Auteur Topic: Dunnere bomen redden levens, nochtans hebben we 1 juni en niet 1 april...  (gelezen 16405 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Dunnere bomen redden levens, nochtans hebben we 1 juni en niet 1 april...
« Reactie #60 Gepost op: donderdag 08 juni 2017 - 11:35:05 »
Daar kan ik nog weinig aan toevoegen, behalve dat ik volledig akkoord ben.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Dunnere bomen redden levens, nochtans hebben we 1 juni en niet 1 april...
« Reactie #61 Gepost op: donderdag 08 juni 2017 - 20:03:54 »
BOMEN HOREN NIET LANGS DE WEG


 >:( >:( >:(

't Is toch niet omdat er een meningsverschil bestaat, dat je meteen moet beginnen roepen zekers ?  Er is hier volgens mij niemand doof ....

Ze hebben geen enkel nut langs de weg, zorgen alleen voor overlast (donkerte, vallende bladeren, takken, omhoog-gewroet wegdek, dikwijls dan nog op het fietspad  ...) en zijn bovendien, zoals al-tig keer gezegd ongevalsgevolg-verzwarend.

Leg jij het maar uit, iemand die om god weet welke reden van de weg raakte en dood is omdat hij op een boom knalde, en er niks aan de hand zou geweest zijn als die er niet stond. En dat kan perfect gebeuren zonder dat de chauffeur er schuld aan heeft !  En zefs al heeft hij er schuld aan, vind je de DOODSTRAF terecht ???  Dan mag ik vanaf nu ook zwakzinnige weggebruikers gewoon omverrijden als ze weer maar eens mijn voorrang negeren of rijden waar ze niet mogen rijden

Dus .... omdat we niet meteen àlle bomen willen rooien om een paar kamikaze-piloten ter wille te zijn, eigen jij ineens maar jezelf het recht toe om een zwakzinnige weggebruiker die geen voorrang verleent, of ergens rijdt waar hij niet mag rijden, desnoods maar morsdood te rijden ?  Klasse !

En ik die dacht verkeersdeelname er nu éénmaal in zou bestaan om rekening te houden met andere weggebruikers, en ja : bijgevolg ook met hun gebeurlijke fouten.  Ja, zelfs (en zéker) als ze roekeloos zijn ....

Ik heb hier trouwens nog geen enkel argument gelezen waarmee gestaafd wordt, dat diezelfde kamikaze piloot, dan niet gewoon tegen een ander obstakel te pletter zou (kunnen) rijden.  Of dat de facto vermeden wordt dat een onschuldige fietser achter die boom morsdood gereden zou kunnen worden, ipv dat hijzelf gewoon te pletter geknald was tegen die boom.  Leg jij dàt dan maar 's ne keer uit aan de nabestaanden van die onschuldige fietser, die nog zou leven als die boom niet onnodig gerooid was. 

Er rijden er trouwens nog geregeld genoeg een huis binnen ook.  Wat suggereer je dan ?  Die huizen langs de rijbaan ook maar allemaal afbreken ?  Want je moet wél iets of wat consequent blijven .....


« Laatst bewerkt op: donderdag 08 juni 2017 - 20:09:09 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Dunnere bomen redden levens, nochtans hebben we 1 juni en niet 1 april...
« Reactie #62 Gepost op: donderdag 08 juni 2017 - 20:16:09 »
Er rijden er trouwens nog geregeld genoeg een huis binnen ook.  Wat suggereer je dan ?  Die huizen langs de rijbaan ook maar allemaal afbreken ?  Want je moet wél iets of wat consequent blijven .....

Euhmm het gaat duidelijk over wegen -duidelijk- buiten bebouwde kom. Dus huizen aan de wegrand zijn daar niet.
In BE moeten ze vooral normaal doen en geen nieuwe bomen aanplanten tussen al die verlichtingspalen aan de wegrand.
Dit langs wegen buiten de bebouwde kom.

En daarmee bedoel ik ook dat het ook niet gaat over wegen met lintbebouwing, waar meestal ook al 50 kmh Vmax is, zelden 70kmh, en ook daar staan meestal geen bomenrijen langs de wegrand (daarvoor wel aanliggend fietspad).

