Auteur Topic: Toekomst van het forum  (gelezen 3368 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Toekomst van het forum
« Gepost op: vrijdag 04 augustus 2017 - 03:25:44 »
Nu ik wat minder actief geworden ben met het opstarten van draden op het forum, lijkt het erop dat het forum weldra doodgebloed zal zijn.

De laatste weken worden er voornamelijk enkel nog berichten gepost in de draad waarin dieselwagens verguisd en elekrische wagens opgehemeld worden op een extreem fanatieke wijze die niets gemeen heeft met de huidige complexe werkelijkheid in dit verband, en derhalve het informatiegehalte van dit forum zeer sterk naar beneden haalt.

Het is het nadeel van een forum waar ik de ruimst wettelijke vrijheid van meningsuiting waarborg, en daar misbruik van gemaakt wordt om overtuigingen te verspreiden die veeleer tot een sekte lijken te behoren dan van enig gezond verstand te getuigen.

Ik nodig alle weldenkende bezoekers dan ook uit om hun bijdrage te leveren voor het overleven van dit forum, waarvoor ze zich bij voorbaat van mijn beste dank verzekerd mogen weten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Toekomst van het forum
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 04 augustus 2017 - 11:58:19 »
Awel ik ben de eerste van de laatsten die met plezier dit dictatorforum ga verlaten.

Ongelooflijk dat men hier de waarheid -nog niet bij benadering- mag vertellen!

De toogpraat en onverschilligheid is hier namelijk veel belangrijker voor de dictator-toekomst van dit forum.



Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Toekomst van het forum
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 04 augustus 2017 - 13:11:32 »
Awel ik ben de eerste van de laatsten die met plezier dit dictatorforum ga verlaten.

Ongelooflijk dat men hier de waarheid -nog niet bij benadering- mag vertellen!

De toogpraat en onverschilligheid is hier namelijk veel belangrijker voor de dictator-toekomst van dit forum.

Met alle respect, maar da's zever hé Michel.

Als 't hier echt een dictatorforum was, zou jij al niet zoveel mogen posten met uw opvattingen tegen diesel en voor elektrisch/Tesla.
Ik noem het meningsverschillen en ja, bij momenten waren er hier stevige flames over-en-weer.
En ja, ik heb daar ook een aandeel in gehad.

Jij laat dan wel uw/de waarheid zien met allerlei linken, statistieken ed, hier weten, maar daarom moet niet iedereen er slaafs mee akkoord gaan of ja-knikken (da's dan weer wel dictatoriaal), laat staan hun ziens- of levenswijze aanpassen (ook al in dat hoogst-wsl in de toekomst onafwendbaar).
Er is nog iets als "financiële draagkracht", "kunnen/willen/durven aanpassen aan een nieuwe situatie", "niet als proefkonijn willen dienen" en "het vertrouwen in nieuwe technologie".

Toogpraat laat je toch gewoon voor wat 't is (doe ik ook) maar verwar uw "onverschilligheid" niet met "niet (meer) geïnteresseerd omdat er al zoveel over gepost is".
Het gegeven "Tesla / hybride / elektrisch rijden" is interessant topic maar je moet m.i. niet mordicus blijven doorhameren daarover.
Ik ben er gerust in dat iedereen nu wel z'n zegje heeft gedaan daar en dat ieders standpunt meer dan eens gekend is.

= = = = = = = = = = = =

@ Jozef,

Jij kiest uiteraard wat je doet hé ...

Ik ben niet zo'n fervente poster en posten-om-te-posten vind ik beetje zinloos.
Positief de laatste tijd vind ik wel dat de sneren er niet meer zijn zoals vroeger.
Als het forum daardoor minder draadjes heeft, wil dat in se ook iets zeggen natuurlijk.
En excuseer me, ik bedoel het zeker goed, maar het opstarten en verloop/geschiedenis van het forum helpt/hielp ook niet echt om groter dan wel bekender te worden.


Ik zou eventueel willen voorstellen die diesel/Tesla-draad gewoon te sluiten.



Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Toekomst van het forum
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 04 augustus 2017 - 22:35:56 »
Citaat
Ik zou eventueel willen voorstellen die diesel/Tesla-draad gewoon te sluiten.
Ik vind dat iedereen het recht heeft om zijn mening te zeggen en we kunnen al eens grondig van mening verschillen.
Dàt maakt juist dit forum interessant!
Voorwaarde is dat we respectvol met elkaar omgaan.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Toekomst van het forum
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 05 augustus 2017 - 08:06:08 »
Ik vind dat iedereen het recht heeft om zijn mening te zeggen en we kunnen al eens grondig van mening verschillen.
Dàt maakt juist dit forum interessant!
Voorwaarde is dat we respectvol met elkaar omgaan.

Volledig akkoord.

Tot respektvol met elkaar omgaan behoort evenwel niet uitgerekend mij hier komen beledigen door dit forum als een dictatorforum te bestempelen. Dergelijke lieden horen hier niet thuis.

Over de toekomst van de automotoren bestaat momenteel wereldwijd grote onzekerheid, waarbij niet zelden studies van respektabele organisaties tot sterk uiteenlopende besluiten komen. In een dergelijke context met betrekking tot een technisch onderwerp is het dan ook bijzonder belangrijk om er genuanceerd, gedifferentieerd en objectief over van gedachte te wisselen, en is er geen plaats voor ongebreideld fanatisme en het als dommeriken beschouwen van iedereen die het niet met je eens is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Toekomst van het forum
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 05 augustus 2017 - 18:50:39 »
Citaat
In een dergelijke context met betrekking tot een technisch onderwerp is het dan ook bijzonder belangrijk om er genuanceerd, gedifferentieerd en objectief over van gedachte te wisselen
Volledig akkoord. Hadden we maar een glazen bol  ;)

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Toekomst van het forum
« Reactie #6 Gepost op: zondag 06 augustus 2017 - 21:57:22 »
Sorry dat ik hieronder mss wat op de man speel ....

Enerzijds siert het Michel dat hij aan élk van z'n postings aardig wat aandacht besteedt.  Z'n postings zijn doorgaans gestaafd met interessante links, statistieken, etc.

Anderzijds  is hij mss nét iets té fanatiek.  Hij stelt de zaken érg zwart-wit voor, en geeft mij persoonlijk de indruk dat hij de mening van nochtans gerenommeerde personen/instanties botweg negeert zodra ze iets vertellen dat niet meteen in zijn kraam past.  Iedereen die nu nog een diesel bezit, is blijkbaar zowat de vleesgeworden idiotie zelve.  Oeps, ik heb ook nog een diesel-tuf.

Wat de toekomst ons brengen zal ?  Eerlijk : ik weet het ook nog zo niet.  CNG ?  Electrische wagens ?  Hybride wagens ?  Wie zal het zeggen ?  Ik ben er mij van bewust, dat we nu zowat op een keerpunt zijn aanbeland.  Mijn volgende tuf, zal sowieso géén diesel zijn.  Wat het dan wél wordt, dat weet ik (nu) nog niet.  De nadelen van een electrisch voertuig, zorgen er op dit hoogst eigenste moment nog voor, dat ik er nog niet aan dénk om er mij één aan te schaffen.   Ik zou dan nog eerder twijfelen tussen een hybride wagen of een wagen op CNG.  De modellen op CNG, die aan mijn noden voldoen .... dan zou NU de VW Caddy zowat de énige zijn die iets of wat in de buurt zou komen.  Maar, naar mijn persoonlijke smaak, spuuglelijk.  Met hybride daarentegen, zit je natuurlijk nog steeds met twee aandrijflijnen.  En op dit moment zijn de hybride modellen bij pakweg Toyota (zowat pionieer als 't op hybrides aankomt) eigenlijk nogal prijzig.   

Ik ben eerder geneigd om nog even af te wachten wat de autoconstructeurs nog allemaal in petto gaan hebben.  Blame me, maar vooralsnog ben ik aardig tevreden over m'n huidige diesel-tuf.  Ik dénk er dan ook nog niet aan, om nu rap-rap te vervangen.  De overname-waarde van een diesel zal sowieso al niet bijster veel voorstellen.  Mijn voornemen bestaat er dan ook in nog eerder af te wachten.  Te bekijken welke technologie morgen, overmorgen, .... het verst ontwikkeld zal zijn, en dàn het best aan de noden van mezelf en m'n gezin zal kunnen voldoen.  De wereldwijde onzekerheid die Jozef hier terecht al aanhaalde, maakt dat de aanschaf NU in mijn persoonlijke situatie wellicht overhaast zou zijn.

Sowieso zal het nog véle jaren duren eer de volledige ommekeer een feit zal zijn :

* de constructeurs moeten onderzoek doen naar (andere) technologie/technologieën
* de consument moet mee willen
* er moet genoeg aanbod komen waar getankt/bijgeladen .... kan worden
* de overheden moeten mee willen
* enz. ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone