Auteur Topic: opmerkelijk initiatief voor hardrijders  (gelezen 1244 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
opmerkelijk initiatief voor hardrijders
« Gepost op: maandag 09 oktober 2017 - 21:39:04 »
Een >>> initiatief ism Ouders van Verongelukte Kinderen.

Wie betrapt werd op te snel rijden, werd uitgenodigd om nog even een praatje te maken ..... met een nabestaande van iemand die omkwam in het verkeer.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: opmerkelijk initiatief voor hardrijders
« Reactie #1 Gepost op: maandag 09 oktober 2017 - 22:10:57 »
Een gesprek met ouders van verongelukte kinderen kan velen doen nadenken en aanzetten tot voorzichtiger rijden (de vraag is alleen voor hoe lang).

Het spijtige is de link met de snelheid. De politie zet niemand aan de kant die sneller gereden heeft dan veilig was, enkel diegenen die sneller gereden hebben dan toegestaan was. Het heeft daarom meestal meer te maken met geldgewin dan met verkeersveiligheid.

Was daar ook maar één politieagent die een betrokkene getoond heeft hoe lang zijn stopafstand was bij die snelheid, en welke de gevolgen zijn van een aanrijding tegen die snelheid? Uiteraard niet.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: opmerkelijk initiatief voor hardrijders
« Reactie #2 Gepost op: maandag 09 oktober 2017 - 23:15:24 »
Citaat
Het spijtige is de link met de snelheid.
Juist. Alcohol + rijden is meestal veel gevaarlijker.