Auteur Topic: Rijbewijs in België: overzicht van de drie gewesten  (gelezen 3193 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Rijbewijs in België: overzicht van de drie gewesten
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 06 september 2017 - 22:10:12 »
Citaat van: HLN
"Op die manier stelt Vlaanderen eigen voorwaarden voor de aflevering van het rijbewijs. De Raad van State heeft eerder in drie adviezen al duidelijk laten verstaan dat dit uitsluitend federale materie is. Voor je het weet, zijn er in België drie soorten voorlopig rijbewijs in omloop."
Absurdistan, ook in omgekeerde richting. Naar mijn mening heeft Bellot een punt. Maar tegelijk vind ik dat hij wel de '3 jaar straftijd na een vervallen rijbewijs' eens mag herzien. De relaties lijken verzuurd en dit blijft een politiek steekspel.
Ook absurdistan wat betreft de verschillende snelheidsbeperkingen in dit land.
Hoe is het mogelijk dat men niet eerder Europees gaat denken i.p.v. per deelstaat?

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Rijbewijs in België: overzicht van de drie gewesten
« Reactie #16 Gepost op: donderdag 07 september 2017 - 20:24:20 »
Maar tegelijk vind ik dat hij wel de '3 jaar straftijd na een vervallen rijbewijs' eens mag herzien.

Mogelijk zou hij daartoe bereid geweest zijn als Weyts hem dat voorgesteld had, in plaats van het zelf proberen door te voeren. Bevoegdheden niet respecteren is een goede manier om tegenwind te oogsten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Rijbewijs in België: overzicht van de drie gewesten
« Reactie #17 Gepost op: donderdag 07 september 2017 - 20:31:01 »
Maar tegelijk vind ik dat hij wel de '3 jaar straftijd na een vervallen rijbewijs' eens mag herzien.

Mogelijk zou hij daartoe bereid geweest zijn als Weyts hem dat voorgesteld had, in plaats van het zelf proberen door te voeren. Bevoegdheden niet respecteren is een goede manier om tegenwind te oogsten.

Tuurlijk.  Ben Weyts wil iets té graag deze pluim op zijn hoed wil steken ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Rijbewijs in België: overzicht van de drie gewesten
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 07 september 2017 - 23:08:50 »
Citaat van: Jozef
Bevoegdheden niet respecteren is een goede manier om tegenwind te oogsten.
Heel juist! Dat een minister zelfs niet eens de basistechnieken van onderhandelen kent, lijkt mij onbegrijpelijk.

Ondertussen zitten duizenden jongeren in een lastige situatie waarbij een job vinden of krijgen ook wel eens kan tegenvallen.
Ik vind het ronduit schandalig dat men jongeren geen 2de kans geeft om op een betaalbare wijze en op korte termijn te leren autorijden omwille van een politiek machtsspelletje.