Auteur Topic: Verkeersopvoeding met doodsangst  (gelezen 1127 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Verkeersopvoeding met doodsangst
« Gepost op: vrijdag 19 mei 2017 - 23:24:16 »
In Frankrijk werden aan een aantal kruispunten met verkeerslichten bewegingsmelders en verborgen luidsprekers opgesteld. Als een voetganger bij rood oversteekt, weerklinkt uit de luidsprekers plots het geluid van piepende banden bij een noodstop.

Bron: https://www.bgland24.de/netzwelt/todesangst-roter-ampel-franzoesische-kampagne-will-aufruetteln-8324412.html

Ik vind dit een brug te ver. Wat als er daardoor een voetganger van het schrikken een hartstilstand krijgt?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Verkeersopvoeding met doodsangst
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 20 mei 2017 - 09:11:53 »
In Frankrijk werden aan een aantal kruispunten met verkeerslichten bewegingsmelders en verborgen luidsprekers opgesteld. Als een voetganger bij rood oversteekt, weerklinkt uit de luidsprekers plots het geluid van piepende banden bij een noodstop.

Bron: https://www.bgland24.de/netzwelt/todesangst-roter-ampel-franzoesische-kampagne-will-aufruetteln-8324412.html

Ik vind dit een brug te ver. Wat als er daardoor een voetganger van het schrikken een hartstilstand krijgt?

Tsja .... dan klopt hun slogan wél als een bus : "Even a slight wrong move can be your last"
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Verkeersopvoeding met doodsangst
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 20 mei 2017 - 12:43:04 »
"Even a slight wrong move can be your last"

Dat weten de dakwerkers ook.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Verkeersopvoeding met doodsangst
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 20 mei 2017 - 13:22:38 »
Waarom? 1/3 van de verkeersdoden zijn voetgangers... in die regio toch, en stijgende tendens.

Citaat
https://www.francebleu.fr/infos/transports/video-l-operation-choc-de-la-securite-routiere-pour-alerter-les-pietons-1491475311

Le nombre de piétons tués a augmenté en 2016

En 2016 le nombre de piétons tués a augmenté de 7% par rapport à 2015 selon la DRIEA, la direction régionale et interdépartementale de l'équipement et de l'aménagement d'Ile-de-France. Sur 290 morts, 96 étaient piétons.

D'après les derniers chiffres publiés en février 2017, cette année, dix piétons ont déjà perdu la vie dans la région.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Verkeersopvoeding met doodsangst
« Reactie #4 Gepost op: zondag 21 mei 2017 - 20:53:36 »
Waarom? 1/3 van de verkeersdoden zijn voetgangers... in die regio toch, en stijgende tendens.

En eigenlijk .... verwondert mij dat niet.

Nu ik het filmpje nog 's bekeken heb ..... valt het mij op, dat ze niet alleen het rode verkeerslicht negeren.  Ik vind het vooral beangstigend dat géén van allen zelfs nog maar wil kijken alvorens over te steken.  Het lijkt wel alsof sommigen zelfs nog niet doorhebben dat ze daar moeten oversteken.
« Laatst bewerkt op: zondag 21 mei 2017 - 20:56:32 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone