Auteur Topic: Na 70 keer proberen eindelijk rijbewijs gehaald  (gelezen 2616 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Na 70 keer proberen eindelijk rijbewijs gehaald
« Gepost op: woensdag 10 december 2014 - 11:05:19 »
Uit GVA:

http://www.gva.be/cnt/dmf20141210_01421620/na-70-keer-proberen-eindelijk-rijbewijs-gehaald

Leg mij eens uit hoe je meer dan 60 keer moet proberen om het theoretisch rijbewijs te halen. De kans dat hij geslaagd is door een toevalstreffer is dan ook erg groot! De theorie is zo moeilijk niet en kan in een paar dagen ingestudeerd worden. Lukt dit niet kunnen de meeste rijscholen je een theoriecursus aanbieden, naast talrijke andere initiatieven (verenigingen, …).
Voor mijn part mag zo iemand absoluut niet de weg op, de kans dat hij de wegcode echt beheerst is klein. Nog maar eens een reden om regelmatig een theoretisch examen af te nemen van alle bestuurders met een Belgisch rijbewijs, dan haal je dergelijke mensen er onmiddellijk terug uit.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Na 70 keer proberen eindelijk rijbewijs gehaald
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 10 december 2014 - 12:04:27 »
De kans dat hij geslaagd is door een toevalstreffer is dan ook erg groot!

Inderdaad. Voor elke vraag waarop je het antwoord niet weet, heb je toch nog 1 kans op 3 dat je ze louter toevallig juist beantwoordt.

Toen ik mijn examen aflegde voor het stuurbrevet voor de pleziervaart, ging dat enigszins anders. Een vraag niet beantwoorden leverde geen punten op. Een vraag verkeerd beantwoorden leverde evenwel negatieve punten op.

Dat laatste vind ik eerlijker. Stel dat ik ergens niet weet wie er voorrang heeft, dan ga ik voorzichtigheidshalve de andere bestuurder maar eerst laten verder rijden. Als ik er daarentegen van overtuigd ben dat ik voorrang heb, terwijl dat fout is, dan wordt het al gevaarlijker.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."