. 13 minuten naar 80% oplaadt is dat goed voor 400 km.
(een Porsche of Audi 95 kwh zou immers in 15 minuten naar 80 % bijladen, die laadt natuurlijk navenant meer kWh bij)
Laten we zeggen dat we, om te vermijden dat we zonder stroom vallen, ten laatste om de 250 km gaan tanken. Ik zie me daar al mee op reis gaan...
Geen probleem voor tienduizenden, voor jou blijkbaar wel. Om de 250-350 km is best OK dan neem je sowieso een pauze. Maar je kunt ook vliegen en op voorhand een Tesla huren die bij aankomst klaar staat (moest men gehaast zijn
https://www.ecar-rent.com/tesla-mieten/ https://www.ecar-rent.com/standorte/ de stroom is overigens gratis... )
Er zijn er zelfs die in maart naar de Noordkaap reizen, dus dikwijls sneeuw en koude, 7666 km doe het maar eens:
http://www.badische-zeitung.de/reise-1/von-ladestation-zu-ladestation-mit-dem-tesla-zum-nordkap--135838934.htmlDie vrouwen hebben geen schrik van echt te reizen (2000 km op sneeuw en ijs).
Best aanstekelijk zo een electrische wagen voor een weekendje uit naar de Middellandse zee in Italië, via het Zwitsers-Italiaans berglandschap:
https://steinbuch.wordpress.com/2016/03/21/met-de-tesla-model-s-een-weekend-naar-noord-italie/