Auteur Topic: bus-strook of bob-strook?  (gelezen 1400 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: bus-strook of bob-strook?
« Reactie #1 Gepost op: zondag 27 augustus 2017 - 12:49:30 »
Hopla, bij Wegen en VerkeerD zijn ze weer goed bezig dus .....




Citaat
Wel is er waarschijnlijk verwarring ontstaan met de vraag of de rechterrijstrook nu een busstrook is, dan wel een zogenaamde 'bijzonder overrijdbare bedding', die door verkeersdeskundigen vaak 'een bob' wordt genoemd. Zo'n bedding heeft echter een ander verkeersbord.

 ;D

Volgens mij wordt een busstrook als volgt aangeduid :




 



Oh ja, en een BOB wordt qua verkeersbord als volgt aangeduid :
(edit : het is me nog niet gelukt om een afbeeldings-link naar de juiste wegmarkering van een BOB te posten)


   

Ik heb dan ook eerder de indruk dat 't net omgekeerd is als wat het Agentschap Wegen en Verkeer beweert in het artikel.  Namelijk dat dit een bijzonder overrijdbare bedding moest voorstellen ipv een busstrook.  Maar wat het vertikale woordje BOB daar dan weer staat te doen, Joost mag het weten.

Busstrook of BOB .... het lijkt maar een detailke.  Ware het niet dat de regels die er van toepassing zijn erg verschillend zijn !


Al bij al : de schaamte voorbij om zoveel verwarring te creëren voor weggebruikers.
« Laatst bewerkt op: zondag 27 augustus 2017 - 14:39:09 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: bus-strook of bob-strook?
« Reactie #2 Gepost op: zondag 27 augustus 2017 - 20:17:05 »
Waarom merken ze bij Wegen en Verkeer altijd in het beste geval pas achteraf op dat ze een bok geschoten hebben? De vraag stellen is wellicht ze beantwoorden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: bus-strook of bob-strook?
« Reactie #3 Gepost op: zondag 27 augustus 2017 - 21:13:25 »
Toch simpel ???
Da's een speciale strook voor mensen die BOB noemen of voor de BOB-van-de-avond ...  ;D

 

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: bus-strook of bob-strook?
« Reactie #4 Gepost op: zondag 27 augustus 2017 - 21:31:32 »
Ik woon in Bayern, en ik dacht al: rijdt de BOB (Bayersiche Oberlandbahn) nu al tot in België? Of kun je er, zoals hier bij ons, Bobfahren?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: bus-strook of bob-strook?
« Reactie #5 Gepost op: zondag 27 augustus 2017 - 21:38:28 »
Nu kan iedereen erover rijden, iedereen dat zich bob verklaard
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien