Ben Zwets is zéker aan het liegen
Vooral met het aanhalen van NL als voorbeeld dat er meer ongelukken zouden gebeuren op 130 stukken en dat men er weer zou vanaf willen zijn grove leugens
In het begin was er wel wat tegenstand tegen de 130 door hun plaatselijke auto-haters, en die kwamen met statistische gegevens aandraven om te bewijzen dat er meer ongevallen gebeurden in een 130 zone
Echter waren ze toch enkele regels ivm statistiek "vergeten":
- uiteraard was er een verhoging van het aantal ongevallen in een 130 zone, want voorheen waren er nl géén ongevallen in 130 zones omdat er geen 130 zones bestonden ... Dat waren ze "vergeten" te corrigeren in hun resultaat
- ten tweede was de tijdspanne van de metingen veel te kort
- ik dacht dat ze ook foefelden door het over de slachtoffers te hebben en niet over het aantal ongevallen: bvb 1 ongeval met 1 gewonde/dode inzittende in 120 zone, of 1 ongeval met 3 inzittenden in 130 zone, waar het aantal slachtoffers volgens hen dus x3 gaat; dit heeft uiteraard niks met de snelheid te maken maar alles met het aantal inzittenden in de auto, het had net zo goed omgekeerd kunnen zijn
deze grove bedriegerijen werden snel aangetoond, en de tegenstanders moesten in het zand bijten. Ze verzetten zich niet meer, maar zijn nog steeds geen voorstander want "het is toch ook niet goed voor het milieu" ...
het grootste bewijs is dat sedert begin dit jaar nog 130 zones bij gekomen zijn ! Ik rij heel regelmatig in Nl en D, en ik kan zeggen dat het daar echt veel beter geregeld is dan hier, dat zwets daar maar eens een voorbeeld aan neemt. En ja, op de A2 zitten lange stukken waar je dikwijls maar 100 mag, maar anderzijds zijn er veel zones waar je na 19u, of gewoon de hele dag 130 mag, en dit ondanks dat het dikwijls maar 2x2 snelwegen zijn !
Ik hoop echt dat dat fascistische partijtje bij de volgende verkiezingen hard op zijn bek gaat (sorry dat ik even aan politiek doe)