Auteur Topic: verkeersboetes-in-2018 Nederland  (gelezen 1141 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: verkeersboetes-in-2018 Nederland
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 06 oktober 2017 - 14:37:20 »
Boetes die heel wat bestuurders wel eens tot nadenken zullen stemmen.

Blijft natuurlijk het feit dat ze iemand met een gering inkomen zwaarder treffen dan iemand die zijn schaapjes op het droge heeft.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: verkeersboetes-in-2018 Nederland
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 06 oktober 2017 - 15:21:22 »
Boetes die heel wat bestuurders wel eens tot nadenken zullen stemmen.

Mij viel meteen het bedrag op van geen voorrang verlenen, een mobiele telefoon vasthouden en een kruispunt blokkeren : elk van deze inbreuken kost 230 euro. 

Blijft natuurlijk het feit dat ze iemand met een gering inkomen zwaarder treffen dan iemand die zijn schaapjes op het droge heeft.

Wat zou je dan voorstellen ?  Het bedrag van de bestraffing inkomensgerelateerd maken ?
« Laatst bewerkt op: vrijdag 06 oktober 2017 - 15:23:29 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: verkeersboetes-in-2018 Nederland
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 06 oktober 2017 - 16:59:37 »
In Finland is dat zo, hoe meer je verdient hoe hoger je boete. https://www.autoblog.nl/nieuws/finse-miljonair-scoort-megaboete-na-kleine-overtreding-75000
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: verkeersboetes-in-2018 Nederland
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 06 oktober 2017 - 18:25:51 »
Dan zou men dat meteen ook verrekenen via de belastingaangifte.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: verkeersboetes-in-2018 Nederland
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 06 oktober 2017 - 22:42:08 »
Wat zou je dan voorstellen ?  Het bedrag van de bestraffing inkomensgerelateerd maken ?

In Duitsland worden een aantal boetes voor werknemers uitgesproken in "Tagessätze": het nettoloon van zoveel dagen.

Dat gaat natuurlijk niet voor zelfstandigen, want die verdienen veel geld, doch hebben een zeer laag fiscaal inkomen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."