Auteur Topic: Typisch Belgisch? Elektriciteitscabine geplaatst pal op fietspad  (gelezen 1026 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Typisch Belgisch? Elektriciteitscabine geplaatst pal op fietspad
« Gepost op: donderdag 18 mei 2017 - 14:26:49 »
Citaat van: GVA
Typisch Belgisch? Elektriciteitscabine geplaatst pal op fietspad

http://www.gva.be/cnt/dmf20170518_02887907/typisch-belgisch-elektriciteitscabine-geplaatst-pal-op-fietspad

Waarom verwondert het mij niet dat de krant het thema inleidt met "typisch Belgisch"?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Typisch Belgisch? Elektriciteitscabine geplaatst pal op fietspad
« Reactie #1 Gepost op: zondag 21 mei 2017 - 20:14:34 »
Wacht eventjes ....  de soap continues daar (of is 't eerder soep ?) :

Citaat van: GVA
Welke omleiding moet je hier volgen ?

http://www.gva.be/cnt/dmf20170521_02892063/welke-omleiding-moet-je-hier-volgen

Er wordt momenteel gewerkt op de Turnhoutsebaan en de verkeerssituatie is recent gewijzigd. Maar voorlopig is het oude omleidingsbord nog niet weggehaald

en daardoor .... staan er nu dus twéé omleidingsborden die elkaar tegenspreken. 

Was het nu zo moeilijk om het nieuwe bord te plaatsen, en meteen het oude bord te verwijderen ?  Zo ja, is er dan écht genen éne die er aan denkt om desnoods dat oude bord af te dekken in afwachting dat het weggehaald kan worden ?

Of is het ongeveer ZO gegaan ?

- Voilà, dat omleidingsbord staat ook weer op z'n plaats
- Ja.  Maar ... chef ?
- Watte ?
- Dat ander omleidingsbord daar ....
- Wat is er met dat bord ?
- Moet dat dan niet weggehaald worden ?
- Wacht .... hmm ... nee, dat staat ni op onzen bon.  En ik ga nu ni bellen om te vragen of we ineens dat ander bord moeten weghalen 
- Jamaar ....
- Ni zagen, anders hebben we nog een jobke extra ... en 't is vrijdag zenne !
« Laatst bewerkt op: zondag 21 mei 2017 - 20:21:38 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Typisch Belgisch? Elektriciteitscabine geplaatst pal op fietspad
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 23 mei 2017 - 12:57:29 »
(...)
Of is het ongeveer ZO gegaan ?
(...)
Doet me denken aan volgende anekdote ...
Moet rond 1992-1994 zijn geweest, in de naweeën toen de RTT Belgacom werd ...
Vroeger kon en mocht een werknemer van hen alle aansluitingen doen, nadien werd het anders met de opsplitsing in "hokjes" van particulier - vrije beroepen - firma.
Er was 1 nieuwbouw appartementsgebouw met ... komt-ie ... drie woonsten, GV + 1e + 2e, te verstaan beneden vrij beroep (dokter wsl), op 1e een kmo-firma en boven een particulier.
Bij de particulier kwamen ze de aansluiting controleren en het dossier afwerken, de twee anderen waren ook aanwezig maar dat mocht die werknemer niet doen, want hij was enkel voor de particulieren.
Er diende dus nog twee andere werknemers te komen, ene voor het GV en nog een andere voor het 1e.
De drie aansluitingen waren standaard dezelfde.