Citaat
Ik heb hier trouwens nog geen enkel argument gelezen waarmee gestaafd wordt, dat diezelfde kamikaze piloot, dan niet gewoon tegen een ander obstakel te pletter zou (kunnen) rijden.  Of dat de facto vermeden wordt dat een onschuldige fietser achter die boom morsdood gereden zou kunnen worden, ipv dat hijzelf gewoon te pletter geknald was tegen die boom.
Als jij denkt dat dit überhaupt een tegenargument zou kunnen zijn dan moet je dat zelf best staven. Elke bron is goed.

Straks is het ook nog verboden als onschuldige autobestuurder, bvb bij een uitwijkmaneuver voor een voorrangsnegerende fietser die onverwacht de rijbaan oversteekt, een boom aan de wegrand uit te wijken want op het fietspad erachter zou wel eens een andere fietser kunnen rijden.
« Laatst bewerkt op: donderdag 08 juni 2017 - 20:34:55 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Dunnere bomen redden levens, nochtans hebben we 1 juni en niet 1 april...
« Reactie #63 Gepost op: donderdag 08 juni 2017 - 20:35:20 »
En daarmee bedoel ik ook dat het ook niet gaat over wegen met lintbebouwing.

Juist .... er staat geen enkel gebouw, electriciteitspaal, .... buiten de bebouwde kom.  Daar zijn alleen maar lege velden te vinden, zodat de weg hoe dan ook vergevingsgezind zou zijn ingeval er eentje naast de rijbaan terechtkomt.

Dat was ik nu helemaal vergeten, zie.  ::)

Citaat
Ik heb hier trouwens nog geen enkel argument gelezen waarmee gestaafd wordt, dat diezelfde kamikaze piloot, dan niet gewoon tegen een ander obstakel te pletter zou (kunnen) rijden.  Of dat de facto vermeden wordt dat een onschuldige fietser achter die boom morsdood gereden zou kunnen worden, ipv dat hijzelf gewoon te pletter geknald was tegen die boom.
Als jij denkt dat dit een tegenargument zou kunnen zijn dan moet je dat zelf best staven.

Toch simpel ? 

Die boom die nu tussen de rijbaan en het fietspad staat (en zo zijn er genoeg in ons landje), is nu niet vergevingsgezind meer voor die automobilist.  Maar niets scheidt het fietspad dan nog van de rijbaan in geval er eentje naast sukkelt.  Even op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn, volstaat dan. 

Rooi die bomen, en maak aldus de weg vergevingsgezinder voor automobilisten.  Klein detailke : diezelfde weg is dan ineens evenveel minder vergevingsgezind voor die fietser op het fietspad àchter die boom.

En zeg nu aub niet, dat er nog nooit een automobilist een fietser of voetganger van het fietspad/resp trottoir gemaaid zou hebben. 

Straks is het ook nog verboden als onschuldige autobestuurder, bvb bij een uitwijkmaneuver voor een voorrangsnegerende fietser die onverwacht de rijbaan oversteekt, een boom aan de wegrand uit te wijken want op het fietspad erachter zou wel eens een andere fietser kunnen rijden.

Mjah .... ik zou liever eender wélk ongeval zien te vermijden.  Maar ik hoop alvast nooit te moeten meemaken dat er een onschuldige weggebruiker morsdood gereden wordt omdat een automobilist een andere fietser probeert te ontwijken die minder onschuldig is.

Jij liever wel soms ?
« Laatst bewerkt op: donderdag 08 juni 2017 - 20:37:06 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Dunnere bomen redden levens, nochtans hebben we 1 juni en niet 1 april...
« Reactie #64 Gepost op: donderdag 08 juni 2017 - 20:37:17 »
En daarmee bedoel ik ook dat het ook niet gaat over wegen met lintbebouwing.

Juist .... er staat geen enkel gebouw, electriciteitspaal, .... buiten de bebouwde kom.  Daar zijn alleen maar lege velden te vinden, zodat de weg hoe dan ook vergevingsgezind zou zijn ingeval er eentje naast de rijbaan terechtkomt.

