Auteur Topic: het beroep trambestuurder : niks stress meer aan, toch ?  (gelezen 891 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
het beroep trambestuurder : niks stress meer aan, toch ?
« Gepost op: zondag 27 augustus 2017 - 14:36:26 »
Op een dag vind je de job van je leven : trambestuurder.

Je zou denken dat nu De Lijn er steeds meer werk van maakt dat de (tram)bestuurder nauwelijks nog rijbewijzen moet verkopen, die job niet écht moeilijk meer kan zijn.  Toch ?  Gewoon een ritje maken, de sporen blijven volgen.  Af en toe stoppen aan de haltes op een comfortabele manier en vervolgens weer op een veilige manier vertrekken.

Hoe kan zulke job nu stresserend zijn ?  Wel, dit filmpje toont ons de keerzijde van de medaille :

https://www.facebook.com/RTLaktuell/videos/993077177495851/


Het filmpje is gemaakt met trambestuurders uit àndere landen.  Maar sommige taferelen komen mij toch tamelijk bekend voor.  Oordeel zélf ......
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: het beroep trambestuurder : niks stress meer aan, toch ?
« Reactie #1 Gepost op: zondag 27 augustus 2017 - 20:36:16 »
Spoorvoertuigen horen niet thuis op de weg. Ze kunnen niet uitwijken, hebben een lange remweg, en richten bij een aanrijding ravages aan.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: het beroep trambestuurder : niks stress meer aan, toch ?
« Reactie #2 Gepost op: zondag 27 augustus 2017 - 21:30:42 »
Spoorvoertuigen horen niet thuis op de weg. Ze kunnen niet uitwijken, hebben een lange remweg, en richten bij een aanrijding ravages aan.
Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien