Auteur Topic: confronterend filmpje over gebruik van gsm in de auto  (gelezen 750 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
confronterend filmpje over gebruik van gsm in de auto
« Gepost op: vrijdag 14 juli 2017 - 16:24:36 »
Behoorlijk confronterend filmpje.  Blijf vooral kijken .....

https://www.facebook.com/StraathumorNL/videos/1503864799666056/


Alleen jammer dat ik het filmpje uit de groep "humor in het verkeer" heb moeten halen.


Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: confronterend filmpje over gebruik van gsm in de auto
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 15 juli 2017 - 02:58:33 »
Bedankt, Bert, voor dit filmpje dat een normaal voelend mens inderdaad niet onberoerd laat.

Ik kan in onze BMW de GSM handsfree gebruiken, hij is verbonden met de audio-installatie van de wagen met Bluetooth. Als ik een oproep krijg en het verkeer is rustig genoeg, dan beantwoord ik hem enkel met "Ik ben aan het rijden, ik bel U zodadelijk terug" en stop ik op de volgende parkeerplaats. Is het verkeer druk, dan beantwoord ik de oproep gewoon pas laten vanop een parkeerplaats. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om mij onderweg ooit bezig te houden met SMSjes of mails. Geen enkel bericht kan dringender zijn dan de verkeersveiligheid.

Op 31 augustus 2015 reden mijn vrouw Leslie en ik naar België omdat men ons gemeld had dat de toestand van mijn moeder zorgwekkend was. Nauwelijks 50 km van hier kreeg Leslie een telefonische oproep op haar GSM. Daarna vroeg ze mij of ik wou uitkijken naar een plek waar ik even kon parkeren omdat ze zich niet goed voelde. Zodra ik geparkeerd was, zei Leslie mij: "Ik heb slecht nieuws voor jou, mijn schat. Je moeder is niet meer." Dat wist ik al van toen Leslie mij gevraagd had om ergens te gaan parkeren, maar desondanks waardeer ik haar enorm omdat ze mij niet terwijl ik nog aan het rijden was, het slechte nieuws medegedeeld heeft.

Het is met het gebruik van een GSM tijdens het rijden helaas zoals met zoveel ander onveilig verkeersgedrag. "Die persoon op het filmpje, dat ben ik niet, mij overkomt zoiets niet, dat overkomt alleen anderen." Of: "Pech gehad, 't is dat het zo moeten zijn heeft." Wat helaas uiterst zelden voorkomt: "Ik besef dat ik een fout begaan heb en verantwoordelijk ben voor het ongeval".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."