Dat was ik nu helemaal vergeten, zie.  ::)

Citaat
Ik heb hier trouwens nog geen enkel argument gelezen waarmee gestaafd wordt, dat diezelfde kamikaze piloot, dan niet gewoon tegen een ander obstakel te pletter zou (kunnen) rijden.  Of dat de facto vermeden wordt dat een onschuldige fietser achter die boom morsdood gereden zou kunnen worden, ipv dat hijzelf gewoon te pletter geknald was tegen die boom.
Als jij denkt dat dit een tegenargument zou kunnen zijn dan moet je dat zelf best staven.

Toch simpel ? 

Die boom die nu tussen de rijbaan en het fietspad staat (en zo zijn er genoeg in ons landje), is nu niet vergevingsgezind meer voor die automobilist.  Maar niets scheidt het fietspad dan nog van de rijbaan in geval er eentje naast sukkelt.  Even op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn, volstaat dan. 

En zeg nu aub niet, dat er nog nooit een automobilist een fietser of voetganger van het fietspad/resp trottoir gemaaid zou hebben. 

Straks is het ook nog verboden als onschuldige autobestuurder, bvb bij een uitwijkmaneuver voor een voorrangsnegerende fietser die onverwacht de rijbaan oversteekt, een boom aan de wegrand uit te wijken want op het fietspad erachter zou wel eens een andere fietser kunnen rijden.

Mjah .... ik zou liever eender wélk ongeval zien te vermijden.  Maar ik hoop alvast nooit te moeten meemaken dat er een onschuldige weggebruiker morsdood gereden wordt omdat een automobilist een andere fietser probeert te ontwijken die minder onschuldig is.

Jij liever wel soms ?

Staven Bert.

Citaat
En zeg nu aub niet, dat er nog nooit een automobilist een fietser of voetganger van het fietspad/resp trottoir gemaaid zou hebben.
Euh, ik zeg dat ook nergens, wil je me die woorden in de mond leggen?

Jij moogt altijd staven dat een boom een leven van een fietser gered heeft door toevallig op dat ene moment en in die situatie  dat een autobestuurder op een boom knalt, (dus niet afketst op de boom en toch de fietser doodrijdt, en zonder boom de fietser mist).
De dan overlevende fietser of licht gewonde fietser is dan zeker getuige van dat ongeval dat die boom hem/haar gered heeft, zo iets komt toch zeker in de media en moet men kunnen googlen.  ;)
« Laatst bewerkt op: donderdag 08 juni 2017 - 20:45:23 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Dunnere bomen redden levens, nochtans hebben we 1 juni en niet 1 april...
« Reactie #65 Gepost op: donderdag 08 juni 2017 - 20:44:05 »
dubbelpost
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Dunnere bomen redden levens, nochtans hebben we 1 juni en niet 1 april...
« Reactie #66 Gepost op: donderdag 08 juni 2017 - 20:44:33 »
Staven Bert.

al gedaan :

Toch simpel ? 

Die boom die nu tussen de rijbaan en het fietspad staat (en zo zijn er genoeg in ons landje), is nu niet vergevingsgezind meer voor die automobilist.  Maar niets scheidt het fietspad dan nog van de rijbaan in geval er eentje naast sukkelt.  Even op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn, volstaat dan.

En zeg nu aub niet, dat er nog nooit een automobilist een fietser of voetganger van het fietspad/resp trottoir gemaaid zou hebben. 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Dunnere bomen redden levens, nochtans hebben we 1 juni en niet 1 april...
« Reactie #67 Gepost op: donderdag 08 juni 2017 - 20:46:53 »
Staven door bronnen, bedoel ik.

Citaat
En zeg nu aub niet, dat er nog nooit een automobilist een fietser of voetganger van het fietspad/resp trottoir gemaaid zou hebben.
Euh, ik zeg dat ook nergens, wil je me die woorden in de mond leggen? (euh trottoir buiten bbk? OK berm dan)

Jij moogt altijd staven -met een bron- dat een boom een leven van een fietser-voetganger gered heeft door toevallig op dat ene moment en in die situatie  dat een autobestuurder op een boom knalt, (dus niet afketst op de boom en toch de fietser doodrijdt, en zonder boom de fietser mist).

