Auteur Topic: Deutsche Gründlichkeit  (gelezen 1286 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Deutsche Gründlichkeit
« Gepost op: donderdag 26 oktober 2017 - 19:31:51 »
In ons huis zijn er 3 appartementen. Er is een garage aan het huis, en er zijn 2 garages in een afzonderlijk gebouw in de tuin.

In de garage aan het huis zetten we geen auto, want ze is veel te klein. Daardoor kunnen er buiten vóór die garage twee wagens staan. Daar wilden we een carport voor die twee staanplaatsen bouwen. Voorzichtigheidshalve spraken we in de bouwaanvraag niet van een carport, enkel van een overdakking van 2 autostaanplaatsen.

Bouwaanvraag geweigerd! "Er zijn drie appartementen en drie garages, dus hebben jullie geen autostaanplaatsen vóór het huis nodig."

Ik zeg tegen de aannemer dat hij op het Landratsamt moet zeggen dat die garage aan het huis te klein is. "Neen", zegt hij, "want dan komen ze de garage opmeten, wat nog minstens een half jaar duurt, en dan zeggen ze dat je maar een kleinere wagen moet kopen".

Ik zeg tegen de aannemer: "Kun je dan niet zeggen dat ik in zo een kleine auto niet in kan?" "Neen," zegt hij, "want dan moet je je laten meten door een geneesheer en zoeken ze tot ze een wagen vinden waar jij in kan en die in die garage kan, maar dat duurt minstens een jaar."

De aannemer is naar het Landratsamt getrokken. Neen, geen sprake van autostaanplaatsen vóór het huis! Het enige wat hij moet doen is de titel op het plan veranderen. In plaats van "overdekking van 2 autostaanplaatsen" moet er staan: "Overdekking van de inkom van het huis". Dan tekenen ze onmiddellijk voor akkoord.

De overheid en bureaucratie... het is toch overal hetzelfde!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Deutsche Gründlichkeit
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 27 oktober 2017 - 21:43:26 »
De aannemer is naar het Landratsamt getrokken. Neen, geen sprake van autostaanplaatsen vóór het huis! Het enige wat hij moet doen is de titel op het plan veranderen. In plaats van "overdekking van 2 autostaanplaatsen" moet er staan: "Overdekking van de inkom van het huis". Dan tekenen ze onmiddellijk voor akkoord.

En dààrmee is je probleem dus opgelost ?  Ik zou bij mezelf denken : "Als de kindjes daarmee gesust zijn, ok.,  en de bouwaanvraag dan zonder vertraging goedgekeurd wordt, dan schrijven we dat zo op de bouwaanvraag"
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Deutsche Gründlichkeit
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 28 oktober 2017 - 17:20:46 »
De aannemer heeft het zelfs nog beter gespeeld.

Normaal had hij een nieuwe bouwaanvraag moeten indienen, maar dat heeft hij kunnen vermijden. Hij heeft tegen de beamte gezegd: "Ik wilde geen aanvraag voor een overdekking van autostaanplaatsen indienen. Mijn bediende had dat eerst zo op het plan geschreven, en ik heb hem gezegd dat hij dat moest veranderen in 'overdekking van huisinkom'. Maar blijkbaar is per vergissing de verkeerde versie van het plan in het dossier terechtgekomen. Ik bezorg U de verbeterde versie, deze eerste versie kan U dan weggooien". "Goed", zei de beamte, "breng dan mijn brief met de weigering terug, dan gooi ik die weg en bezorg ik U een brief met een akkoord".

Het is de beamte van het Landratsamt daarbij ontgaan dat voordien de gemeente wel een overdekking van autostaanplaatsen, en niet van een huisinkom goedgekeurd had.  ;D

De aannemer vertelde mij dat hij voor een andere klant telkens opnieuw exact dezelfde bouwaanvraag ingediend had. Drie keren werd ze geweigerd, de vierde keer kreeg hij een akkoord.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 28 oktober 2017 - 17:23:29 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Deutsche Gründlichkeit
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 28 oktober 2017 - 20:04:00 »
Ik ging mijn huis eens bezetten, wou niet het standaard beige dat iedereen had dus voor een heel lichte tint groen gekozen.
Bouwaanvraag want bezetten veranderd de structuur of zoiets...
Geweigerd.
Opnieuw bouwaanvraag, bezetten in een lichte kleur.....  ;D Ik had die bezetting al liggen weet je.  :-X

Bouwaanvraag voor vrijstaande garage, geweigerd.
Zelfde plan, bouwaanvraag hobbyruimte, goedgekeurd. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien