Auteur Topic: geen omleiding willen volgen ? Gewoon bord aan de kant zetten en gààn  (gelezen 782 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
geen omleiding willen volgen ? Gewoon bord aan de kant zetten en gààn
« Gepost op: dinsdag 29 augustus 2017 - 12:20:35 »
Over fratsen gesproken.

Wegens werken door de nutsmaatschappijen is de Vossekotstraat in Sint-Niklaas tijdelijk éénrichtingsverkeer geworden.  Wat doe je dan, als je het vertikt om de omleiding te volgen ?  Juist: uitstappen, bordje aan de kant zetten en gààn met die banaan.  En niet enkel die éne bestuurder, doch met hem, ineens ook een hele kolonne.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/3244935/2017/08/29/VIDEO-Bestuurders-gooien-signalisatie-eenrichtingsverkeer-aan-de-kant.dhtml

Er al 's over nagedacht, dat je nu niet enkel die arbeiders onnodig in gevaar brengt ?  Maar dat je ook de bestuurders in de andere rijrichting in hun normale verwachtingen verschalkt wegens ?
« Laatst bewerkt op: dinsdag 29 augustus 2017 - 12:23:03 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: geen omleiding willen volgen ? Gewoon bord aan de kant zetten en gààn
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 29 augustus 2017 - 14:57:19 »
Er zal misschien wel één van die arbeiders de kentekenplaat van die lolbroek genoteerd hebben.

De meest verkeersboetes zijn hier in Duitsland heel wat lager dan in België. Maar een verkeersbord onzichtbaar maken, daar kunnen ze niet meer mee lachen. Dat is hier geen overtreding meer, doch een Straftat (zoiets als een correctioneel misdrijf in België): "Gefährdung des Straßenverkehrs". Daar staat tot 5 jaar gevangenis op.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."