De dan overlevende fietser of zeer licht gewonde fietser is dan zeker getuige van dat ongeval dat die boom hem/haar gered heeft, zo iets komt toch zeker in de media en moet men kunnen googlen. Die fietser/voetganger zal evtl de hulpdiensten verwittigen.  ;)
Het zal zeker wel eens voorgekomen zijn, net zoals die omgewaaide boom in Voeren 2 doden veroorzaakte, en die plaats was op een weg buiten de bebouwde kom, ik heb dat ook maar gegoogeld...

Of mag ik ook zo argumenteren?:
En zeg nu aub niet, dat er nog nooit een automobilist op een boom afketst of een boom uitwijkt en enkel daarom een fietser of voetganger van het fietspad/resp trottoir gemaaid zou hebben. Verkeerde moment en verkeerde plaats en net die ene boom is al genoeg.



Citaat
Juist .... er staat geen enkel gebouw, electriciteitspaal, .... buiten de bebouwde kom.  Daar zijn alleen maar lege velden te vinden, zodat de weg hoe dan ook vergevingsgezind zou zijn ingeval er eentje naast de rijbaan terechtkomt.

Dat was ik nu helemaal vergeten, zie.  ::)
Zou dat (bijna) een stropopredenering kunnen zijn? Dit topic gaat duidelijk enkel over bomenrijen langs de wegen buiten de bebouwde kom als ongevalverzwarende factor.

Ik ga het simpel doen, elke keer dat je afwijkt geef ik deze bron:
Citaat
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering

Een stropopredenering (stroman/vogelverschrikker) is een type drogreden waarbij men niet het werkelijke standpunt van de tegenstander weerlegt maar een (karikaturale) variant daarvan.
Men interpreteert het standpunt van de tegenstander zodanig dat dit standpunt gemakkelijk te weerleggen is en suggereert dan dat dat het werkelijke standpunt van de tegenstander is.

Argumentatie

Een stropopredenering kan zich richten tegen een stelling, tegen de verdediger(s) van een stelling of tegen een bepaalde groep.
Enkele variaties:

- de aanvaller stelt het standpunt van de tegenstander anders voor dan het is, bijvoorbeeld minder genuanceerd, met als doel het gemakkelijker te kunnen bestrijden. De andere voorstelling kan bijvoorbeeld worden bereikt door selectief te citeren;

- de aanvaller bekritiseert niet een groep als geheel maar een (fictief) personage uit die groep, die de aanvaller als model voor de hele groep stelt;

- de aanvaller beperkt zich tot enkele zwakke punten van de stelling, suggererend dat de rest van de stelling even zwak is;

- de aanvaller voert (fictieve) zwakke verdedigers van de stelling ten tonele: door hun argumenten te bestrijden wekt hij de illusie dat de stelling niet te verdedigen is.

Bestrijding

Er zijn in principe drie manieren om met een stropopredenering om te gaan:
- Meegaan in de terminologie van de aanvaller om zijn standpunt aan te vallen (hiermee dwaalt men natuurlijk wel van het onderwerp af);
- Verhelderen wat het werkelijke standpunt is, eventueel met het aan de kaak stellen van het gebruik van een stropop;
- De (absurde) aanval zelf pareren.
« Laatst bewerkt op: donderdag 08 juni 2017 - 21:25:13 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Dunnere bomen redden levens, nochtans hebben we 1 juni en niet 1 april...
« Reactie #68 Gepost op: donderdag 08 juni 2017 - 21:28:53 »
Staven door bronnen, bedoel ik.

Ach ja .... wat wil je daar nu eigenlijk mee zeggen ?  Dat we éérst bomen moeten rooien, om daarna de gevolgen te zien ?  Zodat je tenminste je bronnetjes hebt die je kan googelen ?

Men kan ook gewoon de (mogelijke) gevolgen op voorhand mee proberen in te schatten, en op basis daarvan een weldoordachte beslissing nemen.  Meteen een daad stellen, en vervolgens afwachten wat de gevolgen zijn, is natuurlijk ook een optie.  Zoals : éérst de bomen rooien, om daarna de (mogelijke) gevolgen in te zien.  Als de beslissing om 'm te rooien dan fout blijkt, dan is het helaas te laat, zowel voor die fietser, als voor die boom.  En dan is er géén weg meer terug ....

