Auteur Topic: Op zelfde moment groen voor fietsers en trams aan Brouwersvliet  (gelezen 3862 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Op zelfde moment groen voor fietsers en trams aan Brouwersvliet
« Reactie #15 Gepost op: donderdag 12 oktober 2017 - 06:14:05 »
Citaat van: Bert
Tsja .... als de relevante bepaling uit het verkeersreglement volgens jou geen antwoord op je vraag is, of zoals je éérst schreef naast de kwestie volgens jou .... dan is er maar weinig hoop meer.
Als het groen is, heeft het dwarsverkeer rood is zowat hetzelfde zeggen als artikel 61.3.2. Ik zie het nut niet in om dat te herhalen. Dat weet toch (bijna) iedereen!
Dat is informatie geven vanuit de bron maar geen antwoord op de vraag.

Dat is de relevante wettekst, en zeer zeker wél een antwoord.  Meer nog: het is zelfs een correct antwoord op je vraag.

Daarom stel ik mij de vraag waarom men 61.3.2. aan de Brouwersvliet niet toepast.
Hoe komt het dat zulke gevaarlijke toestanden kunnen bestaan ?

Omdat ze zelden of nooit beteugeld worden.  Zie de antwoorden in postings 12 en 13 ....

Wie controleert daar op? Wat zijn de sancties bij dergelijke inbreuken?

Idem.  Zie antwoorden in postings 12 en 13. 

Bij gebreke aan controle, zou ik ook niet meteen weten welke bestraffing er voor de wegbeheerder zou kunnen vasthangen aan het niet naleven van pakweg de plaatsingsvoorwaarden van verkeerstekens.  Veel kan het volgens mij niet zijn, anders zouden die voorwaarden niet zo vaak met de voeten getreden worden als nu het geval is.

Wie is hier verantwoordelijk als er een zwaar ongeval gebeurt met gewonden of doden ?

Doorgaans wentelt de wegbeheerder zijn verantwoordelijkheid af, door te claimen dat de bestuurder zijn snelheid maar had moeten aanpassen.  En komt er vaak nog mee weg ook. 

Men moet al een héél sterk dossier hebben, om de wegbeheerder (deels mee) aansprakelijk te laten stellen voor een gebeurlijk ongeval.  Weet dan sowieso wel, dat een wegbeheerder er vaak z'n hand niet voor omdraait om (met belastinggeld) er een lange, dure procedureslag van te maken, tot de tegenpartij blutgeprocedeerd of moegetergd opgeeft, of betrokkene ondertussen overleden is.

Het niet toepassen van 61.3.2. lijkt mij een zware inbreuk en zware inbreuken zouden bestraft moeten worden.
Dàt is mijn vraag.

Blijkbaar ontgaat het je dan, dat er in postings 12 en 13 al een antwoord geformuleerd is waarom er zelden of nooit tegen opgetreden wordt....
« Laatst bewerkt op: donderdag 12 oktober 2017 - 06:25:14 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Op zelfde moment groen voor fietsers en trams aan Brouwersvliet
« Reactie #16 Gepost op: donderdag 12 oktober 2017 - 23:20:41 »
De tram krijgt geen groen licht, hij krijgt een witte vertikale balk.  :D
In Mortsel, net aan de grens van Boechout staat datzelfde licht voor de bus, die op de trambedding rijdt.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Probleem met lichten aan Brouwersvliet opgelost...of toch niet?
« Reactie #17 Gepost op: donderdag 19 oktober 2017 - 13:11:44 »
Citaat van: GVA
Probleem met lichten aan Brouwersvliet opgelost...of toch niet?

En kijk, er is een oplossing gevonden. Dranghekken beletten nu dat fietsers en voetgangers kunnen oversteken.

Waar zij nu naartoe moeten? Geen idee. Over het hek, misschien. Of er toch maar naast? En zou dit een oplossing kunnen zijn voor de rest van de stad?

Hoe belet je ongevallen met voetgangers en fietsers: Je belet hen over te steken.

http://www.gva.be/cnt/dmf20171019_03140960/probleem-met-lichten-aan-brouwersvliet-opgelost-of-toch-niet
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Op zelfde moment groen voor fietsers en trams aan Brouwersvliet
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 19 oktober 2017 - 13:55:46 »
Plof.  Lap, weer van m'n stoel gevallen.


Om te janken.  We bestrijden de ziekte door de symptomen te camoufleren. 

Dit gaat natuurlijk weinig of geen fietsers tegenhouden.  Het wordt hen niet belet : het wordt hen hooguit wat moeilijker gemaakt.  Ze gaan gewoon enkele meters voor dat nadarhekken oversteken, wat uiteraard nóg gevaarlijker is.

Citaat van: GVA
Wij hopen alvast op beter.

Ik ook, maar ik hou m'n hart vast .....
« Laatst bewerkt op: donderdag 19 oktober 2017 - 13:58:18 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone