Auteur Topic: Inactiviteit  (gelezen 5223 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Inactiviteit
« Gepost op: dinsdag 06 juni 2017 - 21:00:52 »
Beste forumleden en bezoekers,

Toen ik 10 jaar geleden dit forum opstartte, was ik blij dat ik daarmee geïnteresseerden in het wegverkeer een platform kon aanbieden om over de talrijke aspekten ervan van gedachte te wisselen.

De vreugde duurde evenwel niet lang. Telkens weer ontstonden er conflicten. Een aantal keren konden ze op een bevredigende wijze opgelost worden, maar daarvoor is goede wil van elke betrokken partij nodig, en dat is helaas niet altijd het geval. Telkens weer blijkt dat een aantal lieden niet over de vereiste sociale vaardigheden beschikken om dergelijke gedachtenwisselingen met wederzijds respekt te voeren, waarbij ze dan ook nog vaak denken dat ze de waarheid in pacht hebben en hun standpunten des te strijdvaardiger verdedigen naarmate ze minder van het onderwerp afweten. Tot enig inzicht en bereidheid tot verandering blijken slechts weinigen van deze lieden bereid te zijn.

Ik heb daarom besloten om tot nader bericht niet meer actief deel te nemen aan het forum, en enkel nog in te grijpen als mijn verantwoordelijkheid als domeinhouder het vereist, waarbij het mij geenszins ontgaat dat deze beslissing een aantal personen zal verheugen.

Mijn vriend en collega JC (Joeri) is daardoor vooralsnog de enige actieve beheerder en moderator van dit forum.

Jozef


"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Inactiviteit
« Reactie #1 Gepost op: zondag 11 juni 2017 - 20:17:58 »
Je hebt tien jaar lang dit forum gerund ....

Tien jaar lang heb je de kosten voor de exploitatie in eigen beheer gedaan.  Nooit heb je reclame-advertenties geronseld, of sms codes verkocht, of op eender welke wijze dan ook derden laten (mee)betalen om dit forum op het internet draaiende te houden.

Tien jaar lang, heb je hier gewerkt en bijzonder leerrijke info verschaft, welke zonder twijfel achter de schermen druk meegelezen werd.  Gegarandeerd zelfs méér àchter dan actief voor de schermen.

Tien jaar lang, heb je je hier volkomen vrijwillig ingezet om kemels op andere sites recht te zetten. 

Tien jaar lang, ben je de grootste voorvechter gebleven van vrije meningsuiting.

Tien jaar lang, ben je jezelf gebleven.  Je hebt nooit jezelf verloochend, gatlikkerij was nooit je ding.  Je bent altijd eerlijk, recht toe, rechtaan geweest.  Je had daarbij een eigen stijl, waarmee ik -toegegeven- ook wel 's gebotst heb.  Toch ben je groots in dingen waar andere fora zich klein toonden : je kon je over een dispuut hen zetten, en opnieuw vrede sluiten.  Waar ikzelf op een ander forum voor vele uren vrijwillig werk en onnoemelijk veel kilometers, alleen maar stank voor dank oogstte, en een hoop onterechte bagger over mij heen kreeg, was jij me hier zelfs dankbaar ..... louter omdat ik hier actief bleef op dit forum.

Tien jaar lang, heb je gestreden voor een veiliger, socialer en aangenamer verkeer.  Even lang heb je gestreden voor vrijheid van meningsuiting.  Een zelfs wettelijk vastgelegd basisrecht, dat je elders ontnomen werd, zonder dat je daar zelfs maar één forumregel overtreden had.  En dat recht werd je nooit terug gegeven, spijts diverse oprechte pogingen tot verzoening.  Dit alles bleef beperkt éénrichtingsverkeer.

Het is bijzonder jammer te moeten vaststellen dat je nu -moegestreden- de handdoek in de ring gooit voor onbepaalde tijd.

Sommigen scheppen hier ongetwijfeld veel plezier in.  Als ik zo lees wie/wat hier gepost heeft, is het voor mij zelfs niet eens zo moeilijk om te raden wie er achter de schermen zoal een hand zou kunnen hebben in welbepaalde ontwikkelingen.  Liefst van al, zouden zij dit forum zelfs integraal opgedoekt zien.  Maar bon, Jozef die minstens een tijdje niet meer post, is voor diezelfden ongetwijfeld al een historische overwinning op zich.

Ik begrijp je beslissing ten volle, en respecteer ze integraal.  Maar tegelijkertijd betreur ik ze ook.

Ik hoop dan ook oprecht, dat je beslissing slechts van tijdelijke aard is.  Hopelijk vind je snel de nodige moed weer terug.

Ik wens het je bij deze oprecht toe.



Bert.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Inactiviteit
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 14 juli 2017 - 08:51:52 »
Met de moed die Bert mij gegeven heeft, zal ik het nog maar eens proberen om opnieuw actief deel te nemen aan het forum, in de hoop dat de gedachtenwisselingen hier voortaan in een serenere sfeer zullen verlopen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Inactiviteit
« Reactie #3 Gepost op: zondag 27 augustus 2017 - 02:30:22 »
Amai, lees hier dinges.
Door zus en zo ook weinig op het forum geweest, verschiet even.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Inactiviteit
« Reactie #4 Gepost op: zondag 27 augustus 2017 - 18:59:56 »
Door zus en zo ook weinig op het forum geweest, verschiet even.

Blij dat je terug van weggeweest bent!  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Inactiviteit
« Reactie #5 Gepost op: zondag 27 augustus 2017 - 20:03:42 »
Gaan we terug wat onderhouden. ;)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien