Michel, waarom dat artikel hier nog maar eens posten, als je er een verwijzing naar plaatst? Kun jij nooit eens een artikel samenvatten voor de mensen die niet het hele artikel willen lezen?
Je bent eens op een ernstige bron gestoten. Ferdinand Dudenhöffer is inderdaad dé autoriteit inzake wegtransport.
Der Verbrennungsmotor dürfte so um 2030 bis 2040 ganz wegfallen.
Dus nog ongeveer 20 jaar. Dat lijkt mij realistisch, en schikt mij best, want tegen dan hoef ik geen auto meer te kopen. En voor mijn 20 jaar jongere echtgenote is het voornaamste dat er, tegen dat ze oud is, volledig zelfrijdende wagens zijn, of ze nu met stoom of met elektriciteit rijden.
Het zijn wel heel andere cijfers dan die van de fanatiekelingen welke hopen dat de verbrandingsmotor al tegen 2025 zal verdwenen zijn.
Een klein foutje maakt Ferdinand Dudenhöffer hier wel: er rijden nog heel wat exemplaren van de Ford T (1910 - 1917), meer dan 100 jaar oud dus, en ook 100 jaar na 2040 zullen er nog oldtimers met een verbrandingsmotor rijden, want oldtimers genieten gelukkig alsmaar meer erkenning. Maar dat foutje vergeef ik hem graag.
Wereldreis met een Ford T van 1915. Natuurlijk moest er uitgerekend in België ene dat juweel in de prak rijden.