Auteur Topic: Terug 3 dagen fossielen verbranden  (gelezen 3168 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Terug 3 dagen fossielen verbranden
« Reactie #15 Gepost op: zondag 03 september 2017 - 02:13:03 »
Cryns is inderdaad één van de weinige carrossiers die is goedgekeurd door Tesla. Helaas hoor je daar ook de nodige horror-verhalen van. Reperaties die tot 3 weken duren, verf die er gewoon afvalt na een 2-tal maanden, ...

Voor de duur van de herstelling is een carrossier afhankelijk van de beschikbaarheid van en de leveringstermijn voor onderdelen. Bij het ene merk vind je nog probleemloos wisselstukken voor een wagen van 30 jaar oud, bij het andere merk is het al een probleem om sommige wisselstukken voor een wagen van 5 jaar oud te vinden. Daarnaast zijn er natuurlijk dagen waarop er bijzonder veel ongevallen gebeuren, met als resultaat dat een goede carrossier zoals Cryns overbelast geraakt.

Verf die er na 2 maanden afvalt? Ja, als je Cryns vraagt: "Spuit hier maar wat lak over de roest, het is gewoon om hem verkocht te krijgen"...

Carrosseriewerk vergt zeer veel arbeidsuren, en carrossiers en lakeerders verdienen meer dan een mechatroniker. Zeker bij een goede carrossier kan de factuur daardoor hoger oplopen dan men verwacht had. Dan is het voor sommigen plots geen goede carrossier meer.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Terug 3 dagen fossielen verbranden
« Reactie #16 Gepost op: zondag 03 september 2017 - 02:26:01 »
Ik meen mij hier op het forum ook nog zo'n fratske te herinneren van kleurverschil.  Toen weliswaar geen Tesla maar een VW Golf.  Maar toch ..... als eigenaar zal je er maar mee opgezadeld zitten.

De Golf van Rafael. Ja, dat is ook een drama in zeven bedrijven geweest.

Het hangt allemaal af van het kwaliteitsbesef.

Bij de Citroën oldtimerclub waarvan ik lid ben, is er iemand die, om kosten te sparen, zijn 2CV met de rol geverfd heeft.

Ik heb in Frankrijk een stage carrosserie voor de Citroën 2CV gevolgd. Ze hadden daar geen spuitcabine. We hebben elk een motorkap buiten gespoten, en het resultaat zou nog niet zo slecht geweest zijn als het een motorkap van een legervoertuig geweest was.

Bij de Fahrzeugakademie in Schweinfurt is spuiten het enige wat je er als oldtimer seminarie niet vindt. Ik heb daarover eens navraag gedaan bij de directeur. Hij heeft mij gezegd dat je thuis toch niet fatsoenlijk kunt spuiten, want dat je daarvoor een spuitcabine nodig hebt, en die neemt veel plaats in beslag en kost ongeveer 20.000 euro.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Terug 3 dagen fossielen verbranden
« Reactie #17 Gepost op: zondag 03 september 2017 - 10:30:22 »
Cryns is inderdaad één van de weinige carrossiers die is goedgekeurd door Tesla. Helaas hoor je daar ook de nodige horror-verhalen van. Reperaties die tot 3 weken duren, verf die er gewoon afvalt na een 2-tal maanden, ...

Voor de duur van de herstelling is een carrossier afhankelijk van de beschikbaarheid van en de leveringstermijn voor onderdelen. Bij het ene merk vind je nog probleemloos wisselstukken voor een wagen van 30 jaar oud, bij het andere merk is het al een probleem om sommige wisselstukken voor een wagen van 5 jaar oud te vinden. Daarnaast zijn er natuurlijk dagen waarop er bijzonder veel ongevallen gebeuren, met als resultaat dat een goede carrossier zoals Cryns overbelast geraakt.

Verf die er na 2 maanden afvalt? Ja, als je Cryns vraagt: "Spuit hier maar wat lak over de roest, het is gewoon om hem verkocht te krijgen"...

Carrosseriewerk vergt zeer veel arbeidsuren, en carrossiers en lakeerders verdienen meer dan een mechatroniker. Zeker bij een goede carrossier kan de factuur daardoor hoger oplopen dan men verwacht had. Dan is het voor sommigen plots geen goede carrossier meer.

Een Tesla Model S en X roesten niet, die zijn immers van aluminium gemaakt. In dit geval was het een Model X van minder dan één jaar oud, met een omniumverzekering. De kostprijs was geen punt en de eigenaar wou de wagen correct laten herstellen. Helaas is dat niet gelukt. Als de lak er terug af komt na een aantal maanden is er ergens een fout gemaakt.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519