Auteur Topic: Mogen fietsers auto's "inhalen" in fietsstraat ?  (gelezen 10065 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Mogen fietsers auto's "inhalen" in fietsstraat ?
« Reactie #15 Gepost op: donderdag 19 oktober 2017 - 00:32:36 »
zijn anders wel bestaande regels, ik heb ze alleen niet gaan opzoeken.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Mogen fietsers auto's "inhalen" in fietsstraat ?
« Reactie #16 Gepost op: donderdag 19 oktober 2017 - 00:47:24 »
zijn anders wel bestaande regels, ik heb ze alleen niet gaan opzoeken.

Je schreef:

Citaat
Als ik naar links of naar rechts pink is het verboden om me voorbij te rijden.

Ik begrijp dat je die regel niet gaan opzoeken bent. Ook al wens ik jou nog een heel lang leven toe, zal het hoe dan ook veel te kort zijn om dat in de wegcode te vinden.

Komaan, jo, laten we het hier, behalve in de rubriek "Humor", nog een beetje ernstig houden, en het verschil beseffen tussen wat er in de wegcode staat en wat we zouden willen dat er in staat.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline robo74

  • Starter
  • *
  • Berichten: 4
Re: Mogen fietsers auto's voorbijsteken in fietsstraat ?
« Reactie #17 Gepost op: woensdag 01 november 2017 - 11:08:11 »
Dikwijls zijn er fietsers die bewust zeer traag rijden om de auto's te pesten.

Er zijn maar weinig fietsers die 'bewust' nog trager rijden in fietsstraat om autobestuurders te 'pesten', relatief gezien ligt snelheid van gemiddelde fietser gewoon veel lager dan een auto.  Hierdoor kan indruk ontstaan dat fietsers bewust trager gaan rijden terwijl dit niet zo is.
Zelfs met een snelheid van 30 km per uur (max snelheid in fietsstraat) rijden 90 % van de autobestuurders mij voorbij in een fietsstraat
« Laatst bewerkt op: woensdag 01 november 2017 - 11:26:42 door robo74 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Mogen fietsers auto's "inhalen" in fietsstraat ?
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 02 november 2017 - 14:07:56 »
Dikwijls zijn er fietsers die bewust zeer traag rijden om de auto's te pesten.

Er zijn maar weinig fietsers die 'bewust' nog trager rijden in fietsstraat om autobestuurders te 'pesten', relatief gezien ligt snelheid van gemiddelde fietser gewoon veel lager dan een auto.  Hierdoor kan indruk ontstaan dat fietsers bewust trager gaan rijden terwijl dit niet zo is.
Zelfs met een snelheid van 30 km per uur (max snelheid in fietsstraat) rijden 90 % van de autobestuurders mij voorbij in een fietsstraat

Ik durf zeker het tegenovergestelde beweren. Maar het laat ons wachten tot iemand het eens onderzoekt. Het lijkt me een leuke studie en niet zo moeilijk uit te voeren. Ik denk dat er een aantal fietsers trager gaan rijden omdat er velen zijn die kicken op de macht die ze zo over een ander krijgen.
Lang geleden, in die tijd dat de GSM nog niet bestond moesten we ons behelpen met telefoonhokjes. Iemand heeft toen een studie uitgevoerd naar de lengte van een telefoongesprek in zo'n hokje i.f.v. de lengte van de wachtrij. Hieruit bleek dat mensen gemiddeld langer telefoneerden wanneer er iemand stond te wachten! Ik zie hier toch parallellen met het gedrag in een fietsstraat.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519