Zo is het trouwens ook gelopen op de Schotensteenweg in Brecht.  Daar vond de wegbeheerder het jarenlang ook nooit nodig om een deftig fietspad aan te leggen, hoewel er plaats zat was.  "Want zeg nu zelf : voor die paar fietsers, en er zijn nog géén noemenswaardige ongevallen gebeurd.".  Natuurlijk reden daar weinig fietsers: die baan was levensgevaarlijk.  Als ik die kant uit moest, reed ik véél liever kilometers om via het jaagpad langs de Schotenvaart.  En met mij véél fietsers.  Guess what : intussen ligt het (nu overigens drukbereden) fietspad daar .... maar herinneren meerdere kruisjes ons er nog elke dag aan, dat er éérst onnodig fietsers morsdood gereden zijn voordat de wegbeheerder op het idee kwam dat het mss niet slecht zou zijn om daar een veilig fietspad aan te leggen. 

Citaat
En zeg nu aub niet, dat er nog nooit een automobilist een fietser of voetganger van het fietspad/resp trottoir gemaaid zou hebben.
Euh, ik zeg dat ook nergens, wil je me die woorden in de mond leggen?

Jij moogt altijd staven dat een boom een leven van een fietser gered heeft door toevallig op dat ene moment en in die situatie  dat een autobestuurder op een boom knalt, (dus niet afketst op de boom en toch de fietser doodrijdt, en zonder boom de fietser mist).
De dan overlevende fietser of licht gewonde fietser is dan zeker getuige van dat ongeval dat die boom hem/haar gered heeft, zo iets komt toch zeker in de media en moet men kunnen googlen.  ;)

Wat ik zeg is : ik wil géén bomen rooien om dan (mogelijks) dit soort toestanden te moeten meemaken.  Wil jij dan écht per sé éérst doen en dan pas nadenken soms ?  Sorry, maar daar pas ik voor !  Mij hebben ze altijd geleerd om dat omgekeerd te doen.  En als dat betekent dat er nu -gelukkig- nog geen bronnen zijn, so be it dan maar.  Kraai maar victorie dan !  Ik geef me gewonnen.

Of mag ik ook zo argumenteren?:
En zeg nu aub niet, dat er nog nooit een automobilist op een boom afketst of een boom uitwijkt en enkel daarom een fietser of voetganger van het fietspad/resp trottoir gemaaid zou hebben. Verkeerde moment en verkeerde plaats en net die ene boom is al genoeg.


Tsja, als je liever éérst wil doen, en pas wil overwegen om 's 2 seconden na te denken nadat er gevolgen zijn die je kan googelen om onder ogen te zien ......  mij niet gelaten, maar ik pas ervoor.  Sorry.


« Laatst bewerkt op: donderdag 08 juni 2017 - 21:31:16 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Dunnere bomen redden levens, nochtans hebben we 1 juni en niet 1 april...
« Reactie #69 Gepost op: donderdag 08 juni 2017 - 21:32:21 »
Citaat
Bestrijding

Er zijn in principe drie manieren om met een stropopredenering om te gaan:

- Meegaan in de terminologie van de aanvaller om zijn standpunt aan te vallen (hiermee dwaalt men natuurlijk wel van het onderwerp af);

- Verhelderen wat het werkelijke standpunt is, eventueel met het aan de kaak stellen van het gebruik van een stropop;

- De (absurde) aanval zelf pareren.

Ik pas hier liever.
Ik heb hier genoeg gepost - met allerlei geloofwaardige bronnen- waarover het werkelijk gaat.  :-X
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Dunnere bomen redden levens, nochtans hebben we 1 juni en niet 1 april...
« Reactie #70 Gepost op: donderdag 08 juni 2017 - 21:33:58 »
Citaat
Bestrijding

Er zijn in principe drie manieren om met een stropopredenering om te gaan:

- Meegaan in de terminologie van de aanvaller om zijn standpunt aan te vallen (hiermee dwaalt men natuurlijk wel van het onderwerp af);

- Verhelderen wat het werkelijke standpunt is, eventueel met het aan de kaak stellen van het gebruik van een stropop;

- De (absurde) aanval zelf pareren.

