Auteur Topic: Problemen rond het voorlopig rijbewijs - raad van state  (gelezen 1631 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Problemen rond het voorlopig rijbewijs - raad van state
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 06 september 2017 - 15:44:10 »
Natuurlijk heeft Bellot een punt.

Vlaanderen is nu bevoegd voor oa de rijscholen en het personeel die daar werken.  Als lesgever hang je dus bvb niet langer van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer, maar van het Vlaams departement Mobiliteit en Openbare Werken.  En dus vond Ben Zwets dat hij ineens ook bevoegd was voor de rij-opleiding, examens etc.

Maar Bellot claimt dat in diezelfde staatshervorming -gelukkig- létterlijk staat dat het rijbewijs en de afgifte daarvan federale materie blijven.  En bijgevolg blijven volgens hem ook vnl. de examens die uiteindelijk toegang geven tot het rijbewijs .... eveneens federale materie.

Bellot hàd destijds Ben Zwets al 's gewaarschuwd dat hij niet bevoegd was voor de afschaffing van die drie jaar wachttijd op Vlaams niveau.  Maar Ben Zwets zette toch koppig door, waarna Bellot zich genoodzaakt zag naar de Raad van State te stappen.  Bellot kreeg daar over de ganse lijn gelijk.  Pech voor Ben Zwets die zich maar wat graag in the picture wilde werken met de afschaffing van die drie jaar.  Hij was er natuurlijk érg op gebrand om zich daarmee populair te maken.

Ondertussen wil Ben Zwets nu toch nog koppig blijven doorzetten en zichzelf in the picture blijven werken door op Vlaams niveau allerhande wijzigingen uitvaardigen ..... terwijl dit niet eens zijn bevoegdheid is.  En nooit geweest is (al is hij er nog altijd van overtuigd van wél).  Hij WIL het gewoon niet afleren .... 

Tsja, dan rest Bellot weinig anders meer dan opnieuw naar de Raad van State te stappen.  En ik heb zo'n gedacht dat Ben Zwets daar opnieuw tegen de lamp gaat lopen.

Meanwhile weet op de langen duur niemand nog waar hij precies aan toe is : van examencentra (goca), over gemeentebesturen die rijbewijzen moeten laten aanmaken en uitreiken, en rijscholen tot leerlingen en hun begeleiders.  Met voornamelijk laatstgenoemden als grootste slachtoffers.

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Problemen rond het voorlopig rijbewijs - raad van state
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 06 september 2017 - 16:47:15 »
Meanwhile weet op de langen duur niemand nog waar hij precies aan toe is : van examencentra (goca), over gemeentebesturen die rijbewijzen moeten laten aanmaken en uitreiken, en rijscholen tot leerlingen en hun begeleiders.  Met voornamelijk laatstgenoemden als grootste slachtoffers.

Dat is het enige wat Ben Weyts bereikt: verwarring alom zaaien. Regels zijn er voor de anderen, niet voor hem.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Problemen rond het voorlopig rijbewijs - raad van state
« Reactie #3 Gepost op: zondag 10 september 2017 - 19:29:40 »
Dien  Bellot lijkt me tenminste nog werkende hersencellen te hebben, groot gelijk dat hij protesteert.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien