Voor alle duidelijkheid wens ik aan mijn voorgaand bericht nog het volgende toe te voegen.
Wouter is, ondanks mijn verwittiging, de forumregels blijven overtreden in het topic
http://forum.christophoros.be/index.php/topic,5301.30.html.
Wat betreft bomen langs de wegen, houden Michel en Wouter er vrijwel dezelfde mening op na, welke niet overeenstemt met de mening van Bert en van mij.
Michel onderbouwt telkens weer zeer uitvoerig zijn standpunten en houdt het bij een zakelijke gedachtenwisseling zonder persoonlijke aanvallen. Eigenlijk komt het erop neer dat ik vind dat in de eerste plaats de autobestuurders meer verantwoord moeten rijden, en die bomen langs de weg dan niet tot een noemenswaardig aantal ongevallen zullen leiden. Michel daarentegen gaat ervan uit dat de autobestuurders nu eenmaal zijn zoals ze zijn en die bomen derhalve vermeden dienen te worden om de gevolgen van een ongeval te verminderen (Michel, verbeter me of vul me aan a.u.b. als ik ongewild jouw standpunt niet correct zou weergeven). Ik apprecieer ten zeerste deze aanpak van Michel en ben hem dankbaar voor de tijd en de moeite die hij besteedt aan het uitvoerige opzoekingswerk om een meerwaarde aan dit forum te leveren. Mocht ik dit thema ooit later nog eens aankaarten, zal ik zeker mijn eigen standpunt relativeren met "Maar we hebben op het forum iemand die dat anders ziet, namelijk...". Dat is nu juist de verrijking van de gedachtenwisseling.
Zoals we Wouter al lang kennen, verkiest hij evenwel een heel andere stijl. Hij getuigt van een gebrek aan opvoeding en sociale vaardigheden, want forumregels, enig elementair fatsoen en een minimum aan respekt voor mij als forumdeelnemer zijn aan hem niet besteed. Hij meent blijkbaar nog altijd geloofwaardig over te komen door mij degoutant, koppig, onwetend, kwaadwillig en iemand die lult te noemen, en louter omdat ik niet zoveel moeite heb met bomen langsheen de weg, er in mijn huis een volstrekt onveilige en niet reglementaire elektrische installatie zou op nahouden (neen, Wouter, mijn vrouw en ik verhuren in ons huis twee appartementen op de bovenverdieping, en ik doe altijd alles wat ik kan om ook de veiligheid van die mensen te verzekeren). Dat meent hij dan nog kracht te kunnen bijzetten door dit forum een praatbarak voor 4-5 mensen te noemen; als ik hier 4 à 5 lieden zoals Wouter zou toelaten, zou het niveau inderdaad snel onder dat van dronkemanspraat aan de tapkast van een dorpscafé zakken.
Verder verheugt hij er zich over dat ik geen rol van betekenis zou hebben in verkeersveiligheid, buiten mijn eigen impact als bestuurder. Als het daarover gaat, past het iemand zoals Wouter, die al een dodelijk verkeersslachtoffer op zijn geweten heeft, veeleer om te doen wat men in het Frans "faire le canard" (je mond houden en doen wat je moet doen) noemt.
Hieruit blijkt het sterke contrast tussen Michel en Wouter. Ik vraag voor mezelf niet meer respekt dan voor andere forumdeelnemers en iedereen mag mij hier tegenspreken of op fouten wijzen, zolang het maar, net als tegenover andere forumdeelnemers, op een nog enigszins fatsoenlijke manier gebeurt. Ik heb er begrip voor dat in het vuur van de strijd persoonlijke emoties wel eens hoog kunnen oplaaien, en ben in dergelijke gevallen dan ook begripvol en relatief tolerant wat de forumregels betreft. In dit geval gaat het bij Wouter evenwel, gelet op de problemen in het verleden met hem, om een fundamentele en chronische ongeschiktheid om aan een forum op een passende wijze deel te nemen. Vandaar zijn verbanning to nader bericht.
Wouter, mocht je dit lezen: ik zal desgewenst uiteraard jouw wettelijk recht van antwoord respecteren, mits je het niet probeert te misbruiken voor andere doeleinden. Je kunt een eventuele reactie in dat verband zenden naar
info@christophoros.be.