Ik pas hier liever.
Ik heb hier genoeg gepost - met allerlei geloofwaardige bronnen- waarover het werkelijk gaat.  :-X

welke stropop ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Dunnere bomen redden levens, nochtans hebben we 1 juni en niet 1 april...
« Reactie #71 Gepost op: donderdag 08 juni 2017 - 21:34:49 »
Citaat
Bestrijding

Er zijn in principe drie manieren om met een stropopredenering om te gaan:

- Meegaan in de terminologie van de aanvaller om zijn standpunt aan te vallen (hiermee dwaalt men natuurlijk wel van het onderwerp af);

- Verhelderen wat het werkelijke standpunt is, eventueel met het aan de kaak stellen van het gebruik van een stropop;

- De (absurde) aanval zelf pareren.

Ik pas hier liever.
Ik heb hier genoeg gepost - met allerlei geloofwaardige bronnen- waarover het werkelijk gaat.  :-X

welke stropop ?
Nog ene.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Dunnere bomen redden levens, nochtans hebben we 1 juni en niet 1 april...
« Reactie #72 Gepost op: donderdag 08 juni 2017 - 21:48:47 »
Citaat
Bestrijding

Er zijn in principe drie manieren om met een stropopredenering om te gaan:

- Meegaan in de terminologie van de aanvaller om zijn standpunt aan te vallen (hiermee dwaalt men natuurlijk wel van het onderwerp af);

- Verhelderen wat het werkelijke standpunt is, eventueel met het aan de kaak stellen van het gebruik van een stropop;

- De (absurde) aanval zelf pareren.

Ik pas hier liever.
Ik heb hier genoeg gepost - met allerlei geloofwaardige bronnen- waarover het werkelijk gaat.  :-X

welke stropop ?
Nog ene.

Wat verwijt je me nu eigenlijk ? 

Dat ik ervoor pleit om éérst na te denken, en pas dan te doen ?  Dat ik er tegenstander van ben om die twee dingen om te keren ? Dat ik niet graag pas wil reageren op (mogelijke) gruwelijke gevolgen, die perfect op voorhand ingecalculeerd kunnen worden ?

Ja, je mag me dat gerust kwalijk nemen.  Geen probleem.  Ik zei het toch al : ik geef me gewonnen.
« Laatst bewerkt op: donderdag 08 juni 2017 - 21:51:12 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Dunnere bomen redden levens, nochtans hebben we 1 juni en niet 1 april...
« Reactie #73 Gepost op: vrijdag 09 juni 2017 - 08:53:56 »
tegen een huis rijden er zich volgens mij minder mensen dood dan tegen een boom, en dit om verschillende redenen:
er staan nl doorgaans geen huizen buiten bbk, of alleszins niet in die hoeveelheid als een bomenrij
een gevel breekt, en heeft dus een heel ander effect als een boom

ten andere: wàt is nu egl het nut van bomen langs de weg ?

maar weet je wat, ik post hier ook niet meer, want rationele argumenten worden hier weggeluld met prietpraat die nergens op slaat.
Als je dat dan aanhaalt wordt je verbannen wegens schelden blijkbaar, dus ban mij nu ook maar

Wel, chapeau voor JC en zeker voor Michel om alles altijd zo te blijven staven en uiteindelijk voor de ganzen te preken

Ik denk ten andere dat het geen toeval is dat er nog maar bitter weinig van de originele forumdeelnemers overschieten, of zelfs van forumdeelnemers tout court

Adieu

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Dunnere bomen redden levens, nochtans hebben we 1 juni en niet 1 april...
« Reactie #74 Gepost op: zondag 11 juni 2017 - 18:20:34 »
maar weet je wat, ik post hier ook niet meer, want rationele argumenten worden hier weggeluld met prietpraat die nergens op slaat.

 ::)

Wat bedoel je daarmee ?  Dat je geroep een rationeel argument was, of zo ?  Jongens, toch.

Als je dat dan aanhaalt wordt je verbannen wegens schelden blijkbaar, dus ban mij nu ook maar

Adieu

Zo ken ik je wel weer, ja.

Eigenlijk hou je het hier dus zélf voor bekeken, en ben je er alleen maar op uit om iemand anders ten onrechte te kunnen verwijten dat hij je verbannen zou hebben.  Waarvan akte.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone