Auteur Topic: Strengere regels voor winterbanden in Duitsland vanaf 01/01/2018  (gelezen 2180 keer)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Strengere regels voor winterbanden in Duitsland vanaf 01/01/2018
« Gepost op: donderdag 01 juni 2017 - 10:17:16 »
Kijk even in onderstaande link, banden met het M+S logo zullen niet meer voldoende zijn!

http://www.bandenportaal.nl/2017/05/31/regels-winterbanden-duitsland-strenger
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: Strengere regels voor winterbanden in Duitsland vanaf 01/01/2018
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 01 juni 2017 - 16:13:19 »
Het werd tijd. Die gewone M+S banden deugen niet in de winter.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 01 juni 2017 - 16:59:11 »
En de stadsmensen die geen plaats voor een extra set banden hebben moeten ook niet mekkeren want ondertussen is er meer keus in gansjaarbanden die het 3pmsf symbool halen:
  https://testsieger.bussgeldkatalog.org/ganzjahresreifen/

Een hele tijd geleden haalde enkel de Goodyear Vector dat.
http://www.rezulteo-banden.be/banden-nieuwe/vector-4seasons-gen-2-de-nieuwe-all-season-band-van-goodyear-27961

Die Michelin haalt het nu ook, de andere heb ik niet bekeken:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150303_01559283
https://www.amazon.de/dp/B00VZGL2C8/?tag=glv-21&ascsubtag=607f41b3e165e0d37ff28d4c861027e2
« Laatst bewerkt op: donderdag 01 juni 2017 - 17:11:10 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 01 juni 2017 - 17:08:00 »
En de stadsmensen die geen plaats voor een extra set banden hebben moeten ook niet mekkeren want ondertussen is er meer keus in gansjaarbanden die het 3pmsf symbool halen

Die zijn nog altijd niet zo goed als gewone zomerbanden en winterbanden.

Plaats voor een extra set banden? Mijn BMW dealer stockeert ze voor mij.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 01 juni 2017 - 17:12:40 »
En de stadsmensen die geen plaats voor een extra set banden hebben moeten ook niet mekkeren want ondertussen is er meer keus in gansjaarbanden die het 3pmsf symbool halen

Die zijn nog altijd niet zo goed als gewone zomerbanden en winterbanden.

Plaats voor een extra set banden? Mijn BMW dealer stockeert ze voor mij.
Idd, onze Skoda dealer ook, maar er zijn altijd mensen die excuses hebben...
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline steve

• Gevorderde
« Reactie #5 Gepost op: zondag 18 juni 2017 - 13:50:14 »
Gewoon maar vraag, maar ooit iemand al geweten bij ie ze dat gecontroleerd hebben? Is nu niet iets waar ze je doen voor stoppen, denk ik.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #6 Gepost op: zondag 18 juni 2017 - 13:55:39 »
Mss eerder iets waarop ineens ook gecontroleerd wordt, als de bestuurder toch al aan de kant staat ?  Zo'n beetje zoals de politie nu ook bij ieder contact met een bestuurder ineens ook een ademtest afneemt ?

Zoiets mss ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline steve

• Gevorderde
« Reactie #7 Gepost op: zondag 18 juni 2017 - 13:57:10 »
Citaat
Zo'n beetje zoals de politie nu ook bij ieder contact met een bestuurder ineens ook een ademtest afneemt ?

In Duitsland misschien, maar toch niet in Vlaanderen

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #8 Gepost op: zondag 18 juni 2017 - 14:04:30 »
Citaat
Zo'n beetje zoals de politie nu ook bij ieder contact met een bestuurder ineens ook een ademtest afneemt ?

In Duitsland misschien, maar toch niet in Vlaanderen

Is toch min of meer of de bedoeling.  Kijk maar naar de laatste reeks van Luk Alloo bij de Wegpolitie.  Daar kon je 't heel goed zien dat een chauffeur die om een àndere reden al aan de kant stond, doorgaans ineens ook aan een ademtest onderworpen werd.  Het is mede een manier, omdat bij grote controle-dispositieven er teveel bestuurders door de mazen van het net glippen doordat kameraden mekaar verwittigen via gsm of via sociale media .....

Of het in de praktijk ook altijd even consequent wordt toegepast, is mss een ander verhaal.  Theorie is 1, praktijk daarentegen niet zelden 2 .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone